Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän ylen kotoa muuttamisesta kertovassa uutisessa jätettiin kokonaan mainitsematta, että nuoret naiset muuttava useammin suoraan yhteiseen asuntoon vanhemman miehen kanssa.

Vierailija
11.10.2016 |

Uutisissa oli nuorten kotoa muutosta tilastoja ja siinä kävi ilmi, että naiset muuttavat nuorempina pois kotoa. Jäi vaan mainitsematta, että ero johtuu, varusmiespalvelun lisäksi, naisten pariutumisesta ikäistään muutaman vuoden vanhempaan mieheen ja muuttamista tämän kanssa samaan asuntoon. Miehet sen sijaan muuttavat sinkuiksi useammin ja vasta muutaman vuoden jälkeen saavat kumppanin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä tiedä, onko siinä oikeasti kovin suurta eroa. Kukaan naispuolisista ystävistäni ei muuttanut toisen asteen koulutuksen jälkeen miehen luo. Kaikki muuttivat opiskelujen vuoksi yksiöön tai kimppakämppään muiden tyttöjen kanssa. Sen sijaan tiedän muutamankin pojan tuttavapiiristäni, jotka muuttivat suoraan äidin helmoista tyttöystävien hoiviin :)

Eli perusteluja kaipaan tuolle väitteellesi. Oletko sinä tai joku muu tutkinut asiaa?

Vierailija
2/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käynyt omassa ystäväpiirissäni kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihmettelen kyllä mitä perää tuossa on. Itsellä ihan päinvastaiset kokemukset eli lukion jälkeen minä ja koko mun tuttavapiirin tytöt muutettiin joko omaan asuntoon tai opiskelijasoluun tai kimppakämppään. Sen sijaan tuttavapiirin about kymmenestä pojasta kahdeksan loisi vanhempiensa helmoissa opiskeluajankin ja ne jotka eivät opiskelleet, menivät suoraan mamman puuropatojen äärestä tulevan vaimonsa helmoihin. Tytöt ovat paljon itsenäisempiä kuin pojat.

Vierailija
4/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on se yleisin syy muuttaa pois kotoa ja useimmat kyllä muuttaa asumaan yksin.

Vierailija
5/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihmettelen kyllä mitä perää tuossa on. Itsellä ihan päinvastaiset kokemukset eli lukion jälkeen minä ja koko mun tuttavapiirin tytöt muutettiin joko omaan asuntoon tai opiskelijasoluun tai kimppakämppään. Sen sijaan tuttavapiirin about kymmenestä pojasta kahdeksan loisi vanhempiensa helmoissa opiskeluajankin ja ne jotka eivät opiskelleet, menivät suoraan mamman puuropatojen äärestä tulevan vaimonsa helmoihin. Tytöt ovat paljon itsenäisempiä kuin pojat.

Eivät itsenäisempiä, vaan itsekkäämpiä.

Vierailija
6/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Mun tuttavapiirissa tasan yksi muutti poikaystävän kanssa yhteen suoraan vanhempiensa luota.

Vierailija
7/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään naista, joka olisi muuttanut vanhempiensa luota miehen luokse. Kaikki naiset muuttavat yksin asumaan. Lähes kaikki miehet taas muuttavat vanhempien luota suoraan naisen kanssa yhteen. Näin se menee tilastojen ja tutkimustenkin mukaan. Ap elää jossain harhamaailmassa.

Vierailija
8/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, enpä tiedä tilastoista, onkohan niitä ap? Mutta omassa tuttavapiirissä suurin osa muutti ensin yksin asumaan. Itse asuin 2 v yksin, sitten yhteen poikaystävän (nyk. aviomies) kanssa ja asunto etsittiin yhdessä, ei ollut siis valmiina kummallakaan. Mies muutti kyllä suoraan äitinsä luota yhteiseen kämppään. Mun toinen veli muutti ensin yksin ja aika pian tyttöystävän luo, toinen veli suoraan tyttöystävän luo. Sisko muutti ensin yksin ja poikaystävä myöhemmin siskon kämppään.

Vierailija
9/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä omillaan asumista se on jos yhteiskunta maksaa viulut. Harvalla parikymppisellä on varaa maksaa omia asumiskuluja ,mutta silti asutaan omasta mielestä "omillaan". Sossusta varmaan haetaan rahat ruokaankin.

Vierailija
10/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä omasta ystäväpiiristäni tunne ketään. Isoveljeni muutti yhdessä tyttöystävänsä kanssa, aiemmin kumpikin asui lapsuudenkodeissaan. Veljeni on kyllä pari vuotta vanhempi, mutta yhdessä muuttivat ja yhtä persaukisia olivat.

Vierailija
11/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahta parempi. Pitää ollakin että pärjää kusipääukkojen kansoittamassa maailmassa.

Vierailija
12/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä omillaan asumista se on jos yhteiskunta maksaa viulut. Harvalla parikymppisellä on varaa maksaa omia asumiskuluja ,mutta silti asutaan omasta mielestä "omillaan". Sossusta varmaan haetaan rahat ruokaankin.

Ei ole nuorten vika, jos meillä on niin typerät korkeasti koulutetut fiksut kansanedustajat, jotka ovat säätäneet lait, jotka mahdollistavat tämän. Päinvastoin. Nuoret ovat fiksuja, kun  hyödyntävät lain takaamia mahdollisuuksia.

Vierailija
13/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahta parempi. Pitää ollakin että pärjää kusipääukkojen kansoittamassa maailmassa.

Sinun pitäisi ehkä hankkia uusi ystäväpiiri, sillä nykyinen näyttää olevan sinulle haitallinen.

Vierailija
14/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän tyypin nimi voisi olla? Naishullu? 

Vierailija
15/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käynyt omassa ystäväpiirissäni kenellekään.

Siis "Näin käynyt omassa ystäväpiirissäni kenellekään"?

Kumpaa tuo hämärä värssy siis tarkoittaa, "Näin on käynyt omassa ystäväpiirissäni..." vai Näin ei ole käynyt omassa ystäväpiirissäni..."?

Nro 2, onko äidinkielesi suomi vai jokin muu?

Vierailija
16/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella negatiivinen suhtautuminen täysi-ikäisen kotona asumiseen. Itsenäistyminen ei ole yhtä kuin yksiöön muuttaminen mahdollisimman aikaisin. Myös vanhemmilla asuva voi olla itsenäinen, tehdä osansa kotitöistä, sekä säästää rahaa tulevaisuutta varten.

Vierailija
17/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella negatiivinen suhtautuminen täysi-ikäisen kotona asumiseen. Itsenäistyminen ei ole yhtä kuin yksiöön muuttaminen mahdollisimman aikaisin. Myös vanhemmilla asuva voi olla itsenäinen, tehdä osansa kotitöistä, sekä säästää rahaa tulevaisuutta varten.

Vanhempien luona asumista en tahdo kritisoida, se voisi olla joskus hyvä ja järkevääkin. Eikä mielestäni yksin asuminen tee nuoresta sen parempaa. Mutta jos ihan tuota itsenäisyyttä ajatellaan, niin kyllä kokemukseni mukaan useimmiten se yksinasuva on itsenäisempi kotitöissä ja juoksevien asioiden hoidossa.

On paljon vaikeampi turvautua vanhempien apuun, jos asuu yksin toisella paikkakunnalla kuin, jos vanhemmat ovat viereisessä huoneessa.

Otetaan yksinkertainen esimerkki: Yksinasuva nuori lampun palaessa voi soittaa isältään neuvoja, mutta joutuu kuitenkin itse hommaamaan uuden lampun ja laittamaan sen paikoilleen. Kun taas vanhemmillaan asuva voi huikata olohuoneeseen ja isi hoitaa koko homman kotiin.

Vierailija
18/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kavereistani muutti opiskelija-asuntoon lukion jälkeen paitsi yksi joka oli parisuhteessa koko lukion ajan rinnakkasluokalla olevan pojan kanssa.

Vierailija
19/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien luona asumista en tahdo kritisoida, se voisi olla joskus hyvä ja järkevääkin. Eikä mielestäni yksin asuminen tee nuoresta sen parempaa. Mutta jos ihan tuota itsenäisyyttä ajatellaan, niin kyllä kokemukseni mukaan useimmiten se yksinasuva on itsenäisempi kotitöissä ja juoksevien asioiden hoidossa.

On paljon vaikeampi turvautua vanhempien apuun, jos asuu yksin toisella paikkakunnalla kuin, jos vanhemmat ovat viereisessä huoneessa.

Otetaan yksinkertainen esimerkki: Yksinasuva nuori lampun palaessa voi soittaa isältään neuvoja, mutta joutuu kuitenkin itse hommaamaan uuden lampun ja laittamaan sen paikoilleen. Kun taas vanhemmillaan asuva voi huikata olohuoneeseen ja isi hoitaa koko homman kotiin.

Toisaalta, itse tein verkkovirtakytkentöjä jo kymmenvuotiaana. Jäin siitä kiinni ja meteli oli aluksi melkoinen, kunnes tajusivat että olin kytkenyt kaiken oikein. Nätisti pyöri itsekytketty moottori pöydällä.

Vierailija
20/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, itse tein verkkovirtakytkentöjä jo kymmenvuotiaana. Jäin siitä kiinni ja meteli oli aluksi melkoinen, kunnes tajusivat että olin kytkenyt kaiken oikein. Nätisti pyöri itsekytketty moottori pöydällä.

No, ymmärrsit varmaan, että tarkoitin esittää vain mahdollisimman yksinkertaistetun esimerkin ;) Ongelma olisi voinut olla ihan mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä