Tekisitkö työpäiväsi kahdessa osassa esim. siten että,ensin töissä 8-12, jonka
Kommentit (38)
En ikimaailmassa. Kaksi töihinlähtöä samana päivänä, ei kiitos.
Olen josku siivoojana tehnyt. Aamulla klo 7-11 ja illalla uudestaan klo 16-20. Ihan persikasta.
En todellakaan. Koko ton välisssä olevan ajan sitä vaan kyttäisi kelloa, että koska saa taas lähteä. Jotkut siivoojat taitaa tehdä tätä?
Kehitysvammaisten asuntola? Lähtevät aamurumban jälkeen työkeskukseen ja illalla tarvitsevat taas ohjaajaa?
Ehkä jos olisin lapseton sinkku ja asuisin ihan työpaikan vieressä. Muuten ihan liian hankalaa.
En jos työmatka pitkä. Jos asuisin työpaikan vieressä niin miksei.
En todellakaan! Haluan päästä kotiin mahdollisimman äkkiä, enkä käytännössä sen takia pidä edes kahvi- enkä lounastaukoja. Käytännössä pääsee 7 tunnilla työpäivästä kun jättää tauot väliin. Oon luovan alan työssä jossa ei mitään kellokortteja jotka pakottaisi olemaan konttorilla 8 h...
Eikös tuo ole aika tavanomasta esimerkiksi bussikuskeilla ja jopa hoitajilla, tosin ei joka päivä, mutta ennen yövuoroa voi olla pätkäaamu.
En kyllä tykkäisi jos olisi pakko tehdä noin. Tosin teen usein ihan vapaaehtoisesti liukumina niin että pidän pitkän parin kolmen tunnin lounastauon ja teen illalla pidempään.
No joo, mutta mielummin en menis kasilta töihin. Yrittäjänä olin liikkeessä 10-17.30 ja sitten menin takas töihin joskus 22 ja tein töitä pari kolme tuntia, siihen aikaan olen virkeempi kuin aamulla tai aamupäivällä. Yrittäjänä on tottunut siihen jo aikoinaan että se työajan raja on häilyvä. Ja nyt kun olen vieraalla töissä, saatan iltaisin ja viikonloppuisin soitella tai viestitellä työasioita työkaverin kanssa, ei se mua haittaa, ajattelen työasioita vapaa-aikana ja tietysti kotiasioita työaikana.
Teen usein toimistopäivän n 8-16, sitten lapsille ruokaa yms kotityöt, ja sitten vielä kotona ne työt, joita en ole ehtinyt tehdä päivän aikana, n. 18-22 välisenä aikana.
En, ellei tosiaan olisi työpaikka ihan lähellä. Muussa tapauksessa tekisin mieluummin vain yhden vuoron ja tienaisin vähemmän.
Teen työpäiväni kahdessa osassa, klo. 5.00- 8.30 ja 15:30-18:00.
Yrittäjä olen.
Maatalouslomittajan hommia olen tehnyt, siinä työajat ovat juuri tuohon tapaan, yleensä tosin aamutouhut esim. 6.00 alkaen ja iltatouhut klo 15.00 alkaen, eli vähän aikaisemmin, kun esimerkissä mainitset. Ei mitkään mukava työaika. Päivän tunnit menee kelloa kyttäilessä, että milloin pitään taas lähteä.
Toisaalta, kun palkka on kohdallaan (opiskelijalla lomittajan töistä saatava palkka oli paljon enemmän, kuin mitä muista tarjolla olevista hommista olisi maksettu), niin kaikkea tekee ja kaikkeen sopeutuu.
Nyt, kun on perhettä ja lapsia, niin tälläinen työaika tuntuisi tosi vastenmieliseltä, mutta olettaisin, että kaikkeen tottuu.
En todellakaan. Tollasella aikataululla ei olis mitään muuta elämää kuin työ. Todellakin mielummin 8-16 :D
Tuollainen on opettajan työpäivä. Tosin jälkiosaa ei tehdä työpaikalla vaan kotona. Välillä menee töissä 8 tuntia ja silti olisi kotona vielä se neljän tunnin pätkä tehtävänä, mutta itse olen näin 15 vuoden kokemuksella ymmärtänyt rajata oman hyvinvointini takia kokonaistyöajan kahdeksaan tuntiin päivässä ja ehdottomasti olla viikonloput tekemättä työtä, mitä nyt Wilman tsekkaan sunnuntai-iltana.
Vierailija kirjoitti:
En jos työmatka pitkä. Jos asuisin työpaikan vieressä niin miksei.
On muuten aivan p*rseestä vaikka työmatka on lyhytkin. Ei enää ikinä.
En todellakaan.