Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katselin aamulla ikkunasta, kun naapurin venäläisrouva lähti töihin ja kyllä kävi sääliksi ..

Vierailija
11.10.2016 |

ne vaatteet nimittäin ! piikkikorkoiset nilkkurit, ohuen näköinen hame puoleen reiteen, lyhyt takki.. kulkee vieläpä bussilla ja nopein reitti pysäkille vie juurakkoisen ja kivisen kinttupolun läpi!

onko tuo osa kulttuuria, sillä on vaikea uskoa suomalaisen aviomiehen pakottavan vaimoaan lokakuussa ulos puolipukeisena! :O

ja niille jotka haukkuvat naapurikyyläksi: asun ensimmäisessä kerroksessa ja porukkaa ramppaa keittiön ikkunan ohi! aamukahvia hörppiessä näkee väkisinkin ihmisiä, ja usein moikkaillaan lasin läpi....

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans aina hame ja talvella tietty sukkahousut, joiden paksuus vaihtelee ilmoista riippuen. Hame ns säädyllisen pituinen, helma hiukan polven yläpuolelle... Kengät aina korolliset, mut korko on järkevän korkuinen, pohjat kumia joten ei tarvi liukastella. Talvella saappaat, syksyllä ja keväällä nilkkurit. Lämmin takki vähintään puoleen reiteen, talvella pidempikin. Kauniit ja lämpimät pipot ja hanskat pakkasella. Ei palele. Mulla on hyvä ja luonteva olo näissä vaatteissa. Ihmisestä näkee kyllä, jos se on laittanut päälleen jotain missä ei tunne oloaan luontevaksi.

Vierailija
62/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin miehenä ihailen venäläisten naisten kauneutta ja panostamista ulkonäköönsä. Kelpais mullekin.

Miksi ihmeessä melkein puolet alapeukuttaa tätä? Miksi kyseinen henkilö ei saisi ihailla venäläisnaisten ulkonäköä?

En minä ainakaan siksi alapeukuttanut ettei saisi ihailla venäläisten naisten ulkonäköä vaan enemmänkin niin että ei kaikki venäläiset naiset ole kauniita ja tyylikkäitä.

Olen asiakaspalvelussa ja meillä käy paljon venäläisiä naisia, enemmän vähän vanhempia mutta jonkin verran nuorempia.

Eivät ole suomalaista kummempia.

Varsinkin vanhemmat ovat aika tylyjä ja happamia ja melko matameita ovat ihan siinä missä suomalaisetkin.

Meikkityyli kaipaisi päivittämistä , samoin pukeutuminen.

Toki jossain Pietarissa on upeita naisia jotka pistävät silmään.

Silloin ei edes huomaa että ihan taviksiakin siellä liikkuu niin kuin muuallakin.

Eli olisi parempi sanoa että näin kauniin ja tyylikkään venäläisen naisen, siis yksittäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes pikkutyttönä tykännyt hameista. En muutenkaan tykännyt istua kilttinä tyttönä' kädet ristissä helmassa.

Onneksi asun Suomessa, niin voin aikuisenakin kulkea housut jalassa ja matalat kengät jalassa. Edelleen en voi kuvitella kulkevani hame päällä ja epämukavat korkkarit jalassa. 

Täällä myös saa kulkea onneksi minihame päällä vaikka talvipakkasella, jos haluaa. Onneksi siitäkin. Meitä ei ole käsketty pukeutua säkkeihin peittääksemme itsemme muiden katseilta.

Nainen saa pukeutua siihen mihin haluaa, eikä miesten määräämiin kaapuihin. 

Olen kyllä myös tämän palstan mielestä varmaan sellainen miesmäinen mursunainen, kun en edes harrasta meikkaamistakaan. Sekin on onni, että voi olla sitä tekemättä. 

Vierailija
64/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt saman ilmiön. Onhan se toista kuin mun farkut ja kävelykengät. Työtoverini käyttää aina korkokenkiä, ja hän sanoo, että jalat ovat niin sopeutuneet korkoihin, että matalapohjaiset kengät tuntuvat huonoilta kävellä.

Ja sekö on hyvä asia? Minun tuttavani sopi oman kaverinsa kanssa että alkavat käydä yhdessä lenkillä, mutta tämä kaveri ei pystynyt pitämään lenkkareita jalassa ollenkaan kun oli aina pitänyt kokkareita.

Jalat olivat muotoutuneet niin että lenkkarit eivät käyneet ja niin se lenkkeily jäi.

Akillesjänteet olivat varmaan jo lyhentyneet, kuten pohjelihas myös. No miesten huomiosta kai kannattaa maksaa tämä hinta

Ei kannata.

Pukeudutaan tilanteen ja sään mukaan niin silloin on tyylikäs ja ennen kaikkea sen näköinen että ITSE hallitsee elämäänsä eikä anna joidenkin tuntemattomien miesten tai naisten määrätä.

Tämä ei estä pukeutumasta tyylikkäästi ja kauniisti tilanteen ollessa siihen sopiva.

Mutta minä kyllä säälin niiden naisten lapsia joiden äidit pukeutuvat ulkoiluun korkkarein ja villakangastakein.

Ei niillä vaatteilla voi lasten kanssa puuhailla , niillä voi vaan seistä ja keskittyä someen ja antaa lapsen leikkiä yksin.

Ja makuuhuoneessa voi pukeutua vaikka millä tavalla.

Vierailija
65/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan venäläinen lastenhoitaja, joka lähtiessään lasten kanssa ulos oli tyylikkäämmin puettu kuin minä toimistoon lähtiessä. Puistossa muut mammat oli tuulipuvuissa, mutta hänellä oli pitkä villakangastakki, korkeakorkoiset nahkasaappaat, tyylikäs huivi ja hiukset/meikit siististi laitettu. Tyylikkyys ei myöskään ulottunut vain ulkonäköön, hän oli myös tarkka siitä että lapset käyttäytyivät kauniisti. Tyylikkyys ei myöskään ollut mitenkään pois siitä miten hän touhusi lasten kanssa.

Ihanko totta? Laski mäkeä noissa vaatteissa, hiihti ja luisteli, leipoi hiekkakakkuja, keräsi metsiköstä ja ojan varsilta kasveja kauppaleikkiin yms?

Miksiköhän en oikein usko.

Eivät ne muutkaan äidit puistossa mäkeä laske taikka hiekkakakkuja leivo.

Vierailija
66/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nimenomaan kuuluu kulttuuriin. Olen nähnyt venäläisten naisten toikkaroivan korkokengissään jopa Kolin huipulla!

Vierailija
67/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan venäläinen lastenhoitaja, joka lähtiessään lasten kanssa ulos oli tyylikkäämmin puettu kuin minä toimistoon lähtiessä. Puistossa muut mammat oli tuulipuvuissa, mutta hänellä oli pitkä villakangastakki, korkeakorkoiset nahkasaappaat, tyylikäs huivi ja hiukset/meikit siististi laitettu. Tyylikkyys ei myöskään ulottunut vain ulkonäköön, hän oli myös tarkka siitä että lapset käyttäytyivät kauniisti. Tyylikkyys ei myöskään ollut mitenkään pois siitä miten hän touhusi lasten kanssa.

Ihanko totta? Laski mäkeä noissa vaatteissa, hiihti ja luisteli, leipoi hiekkakakkuja, keräsi metsiköstä ja ojan varsilta kasveja kauppaleikkiin yms?

Ai jaa. Ehkä nykyään ei enää leikitä lasten kanssa.

Tai sitten toiset leikkivät ja jotkut eivät.

Joo vaatteet tilanteen mukaan.

Jos aikoo vaan seisoskella leikkipuistossa niin miksei sitten korkkareillakin selviä.

Vierailija
68/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Kyllä mä ainakin laskin pulkkamäkeä lasteni kanssa, tehtiin lumiukkoja ja -linnoja. Hiekkakakkuja leivottiin tottakai, rakennettiin dinosaurusvaltakuntaa, tehtiin hiihtoretkiä, käytiin luistelemassa ja marjoja poimimassa, paukuteltiin vasaralla, maalattiin, kerättiin kiviä. Aika usein istuin maassa ja saatoin vaikka kontata tilanteen niin vaatiessa. Ihan hullua olis ollut pukeutua johonkin mekkoseen ja korkkareihin, ei vois juosta, ei kiivetä, pitäis koko ajan varoa likaamasta ja rikkomasta vaatteita. Mekot ja korkkarit päälle sitten kun niiden aika on, eli esim. kun menee miehen kanssa ulos syömään / konserttiin / teatteriin. Ja tietysti ihan kaupaankin laitan siistimmät vaatteet, harvemmin kuitenkaan jalalle epäterveellisiä korkkareita, ne on ihan vaan vähän juhlavampaan käyttöön.

Vierailija
69/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli on sairautta. .

Vierailija
70/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nimenomaan kuuluu kulttuuriin. Olen nähnyt venäläisten naisten toikkaroivan korkokengissään jopa Kolin huipulla!

Joo ja mä uimarannalla. Ensin töllöttettiin suu auki ja sitten naurettiin kippurassa kun seurattiin venäläisperheen uimarantapäivää. Rouva ja herra + 2 lasta saapuivat rannalle isolla maasturilla, joka tietysti ajettiin ihan siihen rantaviivalle. Rouvalla oli piikkikorkokengät, leopardiuikkarit ja kultakaupan sisältö yllään + tietysti kosmetiikkakaupan koko varasto naamallaan. Herralla uikkarit ja kultakäädyt kaulassa ja sormukset sormissa. Armotonta meteliä koko ajan lapsille, varsinkin rouva elämöi sekä lapsille että miehelle. Vedessä misis ei käynyt, pasteeraili lähinnä rannalla ja huusi, mies kävi sentään kastautumassa. Oli kyllä huvittavaa seurata kun rouva könköili pehmeässä hiekassa korkkareillaan! Mutta eipä siinä mitään, kaikki tyylillään.

Vierailija
71/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä kauhean tyylikkäältä yhdistelmältä kuullosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan