Eläkkeellä oleva lääkäri matkustaa pihisti! Uskotko, että oikeasti viitsii?
On hankkinut eläkeläiskortit liikennevälineisiin useisiin maihin. Moniin maihin mm. sairaseläkkeellä olevat saisivat kuulemma kortit. Näin saaa ostetuksi eläkeläisliput niin pitkän matkan kuin paikallisliikenteen välineisiin.
Eläkeläiskortin omaavana ei tarvitse maksaa lähes mihinkään museoihin kuin muutama kymmenen senttiä Etelä-Euroopan museoihin. Suurin osa ilmaisia.
Ottaa halvat lennot, mikä takroittaa, että voi torkkua ja nukkua lentokenttien penkeillä.
Asuu retkeilymajoissa ja laittaa osan ruoista itse. Kuulemma tutustuu mukaviin nuoriin. Yösija voi maksaa jopa vain 7-13 euroa yö. Suurimman osan ruoista tekee itse.
Päiväbudjetti harvoin menee yöpymisineen yli 18- 20€. Yleensä kuulemma jää alle. Tuohon siis kuuluu yöpyminen, paikallisliikenne, museot, jonkin pieni lounas ulkona päivän aikana ja yksi kahvilakäynti.
Kysymys siis ensinnäkin, että uskotko, että lääkäri viitsii pihistellä noin? Tarvettahan ei ole. Toiseksi, että voiko muka noin halvalla matkustaa. Toki eläkeläisellä on eläkeläisen alennukset, mutta silti.
Kommentit (15)
Onko linkkiä, vai kuulitko itse? Miten nuo ulkomailla joukkoliikenteessä ja museoissa toimivat eläkeläiskortit saa hankittua?
Vierailija kirjoitti:
On hankkinut eläkeläiskortit liikennevälineisiin useisiin maihin. Moniin maihin mm. sairaseläkkeellä olevat saisivat kuulemma kortit. Näin saaa ostetuksi eläkeläisliput niin pitkän matkan kuin paikallisliikenteen välineisiin.
Useammassa maassa kyllä vaaditaan, että jos haluaa eläkeläiskortit julkiseen liikenteeseen, täytyy asua kyseisessä maassa. Lisäksi sairaseläkeläisiä ei useammassa paikassa edes lasketa kuuluvaksi tähän eläkeläissakkiin. Että ihan suorilta käsi ltäen kyllä aloitusta usko tuolta kohdin.
Itse tiedän yhden hyvätuloisen eläkeläispariskunnan, jotka matkustaa halvalla tyyliin reppu selässä ja majoitukset matkustajakodeissa. He kyllä reissaavat hyvin usein, käyvät kotona lähinnä pesemässä pyykit. Tuolla tyylillä säilyy kunto kohdillaan ja pää skarppina, kun harrastukseen käyttää aikaa ja vaivaa rahan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiskortin omaavana ei tarvitse maksaa lähes mihinkään museoihin kuin muutama kymmenen senttiä Etelä-Euroopan museoihin. Suurin osa ilmaisia.Ottaa halvat lennot, mikä takroittaa, että voi torkkua ja nukkua lentokenttien penkeillä.
Asuu retkeilymajoissa ja laittaa osan ruoista itse. Kuulemma tutustuu mukaviin nuoriin. Yösija voi maksaa jopa vain 7-13 euroa yö. Suurimman osan ruoista tekee itse.
Päiväbudjetti harvoin menee yöpymisineen yli 18- 20€. Yleensä kuulemma jää alle. Tuohon siis kuuluu yöpyminen, paikallisliikenne, museot, jonkin pieni lounas ulkona päivän aikana ja yksi kahvilakäynti.
Kysymys siis ensinnäkin, että uskotko, että lääkäri viitsii pihistellä noin? Tarvettahan ei ole. Toiseksi, että voiko muka noin halvalla matkustaa. Toki eläkeläisellä on eläkeläisen alennukset, mutta silti.
Miksi tämä asia kaivaa sun napaasi? Ei se pihistely katso ammattia, vaan lapsuuden kokemukset ja luonne.
En käsitä tätä tuttujen elämäntyylin tänne kirjaamista ja ällistelyä. Kertoo siitä että aloittajan omassa elämässä on liian vähän tapahtumia ja miettimistä. Oisit käyttänyt tuonkin ajan itsesi sivistämiseen.
Niitä kortteja ei välttämättä tarvita. Joissain Etelä -Euroopan maissa saa automaattisesti eläkeläisalennuksen kun on täyttänyt 60 vuotta.
Ja olikohan se, että äitini sai eläkeläisalennuksen Ruotsista, kun ennakkoon kyseli ja otti selvää muutama vuosi sitten?
Eli, jos on vaikka se kortti Ruotsiin, ostaa sieltä sikahalvan lentolipun Etelä-Eurooppaan, niin siellä sitten ne alennukset tulee automaattisesti.
