Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi deittikumppani tartutti sukupuolitaudin, mitä tekisitte tilanteessani?

Laura
12.10.2016 |

Tutustuin hiljaittain erääseen mieheen, ja olemme harrastaneet seksiä kahtena yönä. Käytän aina uusien kumppaneiden kanssa kondomia, mutta tämän tyypin kanssa sitä käytettiin vaan seksin alussa ja hän sai vakuuteltua minulle että on vasta kesällä käynyt testeissä ja on "puhdas". Siinä sitten himoissani luotin häneen, ja nyt saan kärsiä tyhmyydestäni. Minulla todettiin sukupuoliherpes, ja olen ollut todella kipeänä monta päivää. Joudun olemaan töistä pois koska alapää on ihan tulessa ja lisäksi lääkkeisiin meni 50e, ja jos tämä tilanne ei helpotu joudun mahdollisesti uusimaan reseptin vielä.

Mies on kuulemma tosi järkyttynyt ja pahoillaan, että kävi näin ja syyttää jotain eksiään tästä hänen tartunnastaan, josta ei ole edes ollut tietoinen omien sanojensa mukaan. Hän on mukava mies ja seksi hänen kanssaan oli mahtavaa (nyt tosin ei tee edes mieli ajatella seksiä näissä tuskissa). Hän on tosi ihastunut minuun mutta sanoi että ymmärtää jos en halua olla enää hänen kanssaan missään tekemisissä.

Kysymys kuuluukin, mitä tekisitte tilanteessani? Mua vituttaa tämä tilanne todella paljon; että tässä yli 30 vuoden iässä piti itselle hommata tämmönen tauti ja että luotin tuon miehen sanoihin. Herpeshän jää kroppaan loppuiäksi, voi olla oireeton tai välillä oireilla. Tiedän kuitenkin ettei hän tahallaan tartuttanut minuun tätä. Jatkanko miehen tapailua vai poistanko "listoilta"?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää taas...

Vierailija
2/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluotettava. Poistoon. Mies ei käy lääkärissä ja jatkaa levittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa ettei mies tiennyt että hänellä on herpes. Niinkuin itse huomaat niin 1. kerran oireet ovat pahat.

Tosin edes kondomi ei suojaa täysin herpekseltä kun niitä rakkuloita ym voi olla koko alapäässä missä vaan.

Jos olet sitä "mallia" jolla hepres lehahtelee vähän väliä niin on aika vaikea löytää kumppania joka ilman herpestä suostuu elämään herpeken kanssa. 

Onko valehteleva hepresukko parempi kuin ei miestä ollenkaan...vain sinä tiedät vastauksen.

Vierailija
4/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sinisilmäinen horatsu!

Vierailija
5/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin yrittää jatkaa tapailua. Ehkä hän tosiaan ei tiennyt omasta tartunnastaan. Herpes ei kai edes näy testeissä? Sen voi todeta oireista. Mulle puhkesi herpes yhtäkkiä, vaikka en ollut harrastanut seksiä pitkiin aikoihin. Olin saanut tartunnan joskus aiemmin, mutta oireet ilmaantuivat paljon paljon myöhemmin. Mies on siis voinut olla taudinkantaja, mutta oireeton.

Vierailija
6/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä testeissä mies on sitten käynyt? Pyydä näyttämään testitulokset ja maksamaan lääkkeesi. En varmaan pystyisi jatkamaan seurustelua tai en tiedä kun ei toivottavasti tällaista ole sattunut.

Vierailija
7/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa genitaaliherpes voi olla hetken aikaa oireetonkin mutta ensitartunnan tullen oireita ei voi kyllä olla huomaamatta. Kai sentään vaadit mieheltä rahat lääkkeistä?!! Jos et niin tee se ja pian! Se on vähintä mitä mies voi tossa tilanteessa tehdä. Jos alkaa siitä inttämään niin on kyllä paska ukko:D Suosittelen myös, että käyt testauttamassa itsesi muiden sukupuolitautien varalta!

Vierailija
8/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, joilla herpes ei ole koskaan oireillut viruksesta huolimatta, joten on mahdollista, että mies ei oikeasti tiennyt. Ymmärtääkseni se todetaan rakkulasta otettavasta näytteestä, eli sitä ei voikaan testata verestä tai virtsasta. Tällä palstallakin voi olla ihmisiä, jotka tietämättään kantavat (ja tartuttavat) herpestä. Voi tarttua kondomista huolimatta.

Minä jatkaisin tapailua, jos muuten on hyvä tyyppi. Lopettakaa hirveä moralisointi ja stigmatisointi, joka seksitauteihin liittyy. Herpeksen voi saada, vaikka olisi yksi oireeton kumppani, jonka kanssa käyttää kumia.

Vierailija
9/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäluotettava. Poistoon. Mies ei käy lääkärissä ja jatkaa levittämistä.

Mitä se lääkärillä käynti auttaisi?

Vierailija
10/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan!

Vierailija
11/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sukupuoliherpes 14-vuotiaana. En mitään tietoa mistä olisin voinut saada sen, luonnollisestikaan en ollut ollut missään seksuaalisesssa kanssakäymisessä kenenkään kanssa. Edes koskaan ei huuliherpestä ole ollut. Tämän jälkeen vaiva ei ole koskaan vielä toistaiseksi uusiutunut.

