Synnytyksen jälkeen tamponi putoaa pissalla käydessäni pois.
Synnytin 11kk sitten great. Epistomiahaavakin on yhä kipeä.
Kommentit (21)
Onko tuo oikeasti mahdollista?? T.kolmen äiti
Imetätkö vielä? Hormonit on pitkään sekaisin raskauden ja synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Kipu voi olla hormonien aiheuttaman kuivuuden syy. Jumppaa vain kovasti joka päivä. Orkut on parasta jumppaa
Vierailija kirjoitti:
Synnytin 11kk sitten great. Epistomiahaavakin on yhä kipeä.
Sinullahan on kunnon lortto siellä jalkojen välissä.
Mietin myös onko tää provo?
Kaksi alatiesynnytystä ja tampooni on jopa vaikeampi saada paikalleen ja epämukava käyttää. Käytän siteitä nykyään ja niukalla vuodolla pienintä tampoonia.
Hei, tamponikorua ei tule käyttää puoleen vuoteen synnytyksen jälkeen! Ja aluksi otetaan käyttöön joku kevyt malli, kunnes kuntoudut ja jumppa on tehonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. T. neljän äiti
Sitä varten tamppoonissa on naru: sido se häpykarvoihin kiinni.
Ap:llä on liian painava tampoonikoru.
Onko lestadiolaisäitejä paikalla? Onko edes kymmenen alatiesynnytyksen jälkeen käynyt noin?
Ihan totta on. Lortto mikä lortto :/ mieheltä olen yrittänyt kysyä, mutta kohteliaana ei vastaa onko pimppa kovinkin paljon väljempi kuin ennen synnytystä.
Ap, yksi synnytys.
Mulla ei ole koskaan tamponi pysynyt kunnolla paikallaan, vaan valuu parissa tunnissa ihan emättimen aukon suulle. En tiedä missä vika. Olen kokeillut monia merkkejä sekä asettimella että ilman, mutta lopputulos on aina sama. Ikää on 38 vuotta, en ole koskaan synnyttänyt eikä kukaan ole koskaan valittanut että olisin erityisen löysä alapäästäni. Nykyinen avomieheni oli hämmästynyt kun kysyin sellaista.
En ole lestadiolaisäiti, mutta synnytyksiä on useita. Kireämmäksi vain on käynyt, mutta vaatii totisesti paljon jumppaa, josta tehokkainta on "se itse", jos on hyvä puoliso. Ainoa asia, jonka voin kuvitella aiheuttavan tamponin putoamisen, on huono tamponi (Tampax-tyyppinen) ja ankara kuukautisvuoto, joka tekee siitä lurusta tamponista painavan, ja sitten jos on vielä vähän löysää, niin... Tsemiä. Ongelma on varmaan väliaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. T. neljän äiti
Miksi ei olisi? Yllättäen ne alapään muutokset saattaa olla erilaisia eri ihmisillä, se että teillä kahdella ei noin tapahtunut ei vielä todista mitään muiden muutoksista.
Vierailija kirjoitti:
En ole lestadiolaisäiti, mutta synnytyksiä on useita. Kireämmäksi vain on käynyt, mutta vaatii totisesti paljon jumppaa, josta tehokkainta on "se itse", jos on hyvä puoliso. Ainoa asia, jonka voin kuvitella aiheuttavan tamponin putoamisen, on huono tamponi (Tampax-tyyppinen) ja ankara kuukautisvuoto, joka tekee siitä lurusta tamponista painavan, ja sitten jos on vielä vähän löysää, niin... Tsemiä. Ongelma on varmaan väliaikainen.
Mites kohdunlaskeuma? Pöntölle kyykistyessä tulee kohdunsuu alaspäin ja painaa tamponia ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kohdunlaskeuma? Pöntölle kyykistyessä tulee kohdunsuu alaspäin ja painaa tamponia ulos?
Miten tämä ilmenee muuten? Pimppi i myös piereskelee paljon.
Ap
Lisäinfona vielä, että synnytyksessä lapsella ilmeni hötä, tehtii todella reilu epiostomia ja avustettiin vauva imukupilla ulos.
Lörttöpimppi ap
Treeniä, treeniä. Alapäänlihakset pitää treenata kuntoon synnytyksen jälkeen. Jos treeni ei auta niin lääkäriin. Kohdun laskeuma on melko yleinen synnyttäneillä naisilla.