katselin aamulla ikkunasta, kun naapurin venäläisrouva lähti töihin ja kyllä kävi sääliksi ..
ne vaatteet nimittäin ! piikkikorkoiset nilkkurit, ohuen näköinen hame puoleen reiteen, lyhyt takki.. kulkee vieläpä bussilla ja nopein reitti pysäkille vie juurakkoisen ja kivisen kinttupolun läpi!
onko tuo osa kulttuuria, sillä on vaikea uskoa suomalaisen aviomiehen pakottavan vaimoaan lokakuussa ulos puolipukeisena! :O
ja niille jotka haukkuvat naapurikyyläksi: asun ensimmäisessä kerroksessa ja porukkaa ramppaa keittiön ikkunan ohi! aamukahvia hörppiessä näkee väkisinkin ihmisiä, ja usein moikkaillaan lasin läpi....
Kommentit (71)
Siksihän nuo suomalaiset vähän yksinkertaiset miehet kuolaavatkin näiden venakkojen perään, kun kaikki on näytillä ja tarjolla. Ei ole järkevää ulkoiluasua eikä tukevia kävelykenkiä edes työmatkalla. Tosin olen nähnyt pitemmän aikaa Suomessa asuneiden venäläisnaisten tyylin muutoksenkin. Olen nähnyt talvella kaupungilla jopa toppapukuja! Mutta myös niitä piikkikorkoja, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän nuo suomalaiset vähän yksinkertaiset miehet kuolaavatkin näiden venakkojen perään, kun kaikki on näytillä ja tarjolla. Ei ole järkevää ulkoiluasua eikä tukevia kävelykenkiä edes työmatkalla. Tosin olen nähnyt pitemmän aikaa Suomessa asuneiden venäläisnaisten tyylin muutoksenkin. Olen nähnyt talvella kaupungilla jopa toppapukuja! Mutta myös niitä piikkikorkoja, totta kai.
Tyypillistä suomalaisen persjalkaisen ja miesmäisen naisen kommentointia. Ei ole sinulta pois jos miehet noita katselee, istu vaan kämpässäsi ja syö jätskiä ja suklaata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan paljon niillä on liikavarpaita ynm. jalkavikoja?
Tohon sanosin et ei ollenkaan. Jos ois, niin matalat korot.
Mut sekin viä et kehtaavat olla niin pirun hoikkia ja pitkäsäärisiä. Kyllä, kyllä, niin säälittää kun ikkunasta vaan kattelin.
Aikuisten oikeesti, mitä väliä mitä kelläkin on päällänsä. Ei suomalaisetkaan ihan vimpan päälle pukeudu. Joillain on talvitakkejakin vaan yksi. Ei sään mukaan. No voihan se vähän säälittää, mutta mitäs tosta. Ihan jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
ne vaatteet nimittäin ! piikkikorkoiset nilkkurit, ohuen näköinen hame puoleen reiteen, lyhyt takki.. kulkee vieläpä bussilla ja nopein reitti pysäkille vie juurakkoisen ja kivisen kinttupolun läpi!
onko tuo osa kulttuuria, sillä on vaikea uskoa suomalaisen aviomiehen pakottavan vaimoaan lokakuussa ulos puolipukeisena! :O
ja niille jotka haukkuvat naapurikyyläksi: asun ensimmäisessä kerroksessa ja porukkaa ramppaa keittiön ikkunan ohi! aamukahvia hörppiessä näkee väkisinkin ihmisiä, ja usein moikkaillaan lasin läpi....
Mietipä vielä mikä on kaunista. Kumpi voittaa naisissa, mursu vai gaselli.
Suomen venäläisillä on yleensä sellasia hirveen halvan näkösiä rytkyjä :D Miks kaikki aina yleistää ettei suomalaiset muka näytä hyvältä? Kyllä täällä Helsingissä ainakin...
Jaa. Eipä yleistetä. En ole koskaan nähnyt omaa venäläistä naapuriani korkokengissä ja minihameessa. Kaunis ja tyylikäs hän toki on ja olemukseltaan jotenkin naisellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vielä mikä on kaunista. Kumpi voittaa naisissa, mursu vai gaselli.
Kumpi voittaa mursu vai gaselli
Kysyi multa töissä feministi
Mikä minä olen sille vastaamaan
Multa mursut jäi kesken aikanaan
Anna minulle tuulitakkisi
Ole mulle mun mursupalttooni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rys-siä ei pidä sääliä ennen kuin palauttavat Krimin Ukrainalle.
Ap:n naapurilla ei ehkä ole valtuuksia Krimin palauttamiseen.
Silti.
Krim on kuulunut ikiajat venäjään. 50-luvulla se vasta liitettiin Ukrainaan ukrainalaisen Nikita Hrusthovin ollessa Neuvostoliiton johdossa. Silloin tuo muutos oli puolen palstan uutinen.
Venäläiset naiset yleensä osaavat kävellä korkkareilla vaikka missä kinttupoluilla ja mukulakivillä. Kulttuurieroja, sallittakoon se heille. Itse tyydyn tuulipukuuni ja goretex kenkiini ihan vapaaehtoisesti :D tyylikkyyden kustannuksella, mutta olen mukavuudenhaluinen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin miehenä ihailen venäläisten naisten kauneutta ja panostamista ulkonäköönsä. Kelpais mullekin.
Ei kaikki venäläisnaiset oo kauniita. Mun aviomies seurusteli ennen mua venäläis naisen kanssa ja se ei todellakaan panostanu ulkonäköösä, muuta kuin tyttöjeniltaan lähtiessä. Lisäksi luonteeltaan kuvitteli olevansa muita ylempänä, vaikka oli pirullinen hyväksi käyttäjä.
Mun mies ihailee mussa mun hoikkia jalkoja, pitkiä sääriä, kasvojen kauneutta ja karvattomuutta (vaikka sheivauksesta olis vähä aikaa vierähtänytkin)
Useampi tän miehen tuttu, jolla on venäläisemäntä laittas eukon pellolle, mut ku on lapsia. Ja huom! Luonteen vuoksi, ei ulkonäön.
Mies sanoo, et venäläisnaisten tyylikkyys on myytti.
Pitää varmasti paikkansa kauniita ja tyylikkäitä naisia on joka kansallisuudessa, samoin tyylittömiä ja niitä jotka ei viitti panostaa ulkonäköön.
Tyylittömät ja miesten tyyliset naiset saisivat hävitä katukuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin miehenä ihailen venäläisten naisten kauneutta ja panostamista ulkonäköönsä. Kelpais mullekin.
Miksi ihmeessä melkein puolet alapeukuttaa tätä? Miksi kyseinen henkilö ei saisi ihailla venäläisnaisten ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikanaan venäläinen lastenhoitaja, joka lähtiessään lasten kanssa ulos oli tyylikkäämmin puettu kuin minä toimistoon lähtiessä. Puistossa muut mammat oli tuulipuvuissa, mutta hänellä oli pitkä villakangastakki, korkeakorkoiset nahkasaappaat, tyylikäs huivi ja hiukset/meikit siististi laitettu. Tyylikkyys ei myöskään ulottunut vain ulkonäköön, hän oli myös tarkka siitä että lapset käyttäytyivät kauniisti. Tyylikkyys ei myöskään ollut mitenkään pois siitä miten hän touhusi lasten kanssa.
Ihanko totta? Laski mäkeä noissa vaatteissa, hiihti ja luisteli, leipoi hiekkakakkuja, keräsi metsiköstä ja ojan varsilta kasveja kauppaleikkiin yms?
Miksiköhän en oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt saman ilmiön. Onhan se toista kuin mun farkut ja kävelykengät. Työtoverini käyttää aina korkokenkiä, ja hän sanoo, että jalat ovat niin sopeutuneet korkoihin, että matalapohjaiset kengät tuntuvat huonoilta kävellä.
Ja sekö on hyvä asia? Minun tuttavani sopi oman kaverinsa kanssa että alkavat käydä yhdessä lenkillä, mutta tämä kaveri ei pystynyt pitämään lenkkareita jalassa ollenkaan kun oli aina pitänyt kokkareita.