Minä olin matkalla, jolla päiväbudjetin olisi hyvin saanut pysymään noin 20 eurossa, sitten kun sinne maahan oli päässyt lentäen. Majoitukset olivat 5-10 euroa ja 10-15 eurolla söi kyllä riittävästi. Muuhun en käyttänyt rahaa, päivät kävelin. Mutta koska minulla oli enemmän budejtissani, käytin vähän parempia majoituksia usein.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän yhden hyvätuloisen eläkeläispariskunnan, jotka matkustaa halvalla tyyliin reppu selässä ja majoitukset matkustajakodeissa. He kyllä reissaavat hyvin usein, käyvät kotona lähinnä pesemässä pyykit. Tuolla tyylillä säilyy kunto kohdillaan ja pää skarppina, kun harrastukseen käyttää aikaa ja vaivaa rahan sijaan.
Kunnossa tuo lääkäri kyllä on. Moni 40-vuotias on huonommassa kunnossa. Ja hän on siis ehkä 70v
ap
Ap, haluaisitko kertoa miksi teit avauksen? Jos vastauksesi on tyyliä koska mä voin, niin ei tarvitse. Mutta muuten olisi kiva kuulla, miksi pohdit tätä. Ajatteletko, että hän jotain brassailee pihiydellään? Vai mistä on kyse? Meneekin salaa hotelliin? :D
Minä olen ihan kohtuupalkkainen työssäkäyvä ihminen ja silti tykkään tehdä budjettimatkoja. Minusta siinä on suorastaan oma viehätyksensä suunnitella etukäteen majoitukset ja siirtymiset mahdollisimman edullisiksi. Tosin ruokailujen suhteen en sitten pihtaile. Edullisten matkojen suunnittelu on lähes puolet koko matkustamisen ilosta. Tänään alan etsiä majoitusta ensi kuun pitkälle viikonloppumatkalle ja saan siihen helposti kulumaan pari tuntia :-)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan kohtuupalkkainen työssäkäyvä ihminen ja silti tykkään tehdä budjettimatkoja. Minusta siinä on suorastaan oma viehätyksensä suunnitella etukäteen majoitukset ja siirtymiset mahdollisimman edullisiksi. Tosin ruokailujen suhteen en sitten pihtaile. Edullisten matkojen suunnittelu on lähes puolet koko matkustamisen ilosta. Tänään alan etsiä majoitusta ensi kuun pitkälle viikonloppumatkalle ja saan siihen helposti kulumaan pari tuntia :-)
Oon ihan samoilla linjoilla! Tykkään vertailla ja laskeskella suunnitelmia, siinä pysyy pää kirkkaana ja mieli iloisena kun plännää tulevia reissuja. Pitäisikö käydä viiden tunnin kuntosalikeikoilla tai tuijottaa pigbrotheria kaiket illat, kun voi harrastaa jotain oikeasti aivoja kehittävää ja virkistävää? Kielitaito karttuu, kun lueskelee tripadvisoria ja oppii siinä samassa tulevan matkakohteen karttaa kun vertailee etäisyyksiä. Rahan säästäminen ei ole itsetarkoitus, vaan se, että löytää kivoja off-the-beaten-path -tutustumiskohteita. Voi sitten vaikka törsätä lasten mieliksi pari tonnia huvipuistokeikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, haluaisitko kertoa miksi teit avauksen? Jos vastauksesi on tyyliä koska mä voin, niin ei tarvitse. Mutta muuten olisi kiva kuulla, miksi pohdit tätä. Ajatteletko, että hän jotain brassailee pihiydellään? Vai mistä on kyse? Meneekin salaa hotelliin? :D
Miksi sen ikäinen viitsii pihistää ja hankaloittaa elämäänsä, kun ei ole tarvetta pihistelylle? Ei siis tarvitse asua viiden tähden hotellissa, mutta miksi yöpyä siellä hostellissa riekkuvien nuorien kanssa samassa tilassa?
ap
Miksi luulisit että varakkailla on rahaa? Ei ne yleensä laita sitä menemään harkitsematta tarkkaan. Ja jos nauttii alkeellisista oloista matkoillakin, niin elämystä se on sekin. Jospa tämä ihminen on yksinäinen ja nauttii siitä, kun on elämää ympärillä. En kuvittelisi kovin nautinnolliseksi ylettömän kallista hotellia, jossa ihmiset ovat itsekseen ja omassa porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen ikäinen viitsii pihistää ja hankaloittaa elämäänsä, kun ei ole tarvetta pihistelylle? Ei siis tarvitse asua viiden tähden hotellissa, mutta miksi yöpyä siellä hostellissa riekkuvien nuorien kanssa samassa tilassa?
ap
Hän ei ilmiselvästi tunne hankaloittavansa elämäänsä.
Reissaan itse samalla tavalla eikä ole aikomusta lopettaa. -N43
Uskon jos niin sanoo. Miksi kukaan tuollaista keksisi?