Voiko mies olla naiselle kateellinen? Ovatko miehet katkeria?
Kommentit (27)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Enpä tiedä onko kateus oikea sana mutta pieni hätkähdys tulee kun esim.palstalla lukee miten nainen kertoo että "joo ostin just miehen kortilla tonnin edestä vaatteita".
Miehet ja naiset elävät omissa erillisissä maailmoissaan tai ainakin nuoret ja nätit naiset ja miehet elävät. Maailmojen vertailu aiheuttaa vain turhaa katkeruutta, vaikka onkin ymmärrettävää vertailla. Miehenä pitää vain tehdä parhaansa ollakseen onnellinen siinä todellisuudessa mihin on sattunut syntymään. Ja toki yksittäinen mies voi olla hemmotellumpi kuin useimmat naiset.
Missä tällaisia naisia on, en tunne yhtäkään. Miehet kyllä vaativat, että kaikki maksetaan vähintään puoliksi, ruokakin, vaikka mies syö enemmän ja kalliimpaa ja auto, vaikka nainen hyötyisi siitä vain harvoin.
Näin itsekin keski-ikäisenä tunnen kyllä sellaisia naisia, joiden kaikki tulot menevät perheelle ja itse saa hiluja, samaan aikaan kun mies käyttää paljon paremmat tulonsa itseensä. Samoin yrittämiesten vaimoja, jotka elättävät koko perheen, koska mies ei nyt vain voi luopua siitä kannattamattomasta toiminnasta (juu tiedän, että yritystoimintaa ei voi lopettaa noin vain, mutta miten siihen menee aina vuosia?)
Jotkut ainakin ovat kateellisia siitä, että naiset voivat meikillä nostaa kauneuden tasoaan. Miehille kun ei ole mitään vastaavaa suht edullista ja toteutettavissa olevaa kikkaa, jolla kasvoista saisi komeammat.
Moni ulkonäköpaineista kärsivä mies suhtautuu hyvin vihamielisesti ja halveksuvasti naisiin, jotka ovat saaneet meikillä itsestään kauniimman ja lisää itsevarmuutta. Miesten asenne kielii ilmiselvästi kateudesta.
Onhan niitä naisia kun miehellä on isommat tissit.
Voiko mies olla naiselle kateellinen koulutuksesta?
Olen itse naisena joskus pohtinut tätä. Kyllä ilmeisesti voi olla. Olen itsekin joskus miehille kateellinen. Koen että joskus miehet ovat kateellisia mutta ehkä peittävät sen helpommin. Yksi mies sanoi kerran olisipa yhtä kaunis kuin minä..se oli outo kommentti. Ehkä vitsi? Kai se kateus on läsnä myös miehissä mutta näkyy eri tavalla kuin, jos nainen on toiselle naiselle kateellinen. Mielestäni veljet ovat usein myös siskolleen kateellisia.
Nuorena joku kaduntallaajamies tosiaan tokaisi, että mä oon kateellinen sille noista su rinnoista. Löytyy varmastu vaikka mitä tällaista, kun vain uskaltaa tunnustaa.
Kyllä. Ensin säälitään sitten kadehditaan.