Jalat olivat muotoutuneet niin että lenkkarit eivät käyneet ja niin se lenkkeily jäi.
Miksi täällä ei saa pukeutua miten haluaa.Itse haluaisin pukeutua useammin arkanakin hameeseen ja korkonilkkureihin tai kenkiin,saappaisiin,mutta tuntuu että heti ollaan kyyläämässä.
Kun joskus lähden tähäntyyliin pukeutuneena ihan arkiasioille ja sattuu tuttu pihassa vastaan,niin heti:hei mihin sä olet menossa noin hienona?
Oikeasti kaduttaa äitini nuoruus,joka oli sota-aikana ja heti sen jälkeen(olen itse 57).Äitini sai mennä vaikka maitokauppaan hanskoissa,saumasukissa ja harsohattu päässä,saatikka sitten töihin aamulla.Silloin olisi kyylätty,jos olisi pukeutunut nykytavalla.Olisi pian luultu,että joku metsäläinen on karannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sääliä. Hän tuntee olevansa kaunis ja pieni epämukavuus ei haittaa. Ja ne piikkikorot eivät ole niin kamalat, kun niihin on tottunut ja osaa kävellä.
Ja vanhana on kiva, kun on poikittaiset jalkaholvit jalkateristä romahtaneet ja vaivaisenluut ja välilevyissä kulumaa väärän selän asennon vuoksi.
No, toisaalta, elämä on valintoja..
Muista sinä AP pukeutua siihen huomioliiviisi, hiekkalaatikko-Uggeihisi ja perusbaskeriisi äläkä turhaan kadehdi tyylikkäitä naisia. Et kuitenkaan koskaan pääse itse samalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt saman ilmiön. Onhan se toista kuin mun farkut ja kävelykengät. Työtoverini käyttää aina korkokenkiä, ja hän sanoo, että jalat ovat niin sopeutuneet korkoihin, että matalapohjaiset kengät tuntuvat huonoilta kävellä.
Ja sekö on hyvä asia? Minun tuttavani sopi oman kaverinsa kanssa että alkavat käydä yhdessä lenkillä, mutta tämä kaveri ei pystynyt pitämään lenkkareita jalassa ollenkaan kun oli aina pitänyt kokkareita.
Jalat olivat muotoutuneet niin että lenkkarit eivät käyneet ja niin se lenkkeily jäi.
Akillesjänteet olivat varmaan jo lyhentyneet, kuten pohjelihas myös. No miesten huomiosta kai kannattaa maksaa tämä hinta
Hei AP ja muut idiootit, olen suomalainen ja pukeudun myös noin:D
Ei tule kylmä ja sääret pysyy kuosissa. Monia kilometrejä ei tarvitse työmatkalla kävellä. Mä tykkään tästä tyylistä ja kiva jos miehetkin tykkää mutta heitä varten en pukeudu. Suurimman osan työpäivästä teen ihan yksin neljän seinän sisällä ja yhteyttä muihin ihmisiin tulee pidettyä puhelimella. Kotona vapaa-aikana kuljen pitsipikkareissa ja t-paidassa, en sellaisessa jättikokoisessa vaan xs-kokoisessa joka menee kivasti vyötäröä myöten mutta peittää vatsan kokonaan. Joskus sattuu joku soittamaan ovikelloa ja avtessa oven voi siellä ilmeet olla melkoiset mutta koskaan ei ole kukaan ehdotellut tai käynyt kiinni.
Mä en sääli enkä ihaile. En kyllä suostu myöskään itse pukeutumaan noin saadakseni miesten ihailua tai naisten kadehdintaa tai hakemaan sosiaalista tai kulttuurista hyväksyntää. Olen ihan luonnonkaunis ja mulle riittää siistit vaatteet, käytännölliset kengät ja luonnollinen meikki arkeen. Oon myös varma että mua ei otettais niin vakavasti työelämässä jos tuo olis arkilook. Panostan sitten kun lähden ulos tai haluan tuottaa iloa miehelleni kotona. Kukin tehköön tyylillään.