Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katselin aamulla ikkunasta, kun naapurin venäläisrouva lähti töihin ja kyllä kävi sääliksi ..

Vierailija
11.10.2016 |

ne vaatteet nimittäin ! piikkikorkoiset nilkkurit, ohuen näköinen hame puoleen reiteen, lyhyt takki.. kulkee vieläpä bussilla ja nopein reitti pysäkille vie juurakkoisen ja kivisen kinttupolun läpi!

onko tuo osa kulttuuria, sillä on vaikea uskoa suomalaisen aviomiehen pakottavan vaimoaan lokakuussa ulos puolipukeisena! :O

ja niille jotka haukkuvat naapurikyyläksi: asun ensimmäisessä kerroksessa ja porukkaa ramppaa keittiön ikkunan ohi! aamukahvia hörppiessä näkee väkisinkin ihmisiä, ja usein moikkaillaan lasin läpi....

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran katsoin myös, kun naapurin venäläisnainen käveli joulukuussa räntäsateessa ja kylmässä viimassa ohuet sukkikset vain jalassa ja lyhyt hame. Korkkareilla yritti sipsutella ja pysyä pystyssä, ettei liukastuisi siinä sohjossa. Päässä sentään oli joku turkishattu.

Silloin todella ymmärsin, että tyylikkyys ei ole aina hame ja korkkarit vaan tilanteen ja sään mukainen pukeutuminen.

Vierailija
22/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset pukeutuvat miehiksi. Kun niitä kattelee? EI mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rys-siä ei pidä sääliä ennen kuin palauttavat Krimin Ukrainalle.

Ja Karjalan kannaksen suomelle.

Vierailija
24/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että mies olisi pakottanut pukeutumaan noin?

Varmaan siksi, että jokatoinen Suomalaisnainen kertoo totuuden, että ne jotka sillätavalla tekee on mies pakottanut.

Vierailija
25/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan venäläinen lastenhoitaja, joka lähtiessään lasten kanssa ulos oli tyylikkäämmin puettu kuin minä toimistoon lähtiessä. Puistossa muut mammat oli tuulipuvuissa, mutta hänellä oli pitkä villakangastakki, korkeakorkoiset nahkasaappaat, tyylikäs huivi ja hiukset/meikit siististi laitettu. Tyylikkyys ei myöskään ulottunut vain ulkonäköön, hän oli myös tarkka siitä että lapset käyttäytyivät kauniisti. Tyylikkyys ei myöskään ollut mitenkään pois siitä miten hän touhusi lasten kanssa.

Vierailija
26/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meinaat että sen mies pakottaa pukeutumaan noin vai miksi pakottamisesta puhut.?

Vierailija
27/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on kulttuurista. Mutta jos mä haluaisin olla edustava, niin kyllä mä ottaisin korkkarit laukkuun, kunnon kengät jalkaan ja lämpimät housut sen hameen päälle. Ja sitten vaikka bussissa riisuisin ne pöksyt ja vaihtaisin kengät, jos en jostain syystä voisi tehdä sitä pukkarissa.

Mut ainiin, siin on ne tuntemattomat jotka näkee mut....

Kyl tommonen asu vaatis sen oman auton alleen.

Vierailija
28/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jää vissiin sinne teinitytön tasolle? Mä nimittäin taas katselen usein aamuisin ikkunastani kouluun kiiruhtavia teinejä. Voi elämän kevät sitä pukeutumista! Tällaisilla jo kylmillä keleillä mennään ihan melkein kesävaatteissa, paljaat nilkat, ei päähinettä tai hanskoja, ohut takki auki ja naama sinisenä kylmästä. Ja kun talvi tulee, jatkuu melkein sama tyyli, takki vaihtuu hivenen paksumpaan ja käteen ilmestyy lapaset ja jalkaan vaihtuu nilkkurit. Huh, kyllä on ihanaa olla keski-ikäinen suominainen, joka voi laittaa säänmukaiset ja olosuhteisiin sopivat vaatteet. Ei se minihameen, ohuiden sukkisten ja piikkikorkojen ainoa vaihtoehto ole tuulipuku ja lenkkarit! Minäkin tykkään käyttää hameita ja mekkoja, mutta tällä kelillä laitan paksumman villakangashameen, paksut sukkikset ja saapikkaat sekä villakangastakin. Kengät tietysti käytön mukaan, korkeakorkoisten kenkien jatkuva käyttö ei tee hyvää jaloille. Talvella on kyllä viisainta käyttää housuja.

Vierailija
29/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun italialainen tuttava tekee ihan samaa. Mitä varten tarttee yrittää miehiä tuolla tavalla?

Ei, vaan se on kulttuuri ja ryhmäpaine.

Vierailija
30/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt saman ilmiön. Onhan se toista kuin mun farkut ja kävelykengät. Työtoverini käyttää aina korkokenkiä, ja hän sanoo, että jalat ovat niin sopeutuneet korkoihin, että matalapohjaiset kengät tuntuvat huonoilta kävellä.

Vierailija
31/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon niillä on liikavarpaita ynm. jalkavikoja?

Vierailija
32/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n naapurilla ei ehkä ole valtuuksia Krimin palauttamiseen.

Silti.

Ei voi kuin ihmetellä sun kaltaisen ääliön järjenjuoksua.

T. Venäläisnaisen tytär

Kun rys-sä nimittelee suomalaista ääliöksi, niin viesti poistetaan.

Kun suomalainen nimittelee rys-sää ääliöksi, niin viestiä ei poisteta.

Se tarkoittaa sitä, että modet ovat rys-sien perseen nuolijoita.

Vierailija
33/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset pukeutuvat miehiksi. Kun niitä kattelee? EI mukaan.

Kirjoittaisitko saman ymmärrettävästi, niin ei tarvitse arvailla, mitä yrität sanoa?

Vierailija
34/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset naisethan ovat kuin kulahtaneita petolinnunperseitä pakkelit naamassaan, on se jotenkin säälittävää, kun ei olla luomu naaman kanssa sinut, vaan aikaa kuluu peilin edessä ties kuinka kauan, "voih, olisinko nyt hyvännäköinen, ihailisi nyt joku mua ja mun persettä".

Vierailija
35/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti.

T. Venäläisnaisen tytär

Oot kyllä harvinaisen vähä-älyinen, jos oikeesti ihmettelet miks sun viestit poistetaan.

Ps. Oon ihan suomalainen.

T. Venäläisnaisen tytär

Vierailija
36/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti.

T. Venäläisnaisen tytär

Tämä viesti on ristiriidassa itsensä kanssa.

Vierailija
37/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se naapuri mielessään säälii sinua. Pitää mitäänsanomattomana harmaahiirenä. Tuskin häntä kukaan pakottaa pukeutumaan yhtään mitenkään, vaan hän valitsee mielestään parhaan vaihtoehdon.

Vierailija
38/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt saman ilmiön. Onhan se toista kuin mun farkut ja kävelykengät. Työtoverini käyttää aina korkokenkiä, ja hän sanoo, että jalat ovat niin sopeutuneet korkoihin, että matalapohjaiset kengät tuntuvat huonoilta kävellä.

Niinhän noi jotkut yrittää viimeiseen tappiin asti koikkelehtia noilla korkkareilla, vaikka ryppyjä on naama täynnä ja kävely jo kuin konimuskaakkimuksella ja tukkaa on pakko värjätä punaiseksi, niitä harvoja harmaita haivenia, joista kalju paistaa läpi, koska varmaan joku nyt katsoo, että onpas nuorekas mummo, siitä 10 pointsia ja papukaijamerkki ja mieli on taas niin hyvä ja jaksaa raahautua hautaan asti ja pukea päälleen punaista jennivartiaistyyliin...naurettavaa itsensä pettämistä.

Vierailija
39/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylikäs voi olla myös palelematta! itsellä on tekoturkiksella somistettu punainen hupputakki, hame, paksut sukkahousut ja lämpimät nilkkurit pienellä korolla. 

Vierailija
40/71 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla osa heidän kulttuuriaan, mutta riippuu myös henkilöstä, ja rajoittuneen henkilökohtaisen kokemuksen perusteella myös sukupuolesta.

Minulla oli lukiossa venäläinen kaveri (nainen), ja hän oli kyllä aina todella kauniisti pukeutunut, ja kauniit meikit. Mitään sellaista yliampuvuutta mitä joillain ikätovereilla oli en havainnut. Hän oli kyllä muutenkin kaunis ihminen, kasvonpiirteiltään sekä vartaloltaan. Hän kertoi, että laittautuminen saa hänet tuntemaan olonsa itsevarmemmaksi ja että hän nauttii asukokonaisuuksien suunnittelusta ja muodista. Pinnallista ehkä, mutta ei siitä kenellekään haittaa ole, paitsi kateellisille. Hän kyllä toisaalta pukeutui ihan säänmukaisesti talvisinkin, mutta talvivaatteetkin olivat tyylikkäitä.

Nyt yliopistossa olen lähestulkoon parhaita ystäviä erään venäläisen (mies) kanssa, ja hänellä on joka päivä samanlaiset vaatteet, valkoinen kauluspaita ja mustat housut. Hän siis omistaa useampia kappaleita samanlaisia vaatteita. Eikä todellakaan mitenkään huolitellusti, vaan paita roikkuu housujen ulkopuolella, hän ei omista silitysrautaa, silmälasit on aina vinossa. Ja tämäkin näyttää hyvälle, ainakin minun mielestäni. Juuri äsken laskareissa ajattelin kuinka hyvälle tämä kaveri näyttää.

Ei ole mitään yhtä tiettyä tyyliä tai tapaa näyttää hyvältä, vaan todella paljon vaikuttaa myös ihmisen persoonallisuus, niiden ihmisten tapauksessa jotka tunnemme. Tuntemattomien kohdalla asia on erilainen, mutta tuttujen kohdalla ulkonäkökäsitykseen alitajuisesti vaikuttaa myös käsityksemme henkilöstä. Pääasia on, että jokainen saa pukeutua miten haluaa. Toki AP:n naapurin nainenkin voisi harkita tyylikästä takkia ja saappaita, ei lämmin pukeutuminen ja tyylikkyys sulje toisiaan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi