Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidilläni on kai jonkinsortin läheisriippuvuus - välit uhkaa katketa. Neuvoja?

Vierailija
11.10.2016 |

Muutin pois kotoa noin vuosi sitten. Äitini on alakouluikäisen siskoni yksinhuoltaja. Vasta muutettuani pois olen alkanut hahmottaa millainen tilanne kotona on. Äiti on jotenkin todella riippuvainen siskostani. Meitä on yhteensä neljä sisarusta ja vain tämä nuorin enää asuu äidin kanssa. Tuntuu että äiti pelkää kauheasti jäävänsä yksin eikä siksi tahdo että sisko kasvaa. Minusta tuntuu, että hän tukahduttaa siskoani. Paapoo häntä ja pitää "vauvana" vaikka sisko on ihan normaali ja osaisi kyllä tehdä asiat itse. Äiti mm. pukee siskon aamuisin kouluun, mikä minusta tuntuu hullulta!

Olen yrittänyt keskustella asiasta ja kertoa millaiselta tilanne näyttää minun silmissäni. Tästä on aiheutunut kamalia riitoja. Äiti ei mitenkään kykene näkemään tätä asiaa minun näkökulmastani. Viimeksi kun nähtiin, oli taas iso riita asiasta ja äiti epäsuorasti sanoi että minun olisi parempi olla vierailematta. Mitä ihmettä teen? Ahdistaa siskoni puolesta ja pelkään tulevaa murrosikää. Jos hän alkaa kunnolla kapinoimaan äidin tukahduttamista vastaan tai sitten sulkeutuu ja masentuu... Äidillä ei oikeasti ole minkäänlaista omaa elämää. Hänen koko elämänsä pyörii siskoni ympärillä. Mitä voisin tehdä ja miten voisin auttaa tässä asiassa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus.

Jos välinne säilyvät, pyrkisin pitämään yhteyttä äitiisi ja siskoosi, viemään vähän viestiä tästä todellisuudesta täällä ulkona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla