Äiti pudotti kuukausirahani puoleen kun en suostunut haravoimaan mökillä, kohtuutonta muidenkin mielestä?
Olen 16v. Minua ei huvittanut haravoida ja sen takia saan ensi kuussa vaan puolet kuukausirahasta. 125€ ei riitä mihinkään ja nyt ottaa päähän. Kohtuuton rangaistus tekoon nähden?
Kommentit (19)
Ei ollut kohtuutonta. Kenen hommaa haravointi sinun mielestäsi pitäisi olla? Entä miten muut kotityöt teillä jakautuvat?
Olen JÄRKYTTYNYT.
Kyllä vähintään tonni pitää maksaa laiskalle nuorelle!
Antoiko äitisi sinulle vaihtoehdot:
1. Haravoi ja saat ensi kuussa täyden kuukausirahan.
2. Älä haravoi ja saat ensi kuussa 50% kuukausirahan.
Jälkikäteen annettu "rangaistus" hommasta on epäoikeudenmukaista.
Ei ollenkaan kohtuutonta. Aikanaan teet töissäkin sen, mitä määrätään, etkä sitä mitä sattuu huvittamaan. Ja onpa ällyttömän iso kuukausiraha!
Nyt on jo korkea aika oppia ettei raha kasva puussa. Me kaikki teemme täällä töitä rahan eteen. Tee sinäkin!
Perheessä pitää jokaisen kantaa oma kortensa kekoon. Meillä teiniltä vähennetään kuukausirahasta taulukon mukaan jollei hän tee sovittuja työtehtäviä. Muutenkin kuukausirahasi kuulostaa varsin suurelta.
Ei työnantaja maksa mullekaan palkkaa kun en töitäni. Kohtuutonta!
Haasta mutsi oikeuteen. Oppii tietään sen velvollisuudet ja saa rangaistuksen lapsityövoimasta.
Kohtuutonta on ainoastaan tuo sinun kuukausirahasi. Maksatko siitä kaikki vaatteesi, koulukirjat, puhelinlaskut ja bussilipun kaiken huvikäytön lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa pärjää sillä kyllä.
psst, kotihoidontuki on n 250e, sillä pitäisi pärjätä aika monen..
Ei ollut kohtuutonta. Olisit haravoinut.
En maksaisi yhtään mitään jos yksikin homma jää tekemättä. Ellei sitten olisi joku erittäin hyvä syy, esim. kumpikin jalka tai kädet paketissa.
Voi itku!