Hyvin voi siis olla ettei mies oikeasti tiennyt. Vaatisin silti nähdä testitulokset paperilla. Jos mies on tiennyt herpeksestään niin fiksua olisi hänen korvata lääkkeesi. En nyt ehkä heti ulkoistaisi miestä elämästäni, mutta ihan 100%:sta luottoa ei kyllä enää nauttisi ainakaan hetkeen..

Vierailija
12/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatunutta maitoa on turha itkeä.

Sulla on nyt herpes, ja se täytyy joka tapauksessa kertoa kaikille tuleville kumppaneille.

Voi olla, että herpes on sinulla ollut, mutta olet vain ollut kantaja aiemmin. Nyt vaan ehkä puhkesi, kun "kontaminoiduit" ja oma bakteerifloora meni sekaisin.

Herpes on vähän hankala tauti, kun tartunta voi olla kauempaakin.

Vierailija
13/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi melkein samalla tavalla kolme vuotta sitten. Oltiin tapailtu joku puoli vuotta ja yhtä äkkiä minulle ilmestyi näitä rakkuloita alapäähän. Keneltäkään muulta tartuntaa en voinut saada, kun mieheltäni. Miehelläni ei ollut ikinä ollut samankaltaisia oireita alapäässä, eikä ole ollut vieläkään. Minulla on kolmen vuoden aikana ollut kolmesti. Eka kerta oli pahin ja sitten ne lauhenevat. Sattuvat, mutta ei niin paljon. Miehellä on huuliherpes, etten tiedä olenko saanut tartunnan suuseksissä vai normaalissa yhdynnässä. Ollaan kuitenkin oltu se kolme vuotta yhdessä ja uskon, ettei teko ollut tahallinen. Harmittaa kuitenkin se, että joskus haluan lapsia. Nyt mietin, että onko minulla "oikeutta" jatkaa tätä taudin levittämistä ja hankkia lapsi, koska lapseen se tarttuu kauttani automaattisesti.

Vierailija
14/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy testeissä, ehkei hänellä oireita. Kai te kaikki tiedätte, että herpekset ja HPV:t tarttuvat ihan kondomillakin eikä niitä näy testeissä? 70%:lla suomalaisista on jokin HPV. Jokainen uusi kumppani on riski. Ehkä kannattaa jatkaa tapailua, ei ainakaan ole riskiä tartuttaa enää muihin jos teistä pari tulee. 

Vierailija
15/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jii äs äs

Vierailija
16/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi melkein samalla tavalla kolme vuotta sitten. Oltiin tapailtu joku puoli vuotta ja yhtä äkkiä minulle ilmestyi näitä rakkuloita alapäähän. Keneltäkään muulta tartuntaa en voinut saada, kun mieheltäni. Miehelläni ei ollut ikinä ollut samankaltaisia oireita alapäässä, eikä ole ollut vieläkään. Minulla on kolmen vuoden aikana ollut kolmesti. Eka kerta oli pahin ja sitten ne lauhenevat. Sattuvat, mutta ei niin paljon. Miehellä on huuliherpes, etten tiedä olenko saanut tartunnan suuseksissä vai normaalissa yhdynnässä. Ollaan kuitenkin oltu se kolme vuotta yhdessä ja uskon, ettei teko ollut tahallinen. Harmittaa kuitenkin se, että joskus haluan lapsia. Nyt mietin, että onko minulla "oikeutta" jatkaa tätä taudin levittämistä ja hankkia lapsi, koska lapseen se tarttuu kauttani automaattisesti.

Mitä helvettiä :DD Tarttuu lapseen? No eikä tartu, voi hyvänen aika.

Jos herpes vaivaa usein, ennen synnytystä syödään estokuuri ettei tauti ole aktiivinen juuri synnytyksen aikaan. Jos taas herpes ei pahemmin vaivaa eikä ole ilmoitellut itsestään, estokuuria ei välttämättä edes tarvitse.

T: raskaana + herpes, asiasta lääkärin kanssa keskustellut

Vierailija
17/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kuitenkin se, että joskus haluan lapsia. Nyt mietin, että onko minulla "oikeutta" jatkaa tätä taudin levittämistä ja hankkia lapsi, koska lapseen se tarttuu kauttani automaattisesti.

Ei pidä paikkaansa!

Vierailija
18/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ainakin voin kertoa, että olen ollut naimisissa vuosia ja on lapsiakin. Herpeksen sain aiemmalta kumppanilta, joka ei itse tiennyt voivansa tartuttaa.

Herpes oireilee silloin tällöin usein, joskus pysyy poissa kauemmin. Pointti:ei ole miehelleni koskaan tarttunut/ puhjennut eikä tietenkään lapsillakaan ole. Miehelläni on huuliherpes, minulla ei ole koskaan ollut eikä lapsilla.

Vierailija
19/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, minulle kävi samalla tavalla ja mies takuuvarmasti tiesi. Ettei vaan ole sama kaveri:-) naisilla sillä ainakin on riittänyt. Minun tartunnasta aikaa 4 vuotta ja todellinen riesa. Mies osoittautui muutenkin epäluotettavaksi myöhemmin. Ei jatkoon.

Vierailija
20/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alueelta nämä sankarit on ja alkaako etunimi millä kirjaimella? Ei kai K?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme