Miksi pyöräilijä luulee, että suoraan ajava auto väistää?
Taas joku hullu pyöräilijä pui nyrkkiä, kun en antanut tietä. Nostaa perseensä pyörän selästä ja taluttaa sen suojatien yli, jos aikoo mennä ensin. Siinä ystävällinen neuvo.
Kommentit (46)
Juuri toisinpäin, vaikka niitä ninjapyöräilijöitä aina jostain suhahteleekin. Rattiraivoavat ja liikennesääntöjä noudattamattomat autokuskit ovat paljon isompi ongelma.
Autoilijat voisivat edes joskus katsoa sinne suojatien MOLEMPIIN suuntiin: olen tässä laskeskellut, kuinka monta kertaa minä tai joku muu (pyöräilijä/jalankulkija) olisi voinut jäädä auton alle viikon aikana jos eivät itse olisi olleet erityisen valppaina SUOJATIELLÄ. Luku on kahdelta päivältä jo 4, ja olen polkenut vasta yhteensä tunnin ajan. Niitäkin suojateitä on, joissa on pyöräilijöiden lupa ylittää se polkemalla eikä tarvitse taluttaa. Eikä näihin tapauksiin oikeastaan liity edes se, poljenko oikealla vai vääränlaisella suojatiellä: autoilija ei ole missään neljästä tapauksesta huomioinut minua mitenkään vaan kaasuttanut katse vastakkaiseen suuntaan kuin mihin ovat menossa. Mitenköhän he näkisivät pienet lapset?
Kävelijänä huomaan myös todella usein, että ei vaan päästetä vieläkään kovin kernaasti suojatien yli, jos on vauhtia yli 40km/h. Autoilijoiden olisi syytä katsoa eteensä mutta myös rauhoittua. Minä olen kyllä silmät ja korvat tarkkana, mutta monikaan lapsi tuskin osaa ajatella, että kun on vihreä valo, niin takavasemmalta joku idiootti saattaa kaahata silti yli.
Roudraige kirjoitti:
Pyöräilijä voittaa autoilijan tappelussa, koska on paljon paremmassa kunnossa. Autoilijat ovat vetelyksiä, eikä heillä ole kärsivällisyyttä. Juoksevat suoraan pyöräilijän nyrkkiin.
Roud raige on tieraivo suomen kieleksi. Psyykkinen häiriö joka vaivaa usein autoilijoita. Autoilijan olisi syytä vähentää autoilua jos tuntee verenpaineensa kohoavan autoilun myötä.
Ennen kuin hyökkäät sen autoilijan päälle niin muistathan, että Robert Helenius ajaa Kia Sportagella. Voi pyöräilijälle muuten tulla purentaongelmia.
Toivottavasti spandexpersepellet tajuavat, että heitä vihaavat autoilijoiden lisäksi jalankulkijat ja myös normaalit pyöräilijät.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti spandexpersepellet tajuavat, että heitä vihaavat autoilijoiden lisäksi jalankulkijat ja myös normaalit pyöräilijät.
Vihatkaa vaan. Minulla on vihreät spandexit hintaan 3000e että lähdetään siitä ja pyöräni hintaa en kerro. Ette uskoisi. Se on tuliterä ja sillä on ajanut kuuluisa pyöräilijä perse. Harva sellaisella tulee elämänsä aikana koskaan ajaneen. Sain maksaa satulastakin maltaita.
Vihatkaa vaan mutta minä jatkan pyöräilyn rakastamista. En rakasta pätkääkään teitä. Rakastan vain pyörääni. Ette te koskaan tule pyöräni ja minun väliini, kuten ette tulisi villahousujenikaan väliin. Ettehän te tulisi kutisevien villahousujeni väliin.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Parasta viihdettä, kun pyöräilijä uhoaa. :D
Joo höhö höhö. Kun kaikki pyöräilijät ovat kovia uhoomaan ja lässyttämään, muttei osaa edes liikennesääntöjä. Minä soitan välittömästi poliisille jos joku hullu vanneaivo alkaa tienposkessa uhoomaan.
Lähetän roskasakin vankilaan heti paikalla!
Reps :D