Kertokaa miksi toiset saa lapsia helposti ja toiset vaikean kautta tai ei ollenkaan?
Miksi elämä on niin epäreilua??
Olisi kiva kuulla erilaisia mietteitä asiasta.
Kommentit (18)
Omia geenejään ei voi valita, ja jos on saanut huonot lisääntymiominaisuudet (perinnöllinen sairaus ym) ei sille voi mitään. Karua, mutta sille ei voi mitään. Onneksi joillekin asioille yleensä voi (yli/alipaino, tupakointi ym vaikuttavat asiat). Kaikki sympatia lapsettomuudesta kärsiville, olen todella pahoillani vuoksenne. Toivottavasti mahdollisimman monelle saadaan apua.
Tuntuu vaan todella epäoikeudenmukaiselta, että toiset jotka ei halua lapsia tulee raskaaksi suunnilleen peniksen näkemisestä ja toiset haluaa sydämensä pohjasta eivätkä saa vaikka mitä tekisi.
toisilla on " paremmat" munasolut tai siittiöt tai parempi kohtu.
Ei tässä ole millään tavalla kyse oikeudenmukaisuudesta tai siitä mitä kukin ansaitsee, vaan biologiasta. Reilua se ei ole, mutta reiluksi se ei voi muuttuakaan. Niin vaan on, eikä kukaan kysy siinä mitään ihmisen hyvyydestä tai kyvyistä vanhempana tai muutenkaan ihmisenä.
geenit eivät ole sellaisia, että niillä kannattaisi sukua jatkaa. siis yleisesti ihmiskunnan selviämistä ajatellen.
mutta eihän se reilua ole, minkäs sitä geeneilleen voi.
eli kantavat ehkä jotain piilevää sairautta tms.
Ja tämänkään asian kanssa eläminen ei ole kaikista helpointa.
Oon kuullut hyvän sanonnan tähän: aina on ihmisiä, joiden asiat on paremmin kuin minun. Ja samalla on aina olemassa ihmisiä, joiden asiat on huonommin kuin minun.
Uskoisin, että tulen, koska kenelläkkään sukulaisellani ei ole koskaan ollut mitään ongelmia asian suhteen -päinvastoin. Mutta en halua lapsia, koska en pidä sisarrusteni, vanhempieni enkä sukulaisteni luonteesta..Kaikilla on sellainen ahdistava piirre, mitä olen koko elämäni inhonnut ja mistä olen todella kärsinyt. En uskalla ottaa riskiä, että lapsestanikin tulisi samanlainen. Niin ja olen jo kolmekymmentä.
Joissain tapauksissa minusta väärät ihmiset lisääntyvät turhan helposti.
Mutta jokaisella on taakkansa. Vaikka elämä olisi kuinka auvoista ja täydellistä niitä ikäviä juttuja vaan tulee elämään ihan yllättäen. Tosiasioiden kanssa on vain opittava elämään. Ja jollain tavoin hyväksyttävä. Muuten elämä käy liian raskaaksi. T. hed.hoidot myös läpikäynyt
Vierailija:
Uskoisin, että tulen, koska kenelläkkään sukulaisellani ei ole koskaan ollut mitään ongelmia asian suhteen -päinvastoin. Mutta en halua lapsia, koska en pidä sisarrusteni, vanhempieni enkä sukulaisteni luonteesta..Kaikilla on sellainen ahdistava piirre, mitä olen koko elämäni inhonnut ja mistä olen todella kärsinyt. En uskalla ottaa riskiä, että lapsestanikin tulisi samanlainen. Niin ja olen jo kolmekymmentä.Joissain tapauksissa minusta väärät ihmiset lisääntyvät turhan helposti.
eivät ansaitse lapsia. Se on Jumalan tahto.
Minäkin olen jo kolmannen polven mielenterveysongelmainen ja meillä ollaan aina lisäännytty urakalla, vaikka sitten lapset olisikin ajettu haulikolla metsään asumaan pariksi viikoksi talvella. Jumalan tahto ei voi olla, että kaikki sekopäät lisääntyy ( minä mukaanlukien). Meille on tulossa kolmas ja raskautuminen oli helppoa niin kuin aina. Työttömiäkin ollaan. Sitäkö jumala haluaa, että köyhät lisääntyy?
Vierailija:
eivät ansaitse lapsia. Se on Jumalan tahto.
itsekin olen tätä miettinyt, kun olen seurannut tuttavan lapsettomuushoitoja... ja toinen tuttu tuli raskaaksi " vahingossa" . ei ole reilua, ei. mutta onko mikään muukaan tässä elämässä? toisten elämä tuntuu olevan pelkkää surua ja murhetta, toisten suunnilleen ruusuilla tanssimista. mutta toisaalta, mitäpä elämä olisi, jos se olisi kaikilla tasan tarkkaan samanlaista; yhtä paljon lapsia, samat sairaudet, sama elinikä yms...? se, että elämää ei voi ennustaa, tuo siihen oman kiinnostavuutensa. voi vain toivoa, että omat toiveet toteutuvat edes jossain määrin...
n. 4kk nykyisen mieheni tapaamisesta olin jo hänelle yllätyksenä raskaana! Luulen että yhteensopivuus vaikuttaa!
Itselläni ei ole ollut vaikeuksia tulla raskaaksi ja jotenkin tunnen siitä syyllisyyttä, vaikkei pitäisi. Ei löydy oikeita sanoja tukemaan toisen murhetta lapsettomuudesta. Jos niitä oikeita sanoja nyt onkaan. Omat lapseni eivät ole muilta pois, mutta ne ovat näkyvä todiste " kyvykkyydestäni" . Hankalia ja murheellisia asioita.
Tämä on luonnon laki ja mielestäni siihen EI pitäisi tieteen puuttua.
Lapsettomuushoidot siis laittomiksi!
Tässä nyt omana mielipiteenäni heittäisin keskusteluun, että monillakin on se vika, että sitä lasta alataan niin tosissaan tekemään, eikä ymmärretä ja malteta odottaa, että siinä voi mennä helposti vuosikin, ennenkuin tärppää.
että naisen munasolut kehittyvät jo raskausaikana. Joten voi olla kiinni siitä, että äitisi on ollut esim. jossakin tietyssä paikassa väärään aikaan tai tehnyt jotakin kiellettyä tiettyyn aikaan. Esim. ollut jossakin pellonreunassa myrkkysuihkutusten aikana, kun on odottanut sinua...
Ehkä uskovaiset voisivat selittää, mitä tämän takana lieneekään.