Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poisto!

Kolottaa
11.10.2016 |

Hei!
Minulta poistettiin tänään viisaudenhammas, repimällä saatiin, kipua ei hirveesti ole ollut mutta en saa hyytymää tehtyä kololle! Onko jollain muulla kokemusta tästä tai vinkkejä??? Poistosta aikaa 5h.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä?

Et saa hyytymää tehtyä kololle. Siis mitä et saa tehtyä?

Vierailija
2/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärtänyt myöskään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun en ole itsekään ymmärtänyt, pitääkö hyytymä heti olla poistetun hampaan kuopan suulla vai kehittyykö se juurta myöden eka? Ap

Vierailija
4/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verihyytymä siis.minua ei tikattu

Vierailija
5/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä räpellä sitä poistokuoppaa. Noudatat nyt niitä kotihoito-ohjeita mitä sait, sun ei tarvi tehdä mitään sille poistokuopalla, vaan olla räpeltämättä sitä.

Vierailija
6/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskenukkaan siihen muuten kuin laittanut sideharsoa hampaiden väliin niinkuin ohjeistettu. Vaikka siellä nyt on se kuoppa ja näkyy verisenä mutta ei ole tullut pintaan hyytymää, nii onko se normaalia? Paraneeko se niin itsestään?

Vierailija
7/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vuotaa niin pure puhdasta vanua niin vuoto tyrehtyy. Jos ei vuoda niin anna olla vaan äläkä koske siihen edes kielelläsi.

Vierailija
8/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
9/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kylmää pakastevihanespussia tms. posken ulkopuolella jos on verenvuotoa, jos ei ole vuotoa anna sen kolon olla rauhassa, et syö etkä juo mitään et ronki kielellä, mee nukkumaan =D

Vierailija
10/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viisurin poistoa viisaampana sanoisin, että jätä se vanu nyt jo pois. Vanu tarttuu vereen ja kun sen vaihtaa niin hyytynyt pinta irtoaa ja verenvuoto alkaa uudelleen. Jos tulee verta niin valuta lavuaariin (eli suu auki alaspäin lavuaarin päällä ja anna valua) tai paperiin, älä sylje. Ainakin nämä tehosivat mulla kolmannella kerralla, kahdella ensimmäisellä vaihdoin vain tuppoa ja ihmettelin kun ei verenvuoto lakkaa.

Vierailija
11/20 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laitta jotaki kylmää poskeen, siis ulkopuolelle sekin auttaa vuotoon sekä myös mahdolliseen kipuun ja turvotukseen.

Vierailija
12/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 5.s päivä menossa. Ei kipua, ei oikeestaa turvotusta, monttu on supistunut jo aikalailla kiinni mutta aukko siinä edelleen on. Onko tämä normaalia??

Vierailija
13/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa itsekin pääsisin jo poistoon, jonossa oon :( lähes päivittäin kipeä ja päätä ja leukaa särkee

Vierailija
14/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko mun nyt vielä pitää kylmää siinä vai enemmä lämmintä??? 😖

Vierailija
15/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa itsekin pääsisin jo poistoon, jonossa oon :( lähes päivittäin kipeä ja päätä ja leukaa särkee

Mulla alkoi jomottaa viisuria maanantaina yönä ja tiistaina soitin ajan ja pääsin samana päivänä. Ootko varannu päivystysaikaa?:o

Vierailija
16/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen jo olla. Mitä enemmän sitä ronkit, sitä kipeempi se on, ja mitä enemmän sitä mietit, sitä enemmän se sua vaivaa. Multa on otettu neljä viisuria pois ja ekana iltana vuosi jokainen kolo kuin seula. Seuraavana päivänä oli jo ihan ok, kun muistin vetää buranaa ja olla ronkkimatta koloa. Jos sinne meni ruokaa, niin varovasti hammastikulla kaivoin pois.

Ja tottakai siinä on aukko, kun kerran hammas on poistettu. Ei se kolo sieltä nyt hetkessä mihinkään katoa.

Kai olet syönyt särkylääkettä pari ekaa päivää?

Vierailija
17/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sen jo olla. Mitä enemmän sitä ronkit, sitä kipeempi se on, ja mitä enemmän sitä mietit, sitä enemmän se sua vaivaa. Multa on otettu neljä viisuria pois ja ekana iltana vuosi jokainen kolo kuin seula. Seuraavana päivänä oli jo ihan ok, kun muistin vetää buranaa ja olla ronkkimatta koloa. Jos sinne meni ruokaa, niin varovasti hammastikulla kaivoin pois.

Ja tottakai siinä on aukko, kun kerran hammas on poistettu. Ei se kolo sieltä nyt hetkessä mihinkään katoa.

Ei herranjumala! Miks täytyy olla noin negatiivinen! Mä en sitä oo ronkkinu vaan suupeilillä kattonu. En ole koskenutkaan. Söin söin ja en ole ennen eilistä päivää kiinteetä ruokaa syönyt enkä sitäkään kunhyvin vähän. Olen todella varovainen mut olen myös hyvin vainoharhainen sellaisista asioista joita mulle ei ennen oo tapahtunut. Hieman ymmärtäväisyyttä kiitos :) eli kolo on normaali?

Vierailija
18/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolottaa kirjoitti:

En oo koskenukkaan siihen muuten kuin laittanut sideharsoa hampaiden väliin niinkuin ohjeistettu. Vaikka siellä nyt on se kuoppa ja näkyy verisenä mutta ei ole tullut pintaan hyytymää, nii onko se normaalia? Paraneeko se niin itsestään?

Viisuri poistettu hampaiden välistä?

Vierailija
19/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolottaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala! Miks täytyy olla noin negatiivinen! Mä en sitä oo ronkkinu vaan suupeilillä kattonu. En ole koskenutkaan. Söin söin ja en ole ennen eilistä päivää kiinteetä ruokaa syönyt enkä sitäkään kunhyvin vähän. Olen todella varovainen mut olen myös hyvin vainoharhainen sellaisista asioista joita mulle ei ennen oo tapahtunut. Hieman ymmärtäväisyyttä kiitos :) eli kolo on normaali?

Sori. Ei ollut tarkoitus olla negatiivinen. Kolo on normaali.

Vierailija
20/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolottaa kirjoitti:

Viisuri poistettu hampaiden välistä?

Hahhaa 😂 Hauskaa hei. Jos et tiennyt niin hampaat ovat ylhäällä ja alhaalla 😄 Päivän piristys, kiitos 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi