Tienaan noin 1300-1600 e kuussa (verojen jälkeen) ja koen, että olen melko varakas
Olen siis kaupan alalla. Pakolliset menot (vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, yms) kuussa noin 500 eli käyttöön jää 800-1100. Säästöön saa siis vähintään 300 euroa kuussa.
Niin kai se vaan on, että pienet menot niin hyvin pärjää? Ja välillä on varaa matkustella ja ostella kalliimpiakin juttuja.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Sama ala, sama palkka. Vuokra 740€, neljä lasta. En ole oikeutettu asumistukeen.
Miten tuo on mahdollista? Minulla kaksi lasta, bruttopalkka 1400 ja asumistukea yli 600. Vielä 3000 brutolla saisin vähän asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä olet kaukana varakkaasta.
ap kokee että hän on melko varakas. hän ei suinkaan väitä olevansa jossain tulotilastossa varakkaimpien joukossa. kyse on siitä miten hän asian kokee. turha muiden tulla siihen inisemään. capisce?
Näinhän se menee. Jos ei tiedä mitä tekee ylimääräisellä rahalla, niin mikä järki sitä on haalia? Kaikki eivät mittaa ihmisarvoa pankkisaldon tai tittelin perusteella.
Saan 1600 e raskaastasta paskasta töistä puhtaana ns.käteen.Mini 3h.50 neliöön,Teini jätkä,ei yhtään mitään asumis-lisiä,yksinhuoltaja etuja ei mitään,kummankin dösäliput,puhelinlaskut,vakuutus maksut,eläin ruoat,ihmis ruoat,sähkö,peli vaatteet ja se hiivatin vuokra syö jo yli 6hunttia kuussa..Plus safkat lapselle,aamupala,iltapvä ruoka,lämmin ruoka ja iltapala,itselle omat vege pöperöt niin ei tässä hirveesti juhlita,vaatteetkin ostan kirppikseltä molemmille,et tosi nice..Ai että säästöön saa...Mistä revit?
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot! :) Minä olen kotona lapsen kanssa kotihoidontuella ja mies keskipalkkaisessa työssä. Opiskeluaikoina opittiin tarvittaessa pihistelemään ja säästämään oikeissa paikoissa.
Nyt asutaan näillä 2400 euron nettotuloilla 100-neliöisessä omistusasunnossa eikä tee lainojen, asumis-, ruoka-, auto- yms. vakuutuskulujen kanssa edes tiukkaa. Oikeastaan pakolliset menot syövät 1500 euroa kuussa, kaikki muu on ekstraa ja joka kuu menee myös toista sataa euroa säästöön rahastoihin.