Uusi deittikumppani tartutti sukupuolitaudin, mitä tekisitte tilanteessani?
Tutustuin hiljaittain erääseen mieheen, ja olemme harrastaneet seksiä kahtena yönä. Käytän aina uusien kumppaneiden kanssa kondomia, mutta tämän tyypin kanssa sitä käytettiin vaan seksin alussa ja hän sai vakuuteltua minulle että on vasta kesällä käynyt testeissä ja on "puhdas". Siinä sitten himoissani luotin häneen, ja nyt saan kärsiä tyhmyydestäni. Minulla todettiin sukupuoliherpes, ja olen ollut todella kipeänä monta päivää. Joudun olemaan töistä pois koska alapää on ihan tulessa ja lisäksi lääkkeisiin meni 50e, ja jos tämä tilanne ei helpotu joudun mahdollisesti uusimaan reseptin vielä.
Mies on kuulemma tosi järkyttynyt ja pahoillaan, että kävi näin ja syyttää jotain eksiään tästä hänen tartunnastaan, josta ei ole edes ollut tietoinen omien sanojensa mukaan. Hän on mukava mies ja seksi hänen kanssaan oli mahtavaa (nyt tosin ei tee edes mieli ajatella seksiä näissä tuskissa). Hän on tosi ihastunut minuun mutta sanoi että ymmärtää jos en halua olla enää hänen kanssaan missään tekemisissä.
Kysymys kuuluukin, mitä tekisitte tilanteessani? Mua vituttaa tämä tilanne todella paljon; että tässä yli 30 vuoden iässä piti itselle hommata tämmönen tauti ja että luotin tuon miehen sanoihin. Herpeshän jää kroppaan loppuiäksi, voi olla oireeton tai välillä oireilla. Tiedän kuitenkin ettei hän tahallaan tartuttanut minuun tätä. Jatkanko miehen tapailua vai poistanko "listoilta"?
Kommentit (31)
Oireetonta herpestä ei huomaa testeistä.
Vierailija kirjoitti:
Miltä alueelta nämä sankarit on ja alkaako etunimi millä kirjaimella? Ei kai K?
Herpes-Kimmoko se taas on nussinut paljaalla?
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi melkein samalla tavalla kolme vuotta sitten. Oltiin tapailtu joku puoli vuotta ja yhtä äkkiä minulle ilmestyi näitä rakkuloita alapäähän. Keneltäkään muulta tartuntaa en voinut saada, kun mieheltäni. Miehelläni ei ollut ikinä ollut samankaltaisia oireita alapäässä, eikä ole ollut vieläkään. Minulla on kolmen vuoden aikana ollut kolmesti. Eka kerta oli pahin ja sitten ne lauhenevat. Sattuvat, mutta ei niin paljon. Miehellä on huuliherpes, etten tiedä olenko saanut tartunnan suuseksissä vai normaalissa yhdynnässä. Ollaan kuitenkin oltu se kolme vuotta yhdessä ja uskon, ettei teko ollut tahallinen. Harmittaa kuitenkin se, että joskus haluan lapsia. Nyt mietin, että onko minulla "oikeutta" jatkaa tätä taudin levittämistä ja hankkia lapsi, koska lapseen se tarttuu kauttani automaattisesti.
Vittu mitä paskaa nyt taas. Herpes on eri asia kuin hiv ja se ei tartu jos huolehtii lääkityksestä ennen synnytystä. Hoitamaton herpes voi olla vastasyntyneelle tappavan vaarallinen, joten terveydenhuollossa ne ei anna synnyttää alateitse jos oireet on päällä. Se vaatii kans sen et itte rehellisesti kans kertoo siitä ja kantaa vastuunsa.
Tää on kauhee tauti. Otan osaa. Kannattaa jättää väliin Kasvoton mies-kirja, jos ei halua syödä estokuureja jokaiseen kutinaan :D Kaikillahan tauti ei uusi usein. Mulla valitettavasti uusii. Joskus on ollut kolme peräkkäin. Lisäksi levisi suun ympärille samalla... Nyt syön estoa joka kuukausi. Silti tulee joskus rakkuloita. Joka kumppanille pitää kertoa tästä. Mun mielestä tää on hirvein sukupuolitauti. Klamydiat ym. paranee antibiootilla. Tää ei parane koskaan. Koita kestää. Acyrax 200 mg 25kpl maksaa noin 5 euroa eli halvempaakin lääkettä on. Tuota ottaa 5 päivässä aktiivisena aikana. Estona 2 tabl aamuin illoin. Kannattaa pyytää lääkäriltä e-resepti vaikka 10 purkkiin, niin voit hakea heti, kun tulee oireita eikä tarvi joka kerta käydä lääkärissä.
Huoh. Oikeesti otan osaa. Toivottavasti sulla ei uusi näin usein kuin mulla. Mun tartunnastakin on jo 6 vuotta. Eikä oo rauhoittunut. Kahteen kumppaniin oon tartuttanut. (olivat tietoisia riskistä)
Elämä on.
Pistät äkkiä vahingon kiertämään! Sillon ei vituta niin paljo.
Mä oon jotenki tosi vahingoniloinen. Saat unohtaa seksin joksikin aikaa :D
Onko herpeksen levittäminen pahoinpitely? Kun siis ainakin hivin levittäminen on. Mikä on kanta muissa parantumattomissa sukupuolitaudeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluotettava. Poistoon. Mies ei käy lääkärissä ja jatkaa levittämistä.
Mitä se lääkärillä käynti auttaisi?
Tulisipa selvitettyä ainakin onko kuppa tai tippuri.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jotenki tosi vahingoniloinen. Saat unohtaa seksin joksikin aikaa :D
Kuinka vajukki pitää olla, että on iloinen jonkun taudeista? Joo, se herpes voi tosiaan iskeä, vaikka olisi ehkäisykin kunnossa, joten voi sullekin se pilkka osua omaan nilkkaan. Olet typerä.
Hyvinhän se voi olla myös hsv-2 eikä hsv-1. Nuo kuitenkin voivat tarttua ristiinkin eli huuliherpes esiintyykin alapäässä
Itse tartutin edelliselle kumppanille herpeksen suuseksissä. Mulla on huuliherpes joka ei oo ollut aktiivinen vuosikausiin, mutta silloin ilmeisesti oli vaikka ei ollut näkyvää rakkulaa. Eli voi olla että tällä miehellä on ollut sama homma. Piinaavaa, mutta eihän sille mitään voi.