Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 10000 askelta päivässä mielestäsi helppo saavuttaa?

Vierailija
11.10.2016 |

Mulla se tarkoittaa normaalin päivän lisäksi reilun puolen tunnin kävelylenkkiä. Haravointikin käy hyvin. Ja sit tietty menee reilusti yli reippaammissa liikuntaharrastuksissa ja kun vielä sykemittari mukana. 1-2 päivää viikossa jään tuon alle, mutta keskimääräinen aktiivisuus viikossa on yli 100%

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu liikkumaan töissä tai käy kävelyllä, niin tulee aika helposti. Metsästäessä tulee aika helposti 25000 askelta päivässä.

t. konttorirotta

Vierailija
2/32 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä täytyy kävellä aika paljon. Tälleen työttömänä se tarkoittaa ulos menemistä ja siellä paikasta toiseen kävelemistä, ja /tai lenkillä käymistä. Pyörällä pääsee helpommin ja nopeammin, mutta yritän nykyään kävellä enemmän koska se 2 kilometrin matka kävellen on tehokkaampaa liikuntaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on, kävelen kaikkialle ja kaupungissa on paikkoja johon kävellä. Mulle kertyy mittarin mukaan keskimäärin 15000 askelta päivässä. Vietin kesällä aika paljon aikaa maalla enkä tainnut kertaakaan saada yli viittä tuhatta askelta ja nekin vain jos kävin varta vasten kävelemässä.kun kauppaan ja kaikkialle on pakko autoilla jaa hyötyliikunta vähiin.

Vierailija
4/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Kyllähän siinä täytyy kävellä aika paljon. Tälleen työttömänä se tarkoittaa ulos menemistä ja siellä paikasta toiseen kävelemistä, ja /tai lenkillä käymistä. Pyörällä pääsee helpommin ja nopeammin, mutta yritän nykyään kävellä enemmän koska se 2 kilometrin matka kävellen on tehokkaampaa liikuntaa. 

Eikös työttömänä just ole hyvin aikaa verrattuna siihen, että istuu toimistossa 8h päivässä.

Vierailija
5/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se olisi kyllä hyvin saavutettavissa, mutta olen usein laiska ja jää alle. Jos menen edes toiseen suuntaan töihin kävellen, tulee siinä jo se tavoite täyteen.

Vierailija
6/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tonttuli kirjoitti:

Eikös työttömänä just ole hyvin aikaa verrattuna siihen, että istuu toimistossa 8h päivässä.

Ei tässä kai ollut niinkään tai ainakaan pelkästään ajasta kyse vaan siitä kuinka aktiivista elämä kullakin on, paljonko tulee askelia otettua, pitääkö 10 000 askeeseen päästäkseen mennä erikseen vielä kävelylle, vai tuleeko se päivän kuluessa muutenkin.

Vierailija
7/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tavanomaisena työpäivänä n. 8000 askelta ja siihen sitten kotihommat päälle, käytännössä joka päivä tulee se 10000 askelta tai yli. Eli helppoa mulle.

Vierailija
8/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon työstä. Oma työni on istumista koneella ja palavereissa, joten työmatkat pitää kävellä ja lähteä vielä lenkille. Useampi tuttu kertoo, että 10000 tulee jo työpäivän aikana hoidettua.

9/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee päivittäin ihan vähintään tuo, yleensä 15000-20000. Osa tulee töissä ja sitten kun ei paljoa autoa käytä vaan kävelee lasten kanssa päiväkotien välin ja kotiin, tulee tuo helposti. Koulumatkat lisää myös askelia. En käy erikseen kävelyillä yleensä.

Vierailija
10/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee noin 8000 askelta päivässä ja siihen koiran kanssa lenkit päälle niin täyttyy yleensä helposti. Vapaapäivinä jää helposti alle jos en käy kunnon lenkillä tai tee pihatöitä. Täällä on niin pitkät välimatkat, että niihin käytän autoa. Kotona en kanna puhelinta mukana joten kaikki askeleet ei tietenkään kirjaudu ylös.

Vierailija
11/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen työmatkat, mutta niistä tulee vain hieman yli 6000 askelta. Työ on koneella istumista. Joten illalla pitää lähteä vielä erikseen lenkille, jotta 10000 tulee täyteen.

Kävelen kyllä kaupungilla joka paikkaan, mutta joka päivä ei välttämättä tule töitten jälkeen muita menoja. Eli ei niin kovin helppoa minulle.

Vierailija
12/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on aktiivisuusmittari, joka mittaa askelmääriä. On kertonut, että aika pitkän kävelylenkin saa näyttöpäätetyöläinen tehdä, jotta askelmäärätavoite tulee täyteen. Itse en ole pitkään aikaan mitannut askeleita, joten en tiedä, miten kauaksi normaalipäivänä jäisin (myös näyttöpäätetyöläinen), varsinkaan ilman mitään liikuntaharrastuksia.

Vierailija
13/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on aktiivisuusmittari, joka mittaa askelmääriä. On kertonut, että aika pitkän kävelylenkin saa näyttöpäätetyöläinen tehdä, jotta askelmäärätavoite tulee täyteen. Itse en ole pitkään aikaan mitannut askeleita, joten en tiedä, miten kauaksi normaalipäivänä jäisin (myös näyttöpäätetyöläinen), varsinkaan ilman mitään liikuntaharrastuksia.

Mikset lähde miehen kanssa kävelylle?

Vierailija
14/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee heittämällä yli 10 000 jo työpäivän aikana. Ja painava reppu vielä selässä.

Kotona ulkoilen koiran ja lasten kanssa, ehkä 15-18 000 askelta tulee päivittäin.

Vierailija
15/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala saavuttaa. Minulla 7 kilometriä kävelyä vastaa noin 7000 askelta. Aika pitkään saa talsia jos ei muuten liiku.

Vierailija
16/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa tulee joka päivä kävelyä tai juoksua 6-7 km. Sitten muut kävelyt työmatkalla, töissä, kauppareissula ym. 

Eli menee reilusti ylikin. Autoa en käytä juurikaan kaupungissa, kävelen alle kolmen kilsan matkat ja loput pyöräilen. Autoa harkitsen, jos matka on yli 20 km. Silloin yleensä päädyn julkisten käyttöön, jos ei erityisiä kantamuksia. 

Vierailija
17/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppo. Ilman lenkkeilyä ei täyty juuri koskaan. 

Töissä istun, työmatkat istun (tosin pyörän satulassa) ja kotikin on huonosti suunniteltu kun kaikki on niin lähekkäin. Lenkillä käyn 3-4 kertaa viikossa ja niinä päivinä aktiivisuusmittariin tulee yli 200%, muina päivinä vain 50-60%. Pitäisi varmaan hankkia koira tai vaihtaa työmatkapyöräily kävelyyn.

Vierailija
18/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tulee 15000-20000 askelta päivässä. Työmatkoista ja työpäivästä tulee vain 2000-3000 askelta, mutta kun on aktiivinen koira, joka vaatii 2-3h liikuntaa päivässä vähintään, niin tuleehan sitä käveltyä.

Vierailija
19/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivinä on ihan helppo saavuttaa, olen touhukas ja liikun.

Mutta työpaikka sijaitsee kolmen vartin automatkan päässä, ja työpäivä on siinä kahdeksan tuntia. Työ on istumatyötä, ja vaikka kuinka yrittäisin hypellä ylös toimittamaan asiat, seisoskella kun on mahdollista sekä kävellä tarvittavat portaat, niin askelia ei juuri tuhatta tule työpäivän aikana, jos nimittäin aikoo tehdä niitä mun töitäkin eikä vaan kerryttää askelia.

Joten joo, mulla vaatii työpäivän jälkeen semmoisen seitsemän - kahdeksan kilsan lenkin + normaalit kotona hääräämiset.

Vierailija
20/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee reippaasti yli työpäivän aikana. Lisäksi mulla on koira, niin sen kanssa kotona vielä sitten tulee lenkkeiltyä.