Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Jos voit mennä kipeiden lasten kanssa kauppaan, niin voit hyvin mennä töihinkin"

Vierailija
13.10.2016 |

"Lisäksi jos itse käyt kipeänä kaupassa, voit hyvin mennä töihin." Tämä lastensuojelun ammattilaisen suusta. Varokaa nyt mammat menemästä kaupaan, vaikka se olisikin tärkeää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiinko ne kipeät lapset pitäis viedä?

Ei, vaan ottaa mukaan töihin.

Vierailija
22/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi jos itse käyt kipeänä kaupassa, voit hyvin mennä töihin." Tämä lastensuojelun ammattilaisen suusta. Varokaa nyt mammat menemästä kaupaan, vaikka se olisikin tärkeää.

Lastensuojelun ammattilaisella taitaa olla hyvin leppoisa työ mikäli se on rasittavuudeltaan yhtä rankkaa kuin kaupassa käyminen.

Ja minä kun olen luullut että he tekevät raskasta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Mulla on lapsi kuumeessa ja kauppaan pitäis mennä. Oiskohan se sit sallitumpaa jättää toi 4-v yksin kotiin järven rannalle puoleksi tunniksi? Ketä syytetään jos se kuitenkin menee ja hukkuu vaikka "ihan varmasti sisälle jätin". Joo... jos mä kuitenkin otan tytön mukaan ostaan sen jauhelihapaketin ja maitoa et saadaan lounasta.

Sääliksi käy 4-vuotiasta lasta jos vanhempien elämänhallinta on sillä tasolla että välttämättä on pakko lähteä kauppaan heti. Kyllä meillä ainakin hätävaraa on aina sen verran ettei se edes 7 päivän sisään ole välttämätöntä, toki tuoretuotteet voi niukaksi mennä, mutta pakasteita ja kuiva-aineita löytyy aina sen verta.

Sillä hätävaralla ei yleensä ruokita sairaita lapsia, joilla ruokahalu on yleensä todella heikko.

Sairaalle lapselle pitää löytää sellaista ruokaa mikä maistuu parhaiten, että hän saisi syötyä. Yleensä ne ovat niitä tuoretuotteita ja sellaisia ruokia jotka eivät kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon.

Vierailija
24/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käyn sairaiden lasten kanssa kaupassa ja apteekissa,koska käyttämämme Pikkujätti lääkäriasema on kauppojen ja apteekin vieressä. Itse sairaana ollessani teen samoin koska työterveyshuolto on myös kaupan ja apteekin vieressä. Meillä ei ole siellä kaupassa/apteekisssa tapana juosta,hyppiä tai leikkiä 10h kuten päiväkodissa lapset tekevät eikä myöskään kosketella kaikkeen mahdolliseen tartuttaaksemme pöpöjä vaan käytetään käsidesiä ja ostetaan tarvittavat lääkkeet ja ruuat.

Vierailija
25/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko vähän missä tilanteessa tämä ammattilainen näin sanoi?

Itse vastaisin esimerkiksi, että "kaupassa nyt täytyi käydä enkä tiennyt sen olevan kiellettyä. Seuraavaksi voitte sitten a) hoitaa lastenhoitoapua käynnin ajaksi tai b) käydä kaupassa puolestani, annan ostoslistan ja rahan. Kiitti avusta etukäteen!"

Vierailija
26/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on aktiivinen silmätulehdus, häntä ei voi viedä päiväkotiin (ainakaan alle 3v ryhmään), mutta kaupassa hänen kanssaan voi aivan hyvin käydä. Ja apteekissa todennäköisesti pitääkin käydä, että saadaan lääkkeet ja tulehdus rauhoittumaan, ja mahdollisesti jo seuraavana päivänä lapsi hoitoon.

Ja miksi isä ei voi käydä siellä apteekissa ja kaupassa? Normaalitapauksessa yksi vanhemmista ottaa töistä vapaata lapsen sairauden vuoksi, eikä toisella ole mahdollisuus käydä kesken työpäivän kaupassa. Yksinhuoltajalla sitä toista vanhempaa ei edes ole.

Isovanhemmatkin voivat olla joko täissä tai haudassa tai muuten vain saavuttamattomissa.

Vierailija
27/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap tuntuu siltä ettei ap kerro nyt ihan kaikkea? Jotain muuta oltava. Mulla herää kysymys, että miksi et pyydä vaikka mummoa /pappaa/lapsen isää katsomaan lasta? Siksi aikaa kun käyt siellä kaupassa?

Vierailija
28/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti mennyt johonkin lasten kanssa jos ovat olleet kipeänä kotona. On todella hirveätä olla kotona yhteen putkeen lapsen tai lasten kanssa ilman että käy ollenkaan ulkona. Todella harvoin lapset ovat sellaisessa kunnossa että heitä ei voisi ulos viedä vaikka olisivat tavallaan sairaana ja sairaslomalla päiväkodista. Sinne päiväkotiin kun ei voi viedä lasta jos esim. edellisenä iltana on ollut kuumetta mutta jos esim. seuraavana päivänä on hyväkuntoinen eikä ole kuumetta olen ehkä pikaisesti käynyt jossain ja ratasikäisten kanssa ihan jopa kävelyllä vain ulkoilemassa.

Muistan aikoinaan kun joskus olin lasten kanssa "sairiksella" niin piti oikein pitää matalaa profiilia juuri työkavereiden vuoksi koska jos olisivat nähneet jossain lasten kanssa niin sitähän olisi heti supistu että eihän ne nyt mitään kipeitä ole. Mutta on aina hyvä muistaa että lapselle on ihan eri olla päiväkodissa kipeänä kun vaikka käydä pikaisesti kaupassa riippuen tietenkin vähän taudista. Oksennustautisen kanssa ei nyt voi mennä minnekään edes pikaisesti.

Vierailija
29/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap jos siis kipeiden lasten kanssa kaupassa käyminen tarkoittaa sossun mielestä sitä että sinä myös voisit mennä töihin niin sehän tarkoitaa sitä että lapset voisivat myös mennä päiväkotiin, vai oliko teillä jokin toinen hoitojärjestely? Taitaa tuo siis jotenkin tarkoittaa sitä että sossu kai kyseenalaistaa kokonaan sen että ovatko lapset ollenkaan niin kipeitä että ovat sairasloman tarpeessa jotta sinun pitäisi olla heidän kanssa kotona vaikka tyhmää tuokin koska kyllä lapsi voi olla hyvinkin siinä kunnossa kipeänäkin että kaupassa voi käydä mutta päiväkotiin ei voi viedä.

Vierailija
30/30 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapset päiväkotiin ja käske päiväkodin soittaa sitten sossulle jos lapset ovat kipeinä kun heidän logiikan mukaan siis kaupassa käyminen tarkoittaa sitä että sinä voit mennä töihin ja lapset päiväkotiin? Samaa puljuahan ne ovat sossu ja päiväkoti saavat sitten keskenään tapella ovatko lapset päiväkotikuntoisia vai ei.