Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajamammat (ja opettaja-av-ukotkin) kertokaa kännyköistä

Vierailija
13.10.2016 |

Vanhoina hyvinä aikoina ei ollut kännyköitä eikä älypuhelimia häiritsemässä opetusta. Nyt niitä saa olla ja niitä saa ainakin omien lasten koulussa käyttää, jos ne eivät häiritse opetusta. Ainakin puolet oman lapsen wilmaviesteistä koskee, että käytetty härpäkettä häiritsevästi tai aikana, jolloin se ei ole soveliasta

Mikä on se pedagoginen juttu, että näitä härveleitä saa ylipäätään käyttää. Nopeasti ei keksi oikeasti mitään tärkeää syytä, miksi tunneilla ei keskitytä pelkästään opetukseen.
Oppivatko lapset koskaan siihen, että keskittyminen kestää kerrallaan enemmän kuin 1-2 minuuttia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, joko nyt tunnit olisi jo ohi ....

Vierailija
2/5 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alakoululaiset opettelee wilman käyttöä, niin on ihan kätevää, että ne opettelevat saman tien omilla laitteillaan sitä. Voivat jättää salasanat sinne muistiin ja sitten seuraavalla kerrallakin wilmaan kirjautuminen onnistuu. Tai yläkoululaiset merkitsevät kokeet puhelimen kalenteriin, niin saavat hälytykset asetettua ja ei ainakaan mene kokeet huomaamatta ohi. Hyviä juttuja tuollaiset ja silloin on puhelimen käyttö sallittua.

Ja ei-sallittua se on silloin, kun tehdään kirjatehtäviä ja oman puhelimen käytölle ei ole annettu lupaa. Enimmän aikaa mennään näin.

Mitään epäselvää tässä ei ole. Jos sinun lapsellasi on paljon noita merkintöjä, niin kyse on lapsen asiattomasta käytöksestä. Kun se on toistuvaa, niin olisi kotona kunnon keskustelun paikka. Nuo perseilyt vaikuttavat myös arviointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiasiainvaltuutettu kielsi kouluja kieltämästä kännyköiden käytön tunneilla.

Siksi.

Opet mieluusti rajaisivat käyttöä vain niihin hetkiin, kun kännykkää todella tarvitaan.

Vierailija
4/5 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapsien- ja teinien keskittymiskyky on kuin kultakalalla. Pari minuuttia ja sormet alkavat etsiä sitä älypuhelinta räpellettäväksi.

Vierailija
5/5 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun alakoululaiset opettelee wilman käyttöä, niin on ihan kätevää, että ne opettelevat saman tien omilla laitteillaan sitä. Voivat jättää salasanat sinne muistiin ja sitten seuraavalla kerrallakin wilmaan kirjautuminen onnistuu. Tai yläkoululaiset merkitsevät kokeet puhelimen kalenteriin, niin saavat hälytykset asetettua ja ei ainakaan mene kokeet huomaamatta ohi. Hyviä juttuja tuollaiset ja silloin on puhelimen käyttö sallittua.

Ja ei-sallittua se on silloin, kun tehdään kirjatehtäviä ja oman puhelimen käytölle ei ole annettu lupaa. Enimmän aikaa mennään näin.

Mitään epäselvää tässä ei ole. Jos sinun lapsellasi on paljon noita merkintöjä, niin kyse on lapsen asiattomasta käytöksestä. Kun se on toistuvaa, niin olisi kotona kunnon keskustelun paikka. Nuo perseilyt vaikuttavat myös arviointiin.

Aina oppii uutta, siis lapset muka tarkistavat kokeidet ajankohdat wilmasta, hahahhahah.

Edelleen opetusalan ammattilaiset; miksi nämä härvelit sallitaan, kun lapset voivat näpelöidä niitä välitunneilla ja ennen koulua ja koulun jälkeen? Tuo wilman pystyy järjellä ymmärtämää, mutta siihen riittää 1-3 minuuttia per tunti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän