Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi nuorella naisella + lapsettomuus?

Vierailija
12.10.2016 |

Hei! Mun on pakko saada avautua jonnekkin tästä kun ahdistaa niin helvetisti. Olen 23-vuotias nainen, jolta leikattiin reilu kuukausi sitten endometrioosia pois ja tuolloin diagnoosikin vahvistui. Tulin juuri kontrollista kotiin. Lääkäri mainitsi minulle siitä, että lapset kannattaisi hankkia mahdollisimman pian, kun e-pillerit eivät kahdeksan vuoden syönnistä huolimatta ole pitäneet endoa poissa. Olen vasta noin vuosi sitten tajunnut edes haluavani lapsia joskus ja mielellään vasta+30-vuotiaana ja nyt tuntuu että onko kohta jo hoppu? Elämäntilanteeni on niin huono eikä valoa ihan heti näy tunnelin päässä vaikean masennuksen vuoksi, sekä olen sinkku. En oikeasti tiedä, mitä teen. Ahdistaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ikävää. En osaa neuvoa. Jos olisin samassa tilanteessa (nyt 21v.) niin en hankkiutuisi raskaaksi ennen 30v. vaan odotteleisin kunnes on oikea aika saada lapsia. Ja jos se ei enää onnistuisi adoptoisin. Olen aina ajatellut adoptiota joten siinä ei ole mitään ongelmaa. Mutta en tiedä mitä sinä ajattelet adoptiosta.

Vierailija
2/4 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä muuta nyt kuin parantaa omaa elämääsi/elämätilannetta niin että ehkä saat joskus niitä lapsia.

Et voi tietää saisitko lapsia ilman endoakaan. Ei sitä voi tietää etukäteen eikä kannata myöskään vielä surra.

Hoida pää kuntoon ihan ensin. Sitten voit keskittyä muihin asioihin ja ehkä löydät hyvän miehenkin.

Jos et saa lapsia tulevaisuudessa luomusti niin hoidot ehkä auttaa.

Ystävällä on paha endo ja hänellä on yksi lapsi jonka sai kun oli 3kymppinen. Oli hoidoissa mutta vauva sai alkunsa luomusti hoitotauolla.

Minussa ei pitäisi olla mitään vikaa mutta niin vaan oli vaikea tulla raskaaksi vaikka olin vasta 25v. kun aloitimme yrittämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei todellakaan ole endon hoitoa. Eikä lasta tule saattaa alulle sen vuoksi, että endo jyllää. Kannattaa tutustua Facebookissa Endometrioosiyhdistyksen sivuihin ja http://www.endometrioosi.fi sivustoon.  Vertaistukea varmasti löytyy yhdistyksen kautta!

Vierailija
4/4 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa teetkin, älä missään nimessä huijaa tai painosta ketään miestä isäksi, tyyliin "ei me tarvita ehkäisyä, kun lääkärin mukaan mä en voi tulla raskaaksi". Näitä tarinoita kuulee aivan liian paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme