Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jo valmiiksi joululahjojen ostaminen!

Vierailija
11.10.2016 |

oksettaa ajatuskin! Sitä rahanmenoa taas, etkä tiedä edes miellyttääkö lahja saajaansa.
Vinkkejä neutraaleihin yleispäteviin lahjoihin, jotka ei kuitenkaan lennä roskikseen heti joulun jälkeen?
Yleensä olen miettinyt sopivan lahjan joka saajalle, mutta tänä vuonna ei mielenkiinto riitä millään.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien toivelahja on jo legendaariseksi muodostunut laminoitu BMI-taulukko.

Vierailija
42/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti, hyasintti, itse kirjoitettu runo, kotitekoinen ikkunaan ripustettava piparkakku jossa lukee "Hyvää joulua *saajan nimi*", dokumentti dvd:llä, kirpparista läjä kirjoja, tuossa joitain ideoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa vähän se kun ostetaan isovanhemmille ja puolisoilleen (molempien vanhemmat eronneet ja uudet puolisot kaikilla) lahjat, mutta itse en saa ikinä mitään. Ostavat lahjat lapsille. Miehen äiti ostaa lahjan myös pojalleen. Vieteään aattoa vaihtelevalla kokoonpanolla ja näen miten nämä isovanhemmat ilahtuu lahjoistaan ja itse yritän parhaani mukaan salata sitä etten saanut yhtään, olen kiinnostuneesti lasten apuna avaamassa paketteja. Eikä ne ole kyllä huomanneet.

Vierailija
44/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa, vaikka en aio itse edes yhtään lahjaa ostaa. Mutta mä lähden joka jumalan vuosi avopuolisoni mukaan, kun hän ostaa suurelle suvulleen lahoja. Aivan älytöntä touhua. Aikuiset ja teini-ikäään ehtineet isot lapset vaihtavat jouluna jotain krääsää keskenään, vaikka jokaisella on kaapit ennestäänkin pullollaan kaikenmaailman turhakkeita. Lisäksi mua korpeaa se, että me ollaan vähävaraisia ihmisiä. Minä olen opiskelija ja mieheni joutui juuri työttömäksi. Olisi parempaakin käyttöä sille rahalle. Mutta kun tuohon lahjarumbaan on muka osallistuttava, koska kaikki muutkin ne krääsäpakettinsa kasaavat, ja sitten ei muka kehtaa osallistua joulun viettoon, jos ei ole lahjasäkkiä mukana. Voi vittu, en muuta keksi sanoa. 

Vierailija
45/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa vähän se kun ostetaan isovanhemmille ja puolisoilleen (molempien vanhemmat eronneet ja uudet puolisot kaikilla) lahjat, mutta itse en saa ikinä mitään. Ostavat lahjat lapsille. Miehen äiti ostaa lahjan myös pojalleen. Vieteään aattoa vaihtelevalla kokoonpanolla ja näen miten nämä isovanhemmat ilahtuu lahjoistaan ja itse yritän parhaani mukaan salata sitä etten saanut yhtään, olen kiinnostuneesti lasten apuna avaamassa paketteja. Eikä ne ole kyllä huomanneet.

Kyllä aikuiset huomaa, että et saa pakettia! Todella ala-arvoinen anoppi, jos ei halua ilahduttaa sinua. Olen itse anoppi ja hävettää suorastaan tuo anoppisi meininki.

Vierailija
46/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa, viini, hillo, erkikoiskahvi yms. erikoisempi ruoka-aine. Joku sellainen, mikä käytetään pois eikä jää nurkkiin pyörimään. Usein myös mieluista.

Vierailija
47/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuiset huomaa, että et saa pakettia! Todella ala-arvoinen anoppi, jos ei halua ilahduttaa sinua. Olen itse anoppi ja hävettää suorastaan tuo anoppisi meininki.

Mutta eipä anna mun omatkaan vanhemmat mulle mitään. Minä lakkasin saamasta lahjoja kun eka lapsi syntyi. Minä ostan lahjat heille edelleen.

Vierailija
48/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää!!!

Saat multa lahjan: Virtuaalihalin! :)

Vierailija
49/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu, ettei osteta aikuisten kesken mitään. Lapsi saa valita pienet(max 5€) lahjat kummeille, tädeille ja isovanhemmille. Lapsi saa jouluna ison vuoren lahjoja, me miehen kanssa yhdet(ne jotka ollaan toisillemme hankittu).

Miksi hemmetissä pitää lapsen antaa jotain muutaman euron krääsälahjoja aikuisille sukulaisille?! Meidän suvussa oli yksi tällainen tapaus ja se oli ihan oikeasti vaan rasitus meille kummeille, tädeille ja isovanhemmille, kun piti hymistellä jonkun turhakkeen saadessaan ja pahimmassa tapauksessa lapsi saattoi vielä myöhemmin kysyä antamastaan lahjasta ja voi sitä itkua ja parkua, kun lahjaa ei tietenkään löytynyt, koska ei kukaan halua säilöä kotonaan turhanpäiväisiä muovihärpäkkeitä tms.

Tällaisella typerällä tavalla kulutatte itse aivan turhaan rahaa hyödyttömiin jätteisiin ja opetatte lapsellenne vääriä arvoja. Yhdessä tuttavaperheessä lapset leipoivat nisuakkoja/ukkoja ja persoonallisesti koristeltuja piparkakkuja. Lapset saivat lahjan antamisen ilon ja vastaanottaja jotain oikeasti mieluista.

Vierailija
50/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kaikki pakkolahjomiset. En osta opettajille, lastenhoitajille, talonmiehelle, naapureille enkä sukulaisille mitään lahjoja. Pari joulua siinä menee, jahka ne pakkolahjojat itse tajuavat, etteivät tule meiltä mitään saamaan, ja sitten ei enää lahjota meitäkään. En todellakaan tarvitse yhtään kynttilää, servettiä, pandan suklaarasiaa enkä kahvipakettia, sillä niitä ei meillä käytetä. Hyasintitkin päätyy heti parvekkeelle paleltumaan, kuinka kukaan voisi elää siinä hirveässä hajussa?

Enkä todellakaan halua mitään pakkorakosessa ostettua lahjaa. En ole juuri koskaan saanut sellaista lahjaa, jossa olisi ajateltu minua. Lahjoja pitäisi ostaa vaan sellaisille ihmisille, jotka tunnet tarpeeksi hyvin, että osaat valita heitä oikeasti miellyttävän lahjan.

Vierailija
51/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan antaa lahjoja. Annan muutamille ystäville ja usein teen lahjat osittain ainakin itse. Nautin siitä, nautin panostuksesta, mutta aina en ehdi, ja sekin on ok. Saan muutamilta ystäviltä lahjoja, joiltain en aina, mikä on minusta täysin ok. Olen sanonut kaikille, että en todellakaan odota vastalahjaa, en halua, että he kokevat jotain paineita siitä että annan heille lahjan. Annan lahjoja, koska se on minusta kivaa. sanoin ystävälleni että olen sillä tavalla itsekäs :D Jos joku mulle sanoo ettei halua enää lahjoja, niin sitten en anna, mutta toistaiseksi ovat olleet ihastuksissaan, eivätkä oletettavasti koe asiasta paineita. 

Mä en jotenkin jaksa sitä aikuismaista ryppyotsaisuutta tässäkään asiassa, jos nautin antamisesta niin sitten nautin, joulu on aikuistenkin juhla.

Vierailija
52/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oksettaa ajatuskin! Sitä rahanmenoa taas, etkä tiedä edes miellyttääkö lahja saajaansa.

Vinkkejä neutraaleihin yleispäteviin lahjoihin, jotka ei kuitenkaan lennä roskikseen heti joulun jälkeen?

Yleensä olen miettinyt sopivan lahjan joka saajalle, mutta tänä vuonna ei mielenkiinto riitä millään.

Mua  ei  ahdista.Päätin jättää ne kauppaan. PIruako sitä lahjomaan kun ei ole edes syntymäpäivä.

Vierailija
53/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vietä joulua, mutta lahjat kuitenkin ajattelin antaa perheenjäsenille. Lushilta varmaan löydän kivoja lahjoja joista on iloa. Ainakin äidille on jo valmiina ajatus kun hän ihastui yhteen käsivoiteeseen siellä käydessämme. Ihan pieniä lahjoja ajattelin kun olen kuitenkin työtön. 

N23

Vierailija
54/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat? Itse en ole enää vuosiin ostanut yhtään mitään!

Vierailija
55/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti, hyasintti, itse kirjoitettu runo, kotitekoinen ikkunaan ripustettava piparkakku jossa lukee "Hyvää joulua *saajan nimi*", dokumentti dvd:llä, kirpparista läjä kirjoja, tuossa joitain ideoita.

No hyi :s

Vierailija
56/66 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen ostaminen toisille olisi niin kivaa, mutta kun se raha... Työttömänä tuskaa kun pitäisi kuitenkin koko perheelle keksiä ja tiedän että osa on kauhean nirsoja.

Vierailija
57/66 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua  ei  ahdista.Päätin jättää ne kauppaan. PIruako sitä lahjomaan kun ei ole edes syntymäpäivä.

En mä kelletahansa ostakaan vaan läheisilleni.

a.p

Vierailija
58/66 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa ketju!

Vierailija
59/66 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse ostaa lahjoja nykyään muille kuin kummilapsille, joita on kaksi. Lahjakortin laitan sen ihmeempiä miettimättä.

Vierailija
60/66 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä, jotka laittavat saamansa lahjat kirrtoon. Hyvin epäkunnioittavaa.

Tätä yritän estää kirjoittamalla mustalla tussilla saajan nimenbja päivämäärän kaikkeen, mihin sen voi tehdä.

Suklaarasiaankin leikkaan muoviin loven ja siihen kohtaan pakkaukseen nimi. Sama kirjan kanteen tai esineen pohjaan. (Maija Niemiselle jouluna 2016)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi