Ripsienpidennykset ja silmän punoitus (vain vasemmassa)
Kävin eilen ottamassa ensimmäistä kertaa ripsienpidennykset ja laiton aikana vasemmassa silmässä tuntui välillä pientä kirvelyä (lähinnä laitoin alussa). Silmä punoitti laiton jälkeen, mutta rauhottui päivän mittaan hieman. Nyt aamulla automaattisesti hieroin vähän vasemman silmän nurkkaa (lopetin heti kun hoksin pidennykset) ja huomasin sen punoittavan jälleen.
Voiko olla vain pientä ärsytystä vai allerginen reaktio? Oikeanpuoleinen silmä on ihan kunnossa, joten hieman kummastuttaa.. Silmä on hieman arka punoittavasta kohdasta.
Kommentit (29)
Jatkan vielä, että usein juuri se silmä joka kirvelee, punoittaa huollon jälkeen. Onhan ne liimahöyryt tietenkin kauheaa myrkkyä. Mutta hyvällä laittajalla liima ei kuitenkaan itsessään osu ihoon tai silmään. Odottele rauhassa ja älä hiero :)
Itse jouduin otattamaan pidennykset 3kk jälkeen kokonaan pois, koska joka kerta tuli monen päivän punoitusta ja verestävät silmät. Silmämunat olivat myös kipeät.
Jos sulla on silmätippoja jotka on tarkoitettu allergiaan, niin laita niitä silmään useasti päivässä. Mulla se auttoi hiukan.
Minulla on aina välillä silmissä karheuden tunetta ja punoitusta, vaikka ei ole pidennyksiä.
t.mies
Kiitoksia vastauksista! Täytynee seurata tilannetta :-)
Ripsiliima-allergia. Irrota ne hökötykset, ne on hirveät. Vai onko sulla kauniit ja luonnollisen näköiset? Niinhän kaikki väittävät mutta kukaan sellaisia ole nähnyt.
Kannattaako leikkiä silmiensä terveyden kanssa pelkkien ripsien takia?! Myrkkyjä vaan limakalvoille jotta olisi isot ripset... Ajatelkaa nyt vähän - "kunhan on hyvä laittaja niin ei sinne mene kuin höyryä, ei se ärsytä kuin pari päivää"!!
No ei sen pitäisi ärsyttää. Se on merkki siitä, että olet allergisoitumassa jollekin osalle kemikaaleja. Minulla on monta ystävää, jotka ovat joutuneet lopettamaan ripsien käytön juurikin tuon allergisoitumisen vuoksi. Ekaksi tulee lieviä oireita ja sitten kerta kerralla oireet pahenee kunnes niitä ei voi yksinkertaisesi enää käyttää. Yhtään en ihmettele, että tuollainen reaktio tulee. Onhan ne melkoisia myrkkyjä ne liima-aineet.
Mulla oli sama homma, pientä punoitusta laitettaessa joka meni ohi. Sitten ripset olivat pois kokonaan muutaman kuukauden. Samana iltana kun uudet ripset olivat tauon jälkeen laitettu sain silmiini kamalan allergisen reaktion, silmät vuosivat ja kutisivat. Silmien alla oli punaista ihottumaa viikon verran. Menin seuraavana aamuna poistamaan ne viritykset enkä ole sen jälkeen tullut mieleenkään kokeilla uudestaan.
Itsehän otin nämä lähinnä kokeiluun, että nopeuttaisivatko arkimeikkailuja. Ihmettelen vaan tuota ainoastaan toisen silmän reagointia.
Täytynee vaan odotella ja katsoa miten tottuu vai tottuuko silmä ollenkaan.
Tykkään itsekin melko dramaattisesta lookista meikkien kanssa ja kauneustuotteet kiinnostavat kovasti, mutta nuo pidennykset on kyllä sellainen asia, millä en pelleilisi yhtään. Kannattaako ihan tosissaan laittaa tuollaisia aineita silmään? Siihen ripsivärin laittoon kun ei niin kauaa mene, että kannattaisi riskeerata silmien terveys.
