Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jo valmiiksi joululahjojen ostaminen!

Vierailija
11.10.2016 |

oksettaa ajatuskin! Sitä rahanmenoa taas, etkä tiedä edes miellyttääkö lahja saajaansa.
Vinkkejä neutraaleihin yleispäteviin lahjoihin, jotka ei kuitenkaan lennä roskikseen heti joulun jälkeen?
Yleensä olen miettinyt sopivan lahjan joka saajalle, mutta tänä vuonna ei mielenkiinto riitä millään.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit, käytä paikan valintaan ajatusta.

Inhoan niitä yleispäteviä lahjoja, joita muutama sukulainen harrastaa. Koko suku saa samanlaiset saunahatut eri väreissä tai patakintaat tai esiliinat. Kiitos ei. Lähtevät heti joulun jälkeen kiertoon.

Muiden kanssa ollaan sovittu, ettei enää ostella mitään yleispäteviä turhakkeita.

Vierailija
2/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaata, kynttilöitä, jotain suihkugeelejä/rasvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se alkaa, av:n jokavuotinen joululahjatuska. Auttakaa pliis mitä  ihmettä mä ostan anopin serkulle ku mä en oo sitä koskaan ees nähny! Vinkki: älä osta hänelle yhtään mitään.

Vierailija
4/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kavereiden ja sukulaisten kanssa sovittu, että emme lahjo toisiamme. Kavereiden kanssa mennään mieluummin syömään. Lapset toki lahjotaan.

Vierailija
5/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä yleispäteviä lahjoja niille aikuisille on minusta joulukukka, kynttilät, viinipullo, glögipullo, suklaa, kahvi/tee, servetit, laudeliina, keittiöpyyhe, villasukat, hillot/säilykkeet (joku pihlajanmarjahyytelö tms),  yms. Huomioiden toki esim. allergiat tai sen onko saunaa jne. Itse otan mieluummin vastaan jotain kuluvaa kuin jotain säilytettävää tavaraa. Poikkeuksena kirjat.

Vierailija
6/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu, ettei osteta aikuisten kesken mitään. Lapsi saa valita pienet(max 5€) lahjat kummeille, tädeille ja isovanhemmille. Lapsi saa jouluna ison vuoren lahjoja, me miehen kanssa yhdet(ne jotka ollaan toisillemme hankittu).

Vierailija
7/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Mieti nyt hetki tuota viestiäsi. Onko se lahjan antaminen kaiken sen arvoista jos nyt jo stressaat asiasta? Uskon että kellään ei ole pulaa mistään mitä antaisit, ellei ole joku todella läheinen ja tiedät hänen haluavan asian x. Kaikille ei vaan tarvi ostaa lahjaa, piste! Ja voihan sitä tehdä vaikkapa mysliä itse lasipurkkiin. itse antaisin jotain minkä voi kuluttaa/syödä pois.  Nääki on kyllä vaikeita koska kaikki ei tykkää tietyistä hajuista ym. 

Jos nyt kuitenkin on pakko antaa monille jotain ns. turhaa voihan sitä varautua vaikkapa vähän ennen. kaikki tietää että joulu tulee yllätys, yllätys, ensi vuonnakin. Joulun jälkeen alkaa alet ja monet lahjapaketit on alessa myös. voihan sieltä ostaa pari pakettia. mutta joo...itseä ainaki vaa ärsyttää kaikki tavarat joita ei oo toivonu, kauhea vaiva sitte päästä eroon.

Vierailija
8/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pakkolahjojen ostoa. Ei mitään järkeä, kun kaikilla on jo kaikkea. Anoppi ja appiukko antaa meille aina rahaa ja jotain tavaraa. Antavat vaikka on sanottu ettei tarvis. Sitten on pakko keksiä jotain vastalahjaksi. Yleensä ostan jotain minkä voi käyttää pois. Me saadaan melkein joka joulu pussilakanoita... Laitan niitä sitten vanhemmasta päästä hyväntekeväisyyteen. Taitaa olla aukasemattomiakin paketteja kaapissa... Mieluummin ostaisin ite semmosia mistä tykkään.

Olen yrittänyt sanoa että ostettais lahjoja vain lapsille mutta ei saa kannatusta.

Vierailija
9/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin hyvissä ajoin jo mietit, niin eiköhän niitä lahjaideoita tule ohi mennen esimerkiksi kaupungilla ollessa. Kuinka monelle ihmiselle sinulla on ollut tapana ostaa lahja, ja minkä ikäisiä he ovat? Surullista, jos lahjojen ostaminen "oksettaa". Ei siitä kannata niin suurta ongelmaa tehdä, eivätkä aikuiset tarvitse kalliita ja ihmeellisiä lahjoja. Itse ilahdun aina kynttilöistä, suklaasta, glögistä/viinistä, villasukista/lapasista ja muista ihan tavallisista lahjoista. :)

Vierailija
10/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tuttavaperheellä, jossa ei oo yhtään lasta tällä hetkellä tehdään näin: joka joulu arvotaan kuka ostaa lahjan kenellekin. Lahjan arvo saa olla korkeintaan 50 €. Eli jokainen ostaa vain yhden lahjan ja jokainen saa yhden 50 euron lahjan, eli ihan hyvän.

Vierailija
11/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on erittäin helppo ratkaisu: lopeta lahjojen ostaminen.

Ilmoita ihmisille, että tästä eteenpäin muistat vain lapsia, etkä toivo lahjoja itsellesikään. Toinen vaihtoehto on siirtyä kokonaan eettisiin joululahjoihin, eli ostaa kaikille tyyliin se vuohi kehitysmaahan. Se on helppo hoitaa hyvissä ajoin ja samalla tulee hoidettua vuoden hyväntekeväisyys. Ja voi olla, että parin vuoden vuohien saamisen jälkeen mystisesti putoat ihmisten lahjalistalta ja - tadaa - voit pudottaa heidät sitä myöten omaltasi.

Itse olen lopettanut lahjojen oston ja myös joulukorttien lähettämisen. Maailma ei ole romahtanut mutta loppuvuosi on paljon kevyempi ja mukavampi. Suosittelen!

Vierailija
12/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti. Joidenkin mielestä kauhean tylsä lahja mutta oikeasti poissulkee sen että tullaan vinkumaan kun lahja olikin vääränlainen. Lahjakortilla voi itse valita mieluisan.

Vierailija
13/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyksiä, kokemuksia.

Lahjakortti kahvilaan/ autopesuun on suhteellisen edullinen

Teatteriin, balettiin, ravintolaan, konserttiin, urheilutapahtumaan, kampaajalle hintavampi

Kummilapselle tms. Hoploppiin yhdessä-lupaus, poniratsastukseen, kartingiin, elokuviin

Vierailija
14/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleispätevistä lahjoista ehdottomasti parhaita on syötävät ja juotavat. Suklaita, erikoiskahveja, pähkinöitä jne. Ei jää kaappeihin pyörimään.

Vierailija
15/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meen aatonaattona ikeaan ja ostan sieltä jotain glögiä, pipareita, karkkia tms ja laitan sellofaaniin.

Vierailija
16/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joululahjojen ostamista. Tunnen lahjojen saajat joten tiedän mistä he pitävät ja on ihanaa kun tietää heidän ilahtuvan paketin avatessaan.

Vierailija
17/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo keväällä kaikki lahjat. Kerrankin voi ottaa rennosti joulun alla eikä tarvitse miettiä lahjoja.

Vierailija
18/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukolle joku viinapullo, anopille gluteenittomia herkkuja, miehen siskolle ja sen miehelle yhteinen iso konvehtirasia. Siinä on aikuisten lahjomukset mun osalta. Omia sukulaisia en lahjo, koska ei nähdä jouluna.

Vierailija
19/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ahdistaa. Kukaan ei enää halua yhtäkään suklaarasiaa, kynttilöitä tai koriste-esineitä ja ostavat alkoholinsakin mieluummin itse.

Vierailija
20/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ekaa kertaa ei ole varaa ja teineillä on jo kaikki.

Sanoin ettei tonnin tietokonetta osteta, kun edellisetkin on hyviä.

Enää eivät saa mummolta lahjoja koska mummon rahat menee mummon hoitokuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän