10v tytön syntymäpäiville ei itse "ohjelmanumeroihin" jäänyt ketään, tyhjäsivät pöydän herkuista, ottivat lahjapussit ja lähtivät
Ohjelmassa olisi ollut helmikorujen askartelua ja kynsien koristelua. Luokkakaverit olivat pyytäneet lahjapussit etukäteen ja tyttö oli antanut. Ei ollut tajunnut että he häipyvät. Kirjaimellisesti tyhjäsivät pöydän herkuista, ottivat lahjapussit ja lähtivät porukalla. Tytön toive oli että minä olen sivummalla juhlien ajan niin en tiennyt tästä ennenkuin tuli itkien kertomaan.
Mitä ihmeen käytöstä tuollainen on ja mistä opittu?
Kommentit (125)
Olitko laittanut kutsuun, koska juhlat loppuvat?
Kyllä nyt ollaan niin jännän äärellä, että ei taida poppareiden uuniin laittaminen riittää.
Lisää voit lukea aiheesta päivän iltapäivälehdistä, joiden innoittamana kenties provoilet...
Täytyy olla provo? En voi oikeasti muuten käsittää. Pari pissistä yleensä mahtuu joukkoon ja he saattavat noin tehdäkin, mutta kaikki!? Jos ei ole provo, niin sinuna ottaisin kyllä vanhempiin yhteyttä. Tytöt ovat nimittäin yhdessä sopineet lähtevänsä ja tuo on pahimmanlaatuista kiusaamista ja syrjimistä!
Siis ei voi olla totta! Opettaja saisi pitää puhuttelun koko porukalle! Tuohon pitää puuttua ja siitä pitää puhua, tuo on kiusaamista. Ai kamala miten paha mieli tuli tytön puolesta :'(
Meillä oli oikein mukavat synttärit saman ikäisellä tytöllä launtaina. Syötiin, leikittiin, ulkoiltiin ja jaettiin lahjat puolin ja toisin ja lapset lähtivät sovittuna aikana.
Mitä ihmeen käytöstä tuollainen on ja mistä opittu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt ollaan niin jännän äärellä, että ei taida poppareiden uuniin laittaminen riittää.
Lisää voit lukea aiheesta päivän iltapäivälehdistä, joiden innoittamana kenties provoilet...
Meinaat että lehti on keksinyt koko jutun ja tuollaista ei tapahdu oikeasti missään? Melkoista menoa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei voi olla totta! Opettaja saisi pitää puhuttelun koko porukalle! Tuohon pitää puuttua ja siitä pitää puhua, tuo on kiusaamista. Ai kamala miten paha mieli tuli tytön puolesta :'(
Mitä hittoa...opettajan?! Miten asian kuuluu koululle?!
Vierailija kirjoitti:
Tätä se valitettavasti nykyään on. Vanhemmat tämän käytöksen sallii tai pahempaa, sen alunperin opettaa. Vieraat eivät tarvitse mitään kiitoslahjapusseja, tuo askartelu ja kynsien koristelu olisi ollut ihan riittävästi, ainakin itse olisin tykännyt. Nykylapset on röyhkeitä ja ahneita.
No eivät kyllä ole kaikki! Osa lapsista ehkä. Meillä ainakin osa ihan kiitti kauniisti juhlista.
Sori, mutta epäilen kertomustasi.
Itselläni kolme lasta, joten synttäreitä on aika monet jo vietetty. Ikinä en ole törmännyt tällaiseen yhdenkään lapsen kohdalla. Vaikea siten uskoa. Mun mielestä lapset on pääsääntöisesti kyllä oikein hyvin kasvatettuja. Jos joltakin nyt se "kiitos" unohtuu siinä synttäri-innostuksessa, niin en ota nokkiini. Lahjapusseja en ole sen sijaan ymmärtänyt ikinä. Meillä on perinteisesti saanut onginnasta jonkun hyvin pienen jutun, tikkarin tms. ja se on riittänyt. Ikinä ei ole valituksia lapsilta kuulunut.
Tulipas paha mieli teidän puolesta. Nykyajan lapsilla ei tunnu olevan kyllä mitään käytöstapoja niin kuin iltapäivälehdestä sai yksi päivä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että lehti on keksinyt koko jutun ja tuollaista ei tapahdu oikeasti missään? Melkoista menoa mediassa.
Eikähöhän tässä meinattu, että aihe poimittu sieltä lehdestä?
Mun mielestä vastaavassa tilanteessa hyvä "lahjapussi" ois ollu ne itse tehdyt helmet ja kauniit kynnet. Ei siihen enää mitään helvetin pussukoita tarvita.
Oliko vanhempia valvomassa? Se puuttuu, joka näkee tai kuulee hölmöilyä. Turha nostella käsiä ja syyttää lapsia, vanhemmat ovat vastuussa ja säätävät juhlien kulun. Lahjapussit olisi kannattanut antaa vasta lähtiessä, eikö tarjottavat olleetkaan vieraille? Todennäköisesti vieraiden vanhemmat ovat muistuttaneet hyvistä tavoista, mutta ne tahtovat unohtua jos lapsialauman jättää keskenään.
No kyllä tapahtuu ihan julmassa tosielämässä. Mistä luulette että ne sinne lehtiin juttunsa saavat, ovat kaikki provoja vai?
Oman tytön synttäreillä meinasi käydä niin että pari ylemmän luokan tyttöä olivat keränneet reppuunsa kaikki muovihahmot jotka oli tarkoitettu juhlijoille 1 per nenä. Jäivät kiinni kun kaikkien reput tarkistettiin. Ilmoitin vanhemmille, joita ei tuntunut tippaakaan kiinnostavan lastensa käytös.
Yhdenkään vanhemmat eivät kuskanneet lastaan juhliin? Reippaita lapsia siellä teillä päin.
Vanhemmat voisivat yhdessä päättää, että vieraslahjapusseista luovutaan. Aivan turhaa. Eihän aikuistenkaan syntymäpäivillä jaeta läksiäispusseja. Asia tietysti eri, mutta jotenkin sama: sankarille lahja, sankari tarjoaa herkkuja ja tekemistä ja sitten kotiin ilman mitään lahjapussukoita.
Mikä teitä joitain vaivaa kun tartuttw siihen että sielä oli lahjapussit ettekä siihen miten törkeästi tätä synttärisankaria kohdeltiin?
Totaaaa eiks synttäreissä niinku anneta lahjoja sille synttärisankarille eikä vieraille?
M
Tätä se valitettavasti nykyään on. Vanhemmat tämän käytöksen sallii tai pahempaa, sen alunperin opettaa. Vieraat eivät tarvitse mitään kiitoslahjapusseja, tuo askartelu ja kynsien koristelu olisi ollut ihan riittävästi, ainakin itse olisin tykännyt. Nykylapset on röyhkeitä ja ahneita.