Miten voileivällä on varaa?
Muuttavat lähes uuteen rivitaloon, lähellä nykyistä asuntoa eli Helsingissä. Itä-Helsingissä, joo, mutta ei sielläkään halpaa ole!
Mies on joku atk-tuki tai puhelinmyyjä tai joku? Voileipä bloggaa. Kaksi lasta ja kolmas tulossa. Olen miettinyt miten niillä on varaa nykyiseen vuokraan kun se on väh 1000e mutta että rivitalo ja lapsille omat huoneet. Eli onko siinä sitten 5h?
Kommentit (76)
Dä kirjoitti:
Te ilmeisesti todella tarkkaan tiedätte näiden tulot ja säästöt? Kyllä nyt mammojahan vituttaa kun nuori perhe onnistuukin, toiveet taisi olla toiseen suuntaan :D
Tuskin voileivällä on sen enempää rahaa kun maksalaatikollakaan.
Omaisuus, takaukset (vanhempien omaisuus, maat, asunnot). Sitähän se pankki katsoo kun lainoja jaetaan. Viis tuloista kunhan on vakuutta.
Nykyään takaukset eivät riitä jos muuten raha-asiat ja tulot eivät ole kunnossa. Vaikka olis kuinka isot takaukset. Pariskunta on todellakin voinut säästää ja epäilen että tuo Otto tienaa paljon enemmän kuin täällä otaksutaan. Iinakin on ollut töissä tässä välissä muutenkin kuin vain blogin varassa.
Vaikka olisi hirveästi vakuuksia niin se ei yksinään riitä- myös maksukykyä pitää löytyä. Ihan hyvin kaksi töissä käyvää ihmistä saa lainaa, summa sitten riippuu maksukyvystä ja vakuuksista. Ja säästöjä syntyy tavoitteellisella säästämisellä, jos vain odottaa että niitä yht äkkiä ilmestyy niin saa odottaa pitkään.
T. Pankkitäti
No velkaa sitten ainakin riittää sekä asunnosta että autosta.
Mitä tolla blogin kirjoittamisella tienaa? Vissiin ihan mukavasti sitten.
Jestas siis siltä alueelta ne rivarit on ihan huikeissa hinnoissa.
Tuskin blogista kovinkaan huonosti tienaa. Kun tuntuu noilla muillakin Indiedays bloggaajilla ihan hyvin fyrkkaa riittävän. Annika O:ta on ainakin täällä mainostettu hirveän varakkaaksi ja Mutsis on Emilia on itse sanonut saavansa bloggaamisella niin hyvät kuukausiansiot, että sillä elättää koko nelihenkisen perheen ja ostaa asunnon ja autonkin vielä.
Tuskin se aurinkolahdesta on kun sanoi että bussireitit muuttuvat. Jos on Vuosaaren vanhalta puolelta. . Eikä se nyt varmaan mikään hulppea oo vaan alle sadan neliön kämppä koppimakkareilla kuten kaikki kaksikerroksiset rivarit yleensä. Hehkuttaahan aina voi vaikka ois ihan tavallisesta asiasta kyse.
Jaa, ei saisi hehkuttaa vaikka olisi kuinka koppimakkarit niin kun se on oma niin tottahan sitä hehkuttaa:D Mun mielestä on kiva lukea tuota blogia kun se on niin normaali joka suuntaan. Innostutaan just oikeista asioista ja eletään niinkuin pitäis pienten lasten kanssa ja parisuhteessa. En mä noista muista tähän ketjuun liitetyistä bloggareista osaa sanoa mutta niistä ei saa mukavia viboja niinkuin tästä ja mä olen jo vähän vanhempi mamma itse. Sen tiedän ettei bloggaamisella yksinään elätetä perhettä Suomessa, se on jo vähän ylimitoitettua kakkapuhetta:)
Pankin. Ei oma. Mä hehkutan sit kun on oma ;)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se aurinkolahdesta on kun sanoi että bussireitit muuttuvat. Jos on Vuosaaren vanhalta puolelta. . Eikä se nyt varmaan mikään hulppea oo vaan alle sadan neliön kämppä koppimakkareilla kuten kaikki kaksikerroksiset rivarit yleensä. Hehkuttaahan aina voi vaikka ois ihan tavallisesta asiasta kyse.
Mulle ei tuu ollenkaan mieleen Vuosaaren vanhalta puolelta noin uusia rivitaloasuntoja. Veikkaisin siis kämpän olevan joko Aurinkolahdessa tai mahdollisesti Ramsinrannassa.
Meillä on etsinnässä rivari/paritalo juurikin Vuosaaresta, joten siksi tiedän niin hyvin alueen myynnissä olevat kämpät :)
Vuosaaressa ainakin on n. puolitoista vuotta sitten valmistuneita 2-kerroksisia asumisoikeusasuntoja, joissa on melkoisen iso terassi. Liekö sitten ne kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosaaressa ainakin on n. puolitoista vuotta sitten valmistuneita 2-kerroksisia asumisoikeusasuntoja, joissa on melkoisen iso terassi. Liekö sitten ne kyseessä.
Saattaa olla. Asumisoikeusasunto kuulostaisi hyvältä ratkaisulta.
Oton äitihän on kuollut. Jos Otolla on isot perintörahat jemmassa?
Jätetäänkö asumisoikeusasunnoista tarjous? Tuskinpa?
Mitä tuollaiset rivarit hgissä maksaa?
Eivätköhän pankit osaa hommansa ja tietävät heidän raha-asiansa paremmin kuin tällä palstalla pyörivät.