Tekisitkö työpäiväsi kahdessa osassa esim. siten että,ensin töissä 8-12, jonka
Kommentit (38)
Korkeintaan, jos työskentelisin kotona, saattaisin jakaa työpäivän kahteen osaan. Tai yrittäjänä, jolloin voisi itse päättää työajat. Mutta toisen palveluluksessa työmatkoineen en lähtisi.
En tekisi. Toihan olisi sitten sitä, että olisin joka ikinen työpäivä töissä iltakahdeksaan ja silti menisin aamulla kahdeksaan töihin. Sen neljän tunnin aikana siinä välissä ei ehtisi tehdä yhtään mitään järkevää. No kenties kaupassa käydä.
Voisin tehdä muutaman vuoden.
Nukkuisin joka päivä kunnon päikkärit työpaikalla, ja iltaisin valvoisin myöhään.
Tässä elämänvaiheessa olisi aikaa kokeilla tuollaistakin päivärytmiä.
Ei, haluaisin tällaisen aikataulun: 9-11, 16-19 ja 23-02. Tämä olisi paras kaikille, ei vain minulle.
En ikinä tekisi tuollaista 8-12 + 16-20 päivää. Siinähän on koko päivä pilalla iltaa myöten! Sen sijaan olen erittäin onnellinen, että mulla työpäivät on 6.30-9.30, sitten kolme tuntia vapaata kotona jonka jälkeen 12.00-15.30 ja työpäivä ohi. Brutto 2,5k€ kuussa. Ja en paljasta mitä teen, en halua tunkua alalle.
Teen. Lastenhoitajana. Eihän se herkkua ole ja ne muutamat tunnit siinä välissä ovat vähän hankalia tehdä mitään tuottavaa.
Välimeren maissa ihan tavallista että päivällä käydään muutama tunti kotona ja tullaan illaksi taas töihin. En kyllä itse tekisi.
Teen koska on pakko. Esimerkiksi aamulla hautajaiset ja illalla kauneimmat joululaulut. Suhtaudun asiaan niin, että saan valoisaan aikaan olla ulkona, käydä kotona syömässä ja vaikka kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Teen usein toimistopäivän n 8-16, sitten lapsille ruokaa yms kotityöt, ja sitten vielä kotona ne työt, joita en ole ehtinyt tehdä päivän aikana, n. 18-22 välisenä aikana.
Yksityisyrittäjä? Vai teetkö ylityötä palkollisena? Onko se menetetyn vapaa-ajan väärtti?
Teen suunnilleen tuollaista työpäivää + siinä välissä 2-3 tuntia toista työtä. Kaikkeen tottuu.
Välillä teen tuollaista. Etätöitä kotona aamupäivän, keskellä päivää omia juttuja, opiskelua, kuntosalia yms. Työpaikalle klo 15 maissa ja siellä iltaan asti. Lapset jo isoja, pienten lasten kanssa ei hyvä.
Ihan on siinä ja siinä, viitsinkö tehdä töitä ollenkaan. Kaikki saavat valita, tekevätkö, koska on ihmisoikeudet.
Ainoastaan lyhyellä työmatkalla voisin harkita tuollaista. Muuten en missään tapauksessa jokapäiväiseksi rutiiniksi.
Olen tehnyt, kun piti välillä tehdä pätkäaamu ja tulla vielä yövuoroon. Inhosin tuota, enkä tekisi enää.
Minäkin oon tehny noita karjanhoitajan töitä, työajat on niin p*rseestä. Lopetin lopulta ne hommat, koska mulla ei jääny enään aikaa/jaksamista lenkkeillä omien koirien kanssa.
Aamuvuoron jälkeen kun tulin navetalta kotiin, lenkkeilytin koirat tunnin verran, söin, koitin levätä ja takas töihin ja pääsin illalla 19.00-20.00 aikoihin (joskus meni myöhempäänkin), enkä jaksanu enään koiria lenkityttää sen jälkeen, vaan menin suihkuun, söin äkkiä jotain ja suoraan nukkumaan. (koirat kävivät vain aidatulla pihalla tekemässä tarpeensa ennen nukkumaan menoani)
Minun mielestä tuo oli väärin koiria kohtaan, ei tunti lenkkeilyä päivässä riitä. Siksi lopetin ne työt ja aloin tekemään muuta työtä.
Bussikuskeilla ja opettajilla on tuollaisia työpäiviä. En tekisi. Enkä halua sellaista eteläeurooppalaista tapaa että keskellä työpäivää olisi 1-2 tunnin ruokatauko.
Mulla on 7-10 ja 12-17
Aivan loistava työaika.
90-luvun alusta asti,silloin ei tuo kaksi osaisuus haitannut,kun paikat oli lähellä,nyttemmin se haittaa,kun on lähdettävä välillä,varsin kauaksi asuinpaikasta,joskus on lomituspaikkoja,niin kaukana että,askareiden välillä ei viitsi ajaa välillä kotiin,vaan jää jonnekin lähistölle hengailemaan,kuluttaika kaupoissa,baareissa tai,torkkuu autossa.
Nyt osasairaus eläkkeellä,minulle on aika paljon järjestetty puolikkaita päiviä,joko aamu tai iltarupeama mutta,paikat tuppaa olemaan aina vaan kauempana,mikä lisää sitä autossa istumista. Mieluummin tekisin täysiä päiviä ja olisin sitten vasaavasti ,enemmän vapaalla,tämä nykyinen systeemi ei vähennä töihin lähtöjä/työpäiviä,on vaan sorvattu sitä työtunti määrää eli,on työhön sidoksissa yhtälailla kuin ennenkin.