Miten voileivällä on varaa?
Muuttavat lähes uuteen rivitaloon, lähellä nykyistä asuntoa eli Helsingissä. Itä-Helsingissä, joo, mutta ei sielläkään halpaa ole!
Mies on joku atk-tuki tai puhelinmyyjä tai joku? Voileipä bloggaa. Kaksi lasta ja kolmas tulossa. Olen miettinyt miten niillä on varaa nykyiseen vuokraan kun se on väh 1000e mutta että rivitalo ja lapsille omat huoneet. Eli onko siinä sitten 5h?
Kommentit (76)
Kävinpä vilkaisemassa blogia. Yhtä bore, kuin kaikki. Mutta mistä ihmeestä tuo nimi tulee? Samanlaiset palloposket lapsillaan, kuin äidillään.
Jos mies on atk-töissä, niin kyllähän niillä saattaa olla hyvinkin suuret tulot. Ja blogin pitäjätkin tienaa hyvin mainostuloja. Ja tuohan nämäkin ketjut hänelle rahaa, kun uteliaat ihmiset (kuten minäkin) käväisee sivulla. Jotkut peräti ryhtyvät vakiolukijaksi.
Minäkin olen alkanut blogin vakkarilukijaksi nimenomaan tämän palstan kautta vaikkei blogi aihepiiriltään millään tavalla sivua omaa elämäntilannettani. Blogin kirjoittaja miehensä kanssa tuntuu älykkäältä jalat maassa-olevalta pariskunnalta ja sellaisesta perhe-elämästä on kiva lukea jossa asioita on ajateltu etukäteen ainakin jonkin verran.
Kyllä tuolla blogilla tienaa yllättävän paljon, ainakin minun käsitykseni mukaan. Ja Iinahan bloggaa luultavasti koko äitityslomansa niin eivät ne tulot siitä putoa mihinkään. Ja Otto on varmasti ylentynyt työssään, koska hänellä on alkanut olla noita työmatkoja. Vaikuttavat myös sen verran fiksuilta, että ovat varmasti saaneet säästöönkin kunnolla rahaa, varsinkin kun osa lasten hankinnoista saadaan yhteistöiden kautta. Ja voihan siellä olla perintöäkin taustalla, tuskinpa kuitenkaan paljoa.
Itse olen miettinyt, miksi asuivat noinkin pitkään vuokralla, vaikka rahaa ainakin jonkinmoisen asunnon ostoon olisi varmasti jo ollut aikaisemminkin. Varmasti iso laina on otettu, mutta en itse yhtään epäile etteikö heillä olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa kertoi, että on aso-asunto, johon ovat ottaneet lainaa. Eli ei yli 400 000 euron omistusrivari.
Minkä postauksen kommenteissa? Ei ainakaan siinä ollut missä kertoi että muuttavat.
Sisustushaaveita uuteen kotiin -postauksessa. Sinänsä jännä, että aiemmin kirjoitti tarjouksen tekemisestä... aso-asunnoissa kai kuitenkin on maksettava se tietty summa eikä voi tehdä tarjousta kuten omistusasuntokaupoissa?
höpö höpö, eihän nuo nyt jatkuvasti shoppaile. kai teilläkin täytyy joskus uusia vaatteita ostaa? ihmettelen vaan kun hamstraa hulluna 50-koon vaatteita vauvalle. eihän ne kovin pitkään mahdu! hui.
mölli kirjoitti:
höpö höpö, eihän nuo nyt jatkuvasti shoppaile. kai teilläkin täytyy joskus uusia vaatteita ostaa? ihmettelen vaan kun hamstraa hulluna 50-koon vaatteita vauvalle. eihän ne kovin pitkään mahdu! hui.
On ostanut pari bodya ja parit housut koossa 50 = "hamstraa hulluna"? :D Kaksi ensimmäistä tyttöä on pienikokoisia ja käyttäneet vauvoina kokoa 50 aika pitkään, niin ehkä on ihan hyvä varautua siihen että kolmaskin tyttö on samaa kokoluokkaa. Ja saahan nuo vauvanvaatteet myytyä pois sitten kun ei tarvitse, tai jos jää kokonaan käyttämättä.
Häiritsevää, kun auton hankinnan jälkeen todella monissa postauksissa puhutaan auton kanssa liikkumisesta. Aina ollaan autoilemassa, ajelemassa tai muuta vastaavaa. Miksi asia pitää tuoda erikseen esille, että liikkeellä on oltu autolla?
Pistää tekstistä aina silmään!
Niin ostiko ne nyt ason vai omistusasunnon?
"Se on asumisoikeusasunto eli osittain meidän (pankin) oma! :) Tämä oli meille juuri nyt täydellinen ratkaisu, ei olla naimisissa megasuuren lainan kanssa mutta kämppä on kuitenkin meidän ja sitä saa muokata, ja laitetaan joka kuukausi pennosia myös omaan taskuun kun maksetaan asuntolainaa takaisin. Tuntui turvalliselta ja hyvältä vaihtoehdolta, kun ei ole myöskään riskiä kahden asunnon loukusta. Mun mielestä asumisoikeusasuntoonkin saa olla aika tyytyväinen, kun niiden (ainakin uusien perheasuntojen) ostohinnat on Helsingissä sitä luokkaa että sillä lainalla saisi jo kokonaan oman asunnon monesta pienemmästä kaupungista, ja tämänkin asuntolainan eteen on tarvittu iso käsiraha että se ollaan saatu. :)"
http://butimahumannotasandwich.indiedays.com/2016/10/18/sisustushaaveit…
Jahas, lattiat ainakin heti saavat yhteistyönä joltakin firmalta.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, lattiat ainakin heti saavat yhteistyönä joltakin firmalta.
Tuo on pelkästään viisasta. Itsekin tekisin noin, jos se olisi mahdollista. Asunnon ostamiseen, remontointiin yms. menee kuitenkin niin paljon rahaa, että jos jotain on mahdollista saada ilmaiseksi niin kyllähän tarjoukseen kannattaa tarttua.
On se helppoa kun yhteistyönä saa lämpöpussin ja turvakaukalon. Mistähän rattaat saadaan?
Vierailija kirjoitti:
On se helppoa kun yhteistyönä saa lämpöpussin ja turvakaukalon. Mistähän rattaat saadaan?
Perusta itse blogi ja kokeile kuinka helposti pääset tuhansien eurojen kkpalkkaan ja mukaan laadukkaisiin ja hyödyllisiin yhteistöihin.
Ja aiempaan: iina saa luultavasti minimi äippärahaa, koska työskentelee äitiysloman aikana.
Vanhasta vuosaaresta mellunkylään päin on kaksikerroksisia rivareita, jotka varmaankin ovat valmistuneet 2014 lopulla. Kuljin siitä kesän 2014 bussilla 78 (nyk. 560) töihin ja näin kun rakennettiin. Että sherlockeille tiedoksi.
Täytyypäs lähtee illalla katteleen ;)...
Iina saa sen mukaan äitiyspäivärahaa kuinka paljon tienasi töissään ja se on kyllä jo plajon parempi summa kuin perusraha ja blogista saa jotakin. Se auttaa kummasti lapsiperheessä jos joitakin tarvikkeita tai vaatteita saa palkkioksi. Otto varmastikin tienaa jokseenkin hyvin ja blogia kun olen seurannut näin vanhempana naisihmisenä niin ovat myös säästeliäs pariskunta. Paljon turhaa ovat jättäneet hankkimatta mitä muissa blogeissa on näkynyt ja Iinan maku on maltillisessa hintaluokassa.
Voi kuulostaa monen mielestä uskomattomalta mutta oman arvioni mukaan tällä pariskunnalla menee taloudellisesti paljon paremmin kuin Xenian blogin perheellä. Ihmisten mielikuvia kun on niin helppo muokata kun tietää mistä vetää ja xenia on tässä kohtaa ollut todella hyvä kun taas Iina on vetänyt maltillista tavallinen perhe-skeneä blogissaan. Blogiin voi valita asioita tietyt mielikuvat aseinaan ja ihmiset lankeavat niihin todella helposti. En siis ihmettele millä tämä perhe hankkii omaa kotia mutta tuon toissen perheen kohdalla mielessä on äynyt että kuinkakohan kilei keskellä syytä siellä yritetään pärjätä.