Onko 10000 askelta päivässä mielestäsi helppo saavuttaa?
Mulla se tarkoittaa normaalin päivän lisäksi reilun puolen tunnin kävelylenkkiä. Haravointikin käy hyvin. Ja sit tietty menee reilusti yli reippaammissa liikuntaharrastuksissa ja kun vielä sykemittari mukana. 1-2 päivää viikossa jään tuon alle, mutta keskimääräinen aktiivisuus viikossa on yli 100%
Kommentit (32)
Eihän se 10000 askelta ole kuin reilut 8 kilometriä. Esim. jokaisella koiranomistajalla tulee varmasti tuo täyteen.
Itsekin kuljen työmatkat pyörällä (edestakainen matka yhteensä juurikin tuon 8 kilometriä) enkä voi työssä aktiivisuusranneketta pitää hygieniasyistä. Silti kotona tassutellessa, lenkkeillessä, pihaa hoitaessa, kaupassa käydessä tulee se 10000 helposti täyteen.
Ja jos on pakko kulkea esim. töihin muutoin kuin apostolinkyydillä, niin kannattaa opetella parkkeeraamaan se auto/pyörä vähän kauemmas ulko-ovesta, samoin kauppareissulla voi joskus jättää auton sinne Prisman perimmäiseen ruutuun ja kävellä hiukan. Kannattaa myös SEISOA, sekin on paljon parempi kuin istuminen! Mulla on töissä raivattu kirjahyllystä sopivalla korkeudella oleva hylly, jota voin käyttää aputasona esim. papereita läpikäydessä niin että seison. Nyt ollaan saamassa mobiiliyksiköt tietokoneille, joissa korkeutta voi säätää myös seisoma-asentoon.
Mulla tulee jo pelkästään työpäivän aikana vähintään tuon verran, siihen vielä lenkkeilyt ja työmatkat päälle, autoa en omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on aktiivisuusmittari, joka mittaa askelmääriä. On kertonut, että aika pitkän kävelylenkin saa näyttöpäätetyöläinen tehdä, jotta askelmäärätavoite tulee täyteen. Itse en ole pitkään aikaan mitannut askeleita, joten en tiedä, miten kauaksi normaalipäivänä jäisin (myös näyttöpäätetyöläinen), varsinkaan ilman mitään liikuntaharrastuksia.
Mikset lähde miehen kanssa kävelylle?
Totta kai usein lähdenkin, ja usein on muita liikuntaharrastuksia. Tästä ei nyt ollutkaan kyse.
Lähinnä vaan mietin, että en voi suoraan suhteuttaa mieheni askelmääriä omaani: mies saa auton 50 metrin päähän työpaikan ovesta, minä saan 600 m päähän. Eli en tiedä, paljonko normaalipäivänä tulee askeleita.
On helppo. 2km työmatkoja suuntaansa plus yksi lyhyt (10min) ja yksi pitkä (30 min) lenkki koiran kanssa, niin siinähän se 7km eli 10 000 askelta jo on. Siihen päälle vielä liikkumiset talojen sisäpuolella. Viikonloppuisin ei ole työmatkoja, mutta silloin pitää käydä kaupassa jne ja teen koiran kanssa paljon pidempiä lenkkejä.
Töissä tulee yleensä jo noin 12 000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Menee reippaasti yli työpäivän aikana. Lisäksi mulla on koira, niin sen kanssa kotona vielä sitten tulee lenkkeiltyä.
Oikeestu? Kävelet siis töissä 8-9km joka päivä? Mitähän työtä teet...?
Vierailija kirjoitti:
On helppo. 2km työmatkoja suuntaansa plus yksi lyhyt (10min) ja yksi pitkä (30 min) lenkki koiran kanssa, niin siinähän se 7km eli 10 000 askelta jo on. Siihen päälle vielä liikkumiset talojen sisäpuolella. Viikonloppuisin ei ole työmatkoja, mutta silloin pitää käydä kaupassa jne ja teen koiran kanssa paljon pidempiä lenkkejä.
7 kilsasta ei tuu vielä 10 000 askelta ellet töpötä lapsen askelin..
Mitä työtä Te joilla tulee töissä kymmenentuhatta täyteen oikein teette?
Itse kävelen töihin ja takaisin josta tulee korkeintaan kolme tuhatta askelta.
Vielä saa illalla tehdä ainakin viiden kilometrin lenkin.
Mä en kanssa ymmärrä millaisia töppöaskelia te otatte, joille tulee seitsemästä kilsasta tai kahdeksasta kymmenen kilometriä. Mulla on noin kilometri ja tuhat askelta...
Suomalainen nainen on ilmeisesti persjalkaisempi kuin olen luullutkaan. Itse olen 163 cm pitkä ja joo, ehkä mulla on suhteessa pitkät jalat. Mutta ei nyt sentään kainaloihin asti.
Kaveri on sähkömies ja 10000 askelta tulee työpäivän aikana.
Mulla tulee aamutoimien aikana jo 1000 askelta. Tuskin kilometriä tulee käveltyä, mutta juoksen keräämässä lasten tavaroita edestakaisin =)
Töissä en voi pitää aktivisuusranneketta, vanhanaikaista askelmittaria en omista ja puhelinkin on kaapissa! Joskus "ennenvanhaan" askelmittareiden aikaan helposti tuli 10 000askelta työvuorossa, tulee varmaan edelleen.
Vapaapäivinä jos esim siivoan ja käyn lenkillä tai jumpassa 100%aktiivisuus täyttyy helposti, mut jos vaan olen niin eipä, kauppaan tms. Mentävä autolla, se verran matkaa