Kannattaa laittaa tollasia silmiinsä.
Tottakai, jos ripset näyttävät allergisoivan niin jätän ripset muille :-)
Kukin tyylillään!
Miksi jotkut kuvittelee että ne sellaiset pitkät hapsut silmissä näyttää hyvältä? Siitä on luonnollisuus/aitous kaukana, ihan kuin laittaisi vaikkapa mersun merkin ooppelin keulaan ja väittää sitä hienoksi. No siinäpähän tekoripsinenne saattekin sitten reaktioita, kannattaako?
Jos vain toinen silmä reagoi, kyse on juuri tuosta, mitä ensimmäinen vastaaja sanoi. Liimahöyryä on päässyt silmään, ja koska liima tarvitsee aavistuksen kosteutta kuivuakseen (tai oikea termi tässä olisi polymerisoituakseen), on silmä päässyt kuivumaan. Jos kyseessä olisi akrylaatti-allergia, molemmat silmät reagoisivat jo vähäisellä altistuksella. Käytä ensihoidoksi silmätippoja, ne kosteuttavat silmää ja nopeuttavat paranemista. Jos laitat vielä pidennykset, sano kirvelystä laittajalle heti. Kirvelyä ei pitäisi tapahtua, sillä se on merkki siitä, että silmä on raollaan ja höyryjä pääsee limakalvoille. Liima on muuten kosketuksissa vain ripsien (eli kuolleiden karvojen) kanssa, ei ihon tai itse silmän niin kuin monet näyttävät luulevan. Akrylaatti-allergiselle reaktion synnyttävät jo pelkät liimahöyryt.
T. Ripsiteknikko
Mulla johtu hetkellinen punoitus siitä, että laittaja laittoi teipit huonosti. Se jotenki hiersi silmää ripsiä laitettaessa.
Älkää pilatko silmiänne näillä pliis! Ainakaan, jos olette nuoria, miettikää, vanhemmat tietävät jo ehkä riskitkin.
http://www.mtv.fi/teemasivut/kauneusvinkit/ihonhoito/artikkeli/ripsienp…
Lisäksi tavaratalossa kuultua kaksi viikkoa sitten: kaksi nuorta naista jutteli kempsuhyllyn luona, toinen kyseli, onko "Maija" päässyt jo sairaalasta? "Ai, miksi Maija on sairaalassa?" Maijalle oli kuulemma käynyt ikävästi netistä tilattujen irtoripsien kanssa, ripsien liima oli liimannut silmäluomet yhteen ja Maija oli joutunut sairaalaan, jossa hänelle jouduttiin tekemään ihonsiirtoja ja joudutaan tekemään useita, kunhan ensimmäiset ovat parantuneet.
Miettikää nyt kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina välillä silmissä karheuden tunetta ja punoitusta, vaikka ei ole pidennyksiä.
t.mies
Oletko koskaan harkinnut laitattaa?
Minulla on tullut kaksi kertaa ripsipidennysten jälkeen kipu oikeassa silmässä (roska tai kolhaisu tai tulehdus tms). Ekan kerran jälkeen kävin yleislääkärillä, joka ei nähnyt silmässä mitään erikoista.
Nyt on taas ollut vajaan viikon verran oikea silmä kipeä (tunne roskasta tai osumasta).
Menen ensi viikolla silmälääkärille näön tarkastukseen ja samalla tarkistetaan silmä.
Silmä on ärsyyntynyt laiton jälkeen. Se on normaalia ja pitäisi lähteä itsekseen pois yhdessä tai kahdessa yössä. Minulle tulee samaa välillä ja olen käyttänyt niitä monta vuotta. Käyn silmälääkärissä kerran vuodessa tarkistuttamassa, että kaikki on ok. Silmä kirvelee laiton aikana, jos silmä hieman raottuu ja sinne menee liimahöyryä. Sekin on normaalia, tietyissä määrin tietty (jos on hyvä laittaja)