Miksi vauvalta otetaan synnärillä huumetesti?
Kun äiti ei ole koskaan käyttänyt huumeita. Miksi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vauva syntyi 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Oli alilämpöä ja keltaisuutta. Ehkä alilämpö aiheuttanut tärinää. Muuta en millään keksi. Ap
Ehkä halusivat sulkea pois tiettyjä ennenaikaisuuden syitä?
Miksi et kysy sieltä missä testit otettu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Loogisin selitys olisi se, jos odottaja on neuvolassa kertonut esim. kokeilleensa kannabista nuoruudessa (VINKKI kaikille: älkää kertoko ikinä tuollaista, vaikka olisit kokeillut 15 vuotta sitten yhden hitin verran, saatat saada pirinistin kohtelun synnärille saakka).
Mutta ilmeisesti ap:n kohdalla näin ei ole. Todella outoa. Jos vauvalla on jotain terveydellistä ongelmaa, niin luulisi ap:nkin siitä tietävän.
Mulle valitettavasti kävi näin. Sanoin siis neuvolassa, että olen kokeillut kannabista (oikeasti kyse oli nimenomaan kokeilusta), joten passittivat mut äitipolille säännöllisiin seuloihin ja vauvasta otettiin syntymän jälkeen huumetesti. Olin niin nuori ja tietämätön, että en osannut pistää vastaan. Nyt jos sama toistettaisiin, niin en tietenkään suostuisi tuollaiseen sairaaseen pompotteluun.
Olen ihmetellyt miksi neuvolassa toimitaan näin? Varmasti osa neuvolan terveydenhoitajista, kätilöistä ja etenkin lääkäreistä on itsekin kokeillut kannabista. Tiedän yhden sosiaalityöntekijänkin, joka on aiemmin poltellut enemmältikin. Siis jotain suhteellisuudentajua tuohon hommaan, kiitos.
Minä sanoin neuvolassa että olin vuotta aiemmin kokeillut kannabista ja lapsen isä myönsi käyttäneensä pidemmänki aikaa, eikä meille kummallekkaan siitä mitään seurauksia tullut.
Hoitaja vaan painotti että raskauden aikana ei missään nimessä saa käyttää aineita, johon vastasin että en halua mitään huumeita lapseni lähelle syntymän jälkeenkään saati raskauden aikana.
Nykyään myös nurset on monet niin fucked up, että senkin takia otetaan ettei ne ole vaikka piikittäny vauvaan jotain huumaavaa lääkettä.
Vauva syntyi 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Oli alilämpöä ja keltaisuutta. Ehkä alilämpö aiheuttanut tärinää. Muuta en millään keksi. Ap