Mistä tiedän että töpselistäni tulee tuulisähköä!
Eikö kaikkien sähköt tule taloyhtiöön samasta johdosta. Niin miten se sähkö eritellään niin että minulle tulee tuulisähköä?
Kommentit (26)
Et mistään. Se, mitä sähköä ja minkä verran sitä syötetään sähköverkkoon riippuu ostajamääristä. Tuulisähkön ostajan pistorasiasta voi tulla ydinsähköä ja ydinsähkön ostajan pistorasiasta tuulisähköä. Erona on vain se, että toinen maksaa toisesta ja toinen toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Töpselistä ei tule sähköä. Töpseli, eli pistotulppa on sähkölaitteen osa, joka kiinnitetään pistorasiaan.
Ja kun nro 13 kysyi, niin töpselikärsän nimi kaiketi viittaa siihen, että nenään voisi tökätä töpselin.
Voi vittu sää oot tyhymä, varmaan joku rajakki persu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikkien sähköt tule taloyhtiöön samasta johdosta. Niin miten se sähkö eritellään niin että minulle tulee tuulisähköä?
Jos ei tuule yhtään ja tulee silti sähköä niin mitäpä luulet että onko se silloin tuulisähköä. Ei ole, se on silloin sataattista sähköä.
Kai tämä on provo, mutta voisi selittää näin että sähköverkko on vähän niin kuin suuri allas, sähkön tuottajat laittaa sinne sähköä ja sähkön käyttäjät ottaa sitä, pinta pitää olla aina tismalleen samassa kohdassa, eli samalla kun joku ottaa sähköä, niin toisen pitää laittaa sitä verkkoon sama määrä.
En kyllä oikein tiedä että miten tuulisähkötaseet saadaan pysymään kohdillaan. Sehän on selvää että tase ei toimi tuulisähkössä realiajassa, mutta miten se oikein voi toimia edes vuositasolla, tuulen määrä ja myydyn sähkön määrä vaihtelee. Ettei vaan olisi pikkusen kusetusta koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Laita töpseliin tuuliviiri ja vertaa vastaako tuulensuunta säätiedotusta. Silleen tietää, että se on suomalaista tuulta eikä mitään ulkomaan tuontia.
Rasisti! Minä ainakin olen tilannut nimenomaan Espanjan tuulisähköä talvikaudeksi! Föhn-tuulet voittaa 6-0 jostain jäämereltä puhaltavat tuulet. En ymmärrä millä pysytte edes lämpiminä talvet?! Toivottavasti teillä ei ole lapsia siellä jäätymässä.
Perinteinen haarukkatesti on luotettavin.
Taivuta haarukasta kaksi keskimmäistä piikkiä ja työnnä tekele pistorasiaan.
Jos saat sätkyn, se on pahaa ydinvoima-atomi-sähköä.
Tuolloin kannattaa valella asunto pikimiten bensiinillä ja tuikata tuleen.