Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaan noin 1300-1600 e kuussa (verojen jälkeen) ja koen, että olen melko varakas

Vierailija
11.10.2016 |

Olen siis kaupan alalla. Pakolliset menot (vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, yms) kuussa noin 500 eli käyttöön jää 800-1100. Säästöön saa siis vähintään 300 euroa kuussa.

Niin kai se vaan on, että pienet menot niin hyvin pärjää? Ja välillä on varaa matkustella ja ostella kalliimpiakin juttuja.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pienyrittäjänä esimerkiksi sairaanhoitajien palkat tuntuvat suurilta. Saisinpa joskus sellaiset tulot! Ja silti pärjään ihan mukavasti enkä joudu erityisemmin köyhäilemään.

Vierailija
2/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ala, sama palkka. Vuokra 740€, neljä lasta. En ole oikeutettu asumistukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. 1200e+600e. Menoja on tällä hetkellä paljon, sillä talo on myynnissä ja asun vuokralla. Silti pärjätään aika kivasti ja rahaa on myös matkustella :)

Vierailija
4/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet löytänyt todella edullisen asunnon, pidä siitä kiinni. Tai sitten asut pikkupaikkakunnalla, niillä pienikin palkka riittää ihan kivaan elintasoon. Omat tuloni ovat samaa luokkaa, mutta asumiseen menee paljon enemmän. Pärjään kyllä silti ihan hyvin, pystyn säästämään, eikä rahasta ole varsinaisesti huolta. Mutta valintoja pitää tehdä, varaa on säästää ja hankkia yksi kalliiimpi juttu kerran vuodessa eli kaikkea ei voi saada.

Nimenomaan asumisen hinta on Suomessa se ongelma palkkatason suhteen, jos sitä saataisiin alas, niin palkoissakin olisi paljon vähemmän korotuspaineita.

Vierailija
5/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ala, sama palkka. Vuokra 740€, neljä lasta. En ole oikeutettu asumistukeen.

Nostan hattua sulle! Ennen asuin itsekin ihan överi-kalliissa asunnossa yksin (vuokra 600) ja sekin meinasi jo ajaa vararikkoon. Ap

Vierailija
6/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nettopalkka 1800e ja koen itseni myös suunnilleen rikkaaksi.. Johtuu varmaan siitä, että olen aina ollut ennen vähintään 500e pienemmillä nettotuloilla.

Vierailija
7/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin käteen jäävät tulot 500 ja saman verran jää säästöön, tosin se on maksimi mitä jää. 

Vierailija
8/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua sulle! Ennen asuin itsekin ihan överi-kalliissa asunnossa yksin (vuokra 600) ja sekin meinasi jo ajaa vararikkoon. Ap

Tämä on voelä paikkakunnan halvinta seutua, oikein huonomaineista...Miellyttävämmällä asuinaluellaa vuokrat ovat 1000€ luokkaa. Kerrostalo, vanha.

Vierailija
9/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, osaat ilmeisesti hienosti kuluttaa rahaa, hankkia samoja tuotteita, elämyksiä ja palveluaj halvemmalla kuin ne, joilla raha ei pysy käsissä. Tänä päivänä saa aika vähistä rahoista säästöön, kun suunnittelee asioitaan ja ostamisiaan. Ilmaisia kulttuuritapahtumiakin on, niitä voi hakea netistä viikottain ja tehdä lista itselle.

Vierailija
10/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaat ilmeisesti hienosti kuluttaa rahaa, hankkia samoja tuotteita, elämyksiä ja palveluaj halvemmalla kuin ne, joilla raha ei pysy käsissä. Tänä päivänä saa aika vähistä rahoista säästöön, kun suunnittelee asioitaan ja ostamisiaan. Ilmaisia kulttuuritapahtumiakin on, niitä voi hakea netistä viikottain ja tehdä lista itselle.

Noh, sanotaan että elämä on opettanut! ;) Nuorempana tuli Kelalta perintäkirje opintotuesta, ei ollut rahaa (ja olin TYHMÄ), se meni ulosottoon ja sitten oltiinkin peeaa. Ei auttanut kun tehdä töitä kahta kauheammin. Nyt kun ne velat on maksettu ja jotain on oppinutkin, niin osaa käyttää ja arvostaa rahaa enemmän :D ap

Vierailija
11/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan kuukausittain epäsäännöllisesti mutta vuosituloni on n. 35000€. Asun yksin vuokralla todella kivassa uudessa asunnossa keskustassa, syön ravintolassa aina kun huvittaa, minulla on vanha mutta hyvä Audi, käyn kahdesti vuodessa viikon ulkomailla (aina eri paikassa) ja ostelen vaatteita ja kodintavaraa aina kun on tarve. En koe että minulla on puutetta mistään, eikä tarvitse pihistellä. Säästöön menee joka kuukausi 200-600€ riippuen miten tulee palkkaa.

En tupakoi ja käytän alkoholia todella vähän. Ei kalliita harrastuksia, en osta mitään turhaa ja ostan aina laatua, joka kestää.

Vierailija
12/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää tuista vuokran (sis. vesi ja sähkö) jälkeen 480e käteen. Opiskeluaikoina jäi vähemmän. Silti olen saanut opiskelun aikana ja nyt työttömänä ollessa säästöön n. neljä tuhatta euroa (n.3 vuodessa). Syön terveellisesti ja monipuolisesti, välillä käyn juhlimassa, ostan vaatteita jne. Ilmeisesti sitten osaan käyttää rahaa hyvin.

- tarjoushaukka

Vierailija
13/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan n.1800e kuussa. Elätän yhden lapsen ja ei todellakaan olla köyhiä.. Käydään 1-2 kertaa vuodessa etelässä ja risteillään aika usein. Pienet menot, niin hyvin pärjää.

Vierailija
14/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis kaupan alalla. Pakolliset menot (vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, yms) kuussa noin 500 eli käyttöön jää 800-1100. Säästöön saa siis vähintään 300 euroa kuussa.

Niin kai se vaan on, että pienet menot niin hyvin pärjää? Ja välillä on varaa matkustella ja ostella kalliimpiakin juttuja.

Kyllähän pienestäkin palkasta jää hyvin käteen jos vain osaa elää säästeliäästi. Minä saan työttömänä 485e asumismenojen jälkeen, 200e menee muihin kuluihin ja loput säästöön tai hankintoihin.

Jos saisin jotain 2500e nettotuloja, niin saisin varmaankin sen 1500e kuukaudessa säästöön eli voisin periaatteessa maksaa asuntolainan pois kymmenessä vuodessa.

Vierailija
15/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ja käteen jää vähän päälle 4000€ verojen jälkeen, siis yhteensä kahdelta aikuiselta. Monesti olen täältä lukenut, että tällainen summa ei riitä mihinkään ja kaikki tulee, mitä menee. Ei meillä vain, ja koen myös itseni jos en varakkaaksi, niin ainakin hyvin toimeentulevaksi. 

Vierailija
16/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet kaukana varakkaasta.

Vierailija
17/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on halpa vuokra.

Vierailija
18/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äidin sanoin: "Ei ne suuret tulot vaan pienet menot." Tämän mukaan mä olen elänyt.

Vierailija
19/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen 1600 e/kk eikä mulla ole koskaan ylimääräistä. Oh well. Jo vuokraan menee 610 e/kk.

Vierailija
20/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä olet kaukana varakkaasta.

ap kokee että hän on melko varakas. hän ei suinkaan väitä olevansa jossain tulotilastossa varakkaimpien joukossa. kyse on siitä miten hän asian kokee. turha muiden tulla siihen inisemään. capisce?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän