Ahdistaa jo valmiiksi joululahjojen ostaminen!
oksettaa ajatuskin! Sitä rahanmenoa taas, etkä tiedä edes miellyttääkö lahja saajaansa.
Vinkkejä neutraaleihin yleispäteviin lahjoihin, jotka ei kuitenkaan lennä roskikseen heti joulun jälkeen?
Yleensä olen miettinyt sopivan lahjan joka saajalle, mutta tänä vuonna ei mielenkiinto riitä millään.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ihmisiä, jotka laittavat saamansa lahjat kirrtoon. Hyvin epäkunnioittavaa.
Tätä yritän estää kirjoittamalla mustalla tussilla saajan nimenbja päivämäärän kaikkeen, mihin sen voi tehdä.
Suklaarasiaankin leikkaan muoviin loven ja siihen kohtaan pakkaukseen nimi. Sama kirjan kanteen tai esineen pohjaan. (Maija Niemiselle jouluna 2016)
Eli jos annat ihmiselle epämieluisan lahjan, niin et anna heille edes sitä mahdollisuutta, että lahjasi voisi olla heille lahja, jonka voivat luovuttaa jollekin toiselle ja siten säästyvät lahjan hankkimiselta. Tai vaihtoehtoisesti voivat myydä sen ja saada edes itselleen rahaa. Tällöin lahjasi menee roskiin tai kaapin perälle. Et voi olettaa, että jos jotain jollekin ostat, niin hän velvollisuudentunteesta säilyttää sitä kaappejaan tukkimassa. Itse ainakin toivon, että minun lahjani eivät aiheuta tällaista säilytysvelvollisuutta.
No todellakin stressaa. Kahdella siskolla yhteensä 8 lasta. Mitä ihmettä sitä laittaa mikä ei veisi minua yhden lapsen yksinhuoltajaa konkurssiin? Eikä olla edes erityisen läheisiä vaan nähdään oikeastaan muutaman kerran vuodessa. Heille on eri asia koska minulla vain yksi ja olen yrittänyt sanoa että laitetaan vain omille lapsille, mutta ei se kuulemma käy. Huoh!
Ei ole mikään pakko ostaa sisarusten lapsille lahjoja! Kasvata selkärankaa ja sano rehellisesti että tarvitset
ne rahat oman taloutesi pyörittämiseen. Jos siitä suuttuvat niin voi voi..
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko ostaa sisarusten lapsille lahjoja! Kasvata selkärankaa ja sano rehellisesti että tarvitset
ne rahat oman taloutesi pyörittämiseen. Jos siitä suuttuvat niin voi voi..
Paitsi, että yksikään ihminen Suomessa ei voi sanoa tuota rehellisesti. Kaikilla on rahaa ostaa sisaruksille muutama joululahja, koska hinnakin saa päättää itse.
t.pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Rakastan joululahjojen ostamista. Tunnen lahjojen saajat joten tiedän mistä he pitävät ja on ihanaa kun tietää heidän ilahtuvan paketin avatessaan.
Oletko ihan varma? Kysytkö etukäteen lahjatoiveet vai oletatko vain?
Kun noita viestejä lukee, niin alkaa tuntua suorastaan helpottavalta, että enää ei ole lähes kymmeneen vuoteen ollut ketään, jota olisi pitänyt muistaa joululahjoilla. Joinakin vuosina olen ollut kutsuttuna aaton viettoon sukulaisten luo ja olen sitten vienyt joulukukan ja / tai kynttilöitä ja jotain suuhunpantavaa, mutta vieläkin useammin olen viettänyt joulun maailman parhaassa seurassa eli yksin. Pitkin syksyä seurailen uutuuskirjoja ja jouluksi hankin sitten pari kolme opusta, joita nautiskellen lueskelen.