Sossu on mahtava!
Omat kokemukseni sosiaalitoimistosta ovat aina olleet positiivisiä, mutta nyt sekin ylitettiin. Lupasivat maksaa uuteen asuntooni takuun sekä maksavat vuokraa 2kk ajan kahdesta asunnosta. Tälläistä en todellakaan olisi odottanut, sillä omien valintojen johdosta jäin kahden asunnon loukkuun, mutta liikuttavaa, että katsoivat tarpeelliseksi avustaa myös tässä.
Muutenkin virkailija oli todella kiinnostunut elämäntilanteestani ja varmisteli tarvitsenko muuta apua. Vähän erilainen avautuminen sossuista nyt kuin mihin tällä palstalla tavallisesti törmää ..
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan tilanteessa, jossa muutto on pakollinen, sillä tuskin muuten olisivat niin avokätisiä? :)
Nojoo totta, nykyinen sopimus on määräaikainen ja muutto lähes pakko jossain kohtaa
Kertokaa tekin hyvistä kohtaamisista sossujen kanssa
Kun muutin ensimmäiseen omaan asuntoon, sossu sanoi omatoimisesti että minähän saan itse asiassa 200 euroa sisustusrahaa ja kaupungin työpajalta mm. lakanat ja tuolit. Ei olisi tullut mieleenkään hakea itse tuollaista lisätukea.
Juu, ei ole pahaa sanottavaa sossuista.
Minusta kohtelu on ollut hyvin asiallista. Esimerkiksi kun olin ensin ollut toimeentulotuella ja aloin saada jälleen opintotukea, mutta niin että opinnot on epävarmat, lainaa ei otettu huomioon toimeentulotuen määrää laskiessa. Sossuun taitaa vaan päätyä kiittämättömiä tapauksia, vaikka edellä kuvattu on mahdollista ehkä 3 tai 4 maailman maassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kohtelu on ollut hyvin asiallista. Esimerkiksi kun olin ensin ollut toimeentulotuella ja aloin saada jälleen opintotukea, mutta niin että opinnot on epävarmat, lainaa ei otettu huomioon toimeentulotuen määrää laskiessa.
Saitko toimeentulotukea koko opintojen ajan? Tämän kuulostaa mahtavalta ja hyvin erikoiselta
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin ensimmäiseen omaan asuntoon, sossu sanoi omatoimisesti että minähän saan itse asiassa 200 euroa sisustusrahaa ja kaupungin työpajalta mm. lakanat ja tuolit. Ei olisi tullut mieleenkään hakea itse tuollaista lisätukea.
Sossun rahoilla muutit ekaan "omaan" kämppään?
Minä hain kerran. Kirpparilla myymäni pinnasänky ja turvaistuin katsottiin tuloksi (raha oli maksettu tilille), mutta tilalle ostettu lasten sänky ei ollut meno (senkin osto näkyi tilitapahtumana).
Mahdollisuus opintolainaan katsottiin tuloksi (saako sitä edes nostaa kesällä?), jolloin päätös oli, että turhaan uikutat, et saa euroakaan.
Sen sijaan myöhemmin elämässäni maksamat veroeuroni on kyllä kelvannut senkin lafkan pyörittämiseen.
200 euroa sisustusrahaa jos meidän sossusta tuollaista pyytäisin niin luultavasti nauraisivat räkästä naurua.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain kerran. Kirpparilla myymäni pinnasänky ja turvaistuin katsottiin tuloksi (raha oli maksettu tilille), mutta tilalle ostettu lasten sänky ei ollut meno (senkin osto näkyi tilitapahtumana).
Mahdollisuus opintolainaan katsottiin tuloksi (saako sitä edes nostaa kesällä?), jolloin päätös oli, että turhaan uikutat, et saa euroakaan.
Sen sijaan myöhemmin elämässäni maksamat veroeuroni on kyllä kelvannut senkin lafkan pyörittämiseen.
Ihan oikein ovat katsoneet. Sehän olisikin kun jokaiselle opiskelijalle maksettaisiin toimeentulotukea
Sen yhden ainoan kerran elämässäni, kun sossun apua olisin tarvinnut työttömäksi jäätyäni, vastaus oli että myy huonekalusi. Tämä vantaalla.
Se hyvänmielen ketju meni nopeasti :D
Olet varmaan tilanteessa, jossa muutto on pakollinen, sillä tuskin muuten olisivat niin avokätisiä? :)