Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vitussa voi saada lähihoitaja soveltuvuuskokeista 0 pistettä?

Vierailija
10.10.2016 |

Jokunen vuosi sitten sain saman puljun soveltuvuuskokeilla pisteet joiden mukaan sovelluin alalle vallan mainiosti.
Nyt tulos 0, psykologin haastattelu 8/10, oppimisvalmiudet 4,2/5 mutta sosiaaliset- ja työskentelyvalmiudet muka 0/10. Nolla! Voisin käsittää jos olisi sieltä yli kasista tippunut vaikka neloseen-vitoseenkin mutta nolla! Ja siis sitä myöten koko tulos 0 :(
Tässä on pakko olla joku virhe, en voi uskoa tätä. Ja kyllä, lähetin sähköpostia ja huomenissa soittelen testin järjestäneeseen psykologitiimiin.

Onks jollain kokemusta tällaisesta?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tupakoi ja käytät puheessa sivistyssanoja, et pärjää työkavereiden kanssa. Varmaan tulee ympäripyöreä vastaus niiltä

Vierailija
2/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joskus myös psykologitiimin kokeista tulokseksi että olen täysin epäsopiva hoitoalalle. Paha vaan että olin jo lh ja erittäin innostunut ja motivoitunut jatkamaan sh:ksi. Soitin sinne tietenkin, mutta sain osakseni todella ylimielistä kohtelua. Mietin siinä sitten lannistuneena että vastailinkohan sitten jännityksissäni jotain väärin.. niin se nainen oikein tiuskaisi että niin just, huolellisuus on kuule aika tärkeä osa sh:n työtä! Kyllä itketti sen puhelun jälkeen. Onneksi pääsin seuraavassa haussa heittämällä sisään eri paikkaan, missä ei noita "psykologisia testejä" ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta kiinnostaisi tietää, millaisella kokeella soveltuvuutta testataan. Noita sosiaalisia ja työskentelyvalmiuksia etenkin. Valotatko vähän?

Vierailija
4/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko mielivaltaista.

Vierailija
5/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta kiinnostaisi tietää, millaisella kokeella soveltuvuutta testataan. Noita sosiaalisia ja työskentelyvalmiuksia etenkin. Valotatko vähän?

No siis rasti ruutuun persoonallisuustestejä. Kysymyksiä motivaatiosta, suurin osa rasti ruutuun, muutama avoin kysymys.

Rautalanganvääntelyä (sananmukaisesti, piti vääntää piirretyn mallin mukainen kuvio) ja esineille uusien käyttötarkoitusten keksimistä.

Vierailija
6/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain joskus myös psykologitiimin kokeista tulokseksi että olen täysin epäsopiva hoitoalalle. Paha vaan että olin jo lh ja erittäin innostunut ja motivoitunut jatkamaan sh:ksi. Soitin sinne tietenkin, mutta sain osakseni todella ylimielistä kohtelua. Mietin siinä sitten lannistuneena että vastailinkohan sitten jännityksissäni jotain väärin.. niin se nainen oikein tiuskaisi että niin just, huolellisuus on kuule aika tärkeä osa sh:n työtä! Kyllä itketti sen puhelun jälkeen. Onneksi pääsin seuraavassa haussa heittämällä sisään eri paikkaan, missä ei noita "psykologisia testejä" ollut.

Mikä tiimi sun testit järjesti?

Jotenkin järjestelyt yms. ei tuolla alkuunkaan herättäneet luottamusta ja mietin jo paikan päällä miten helposti ko. järjestelyillä vastauspapereita vaikka katoaa...

Ap

Vierailija
7/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut todettiin vuonna 2012 sopimattomaksi lähihoitajaksi ja muistan lausunnon "hylätty pääsykokeessa".

Olin siinä vaiheessa jo alaa vaihtava luonnontieteiden maisteri, joka oli palvellut armeijan kansainvälisissä hommissa vuoden, ja sen jälkeen ollut päiväkodissa harjoittelijana hyvin tuloksin. Ja päiväkotiinhan ei suomalainen pääse ilman haastattelua ja taustojen tarkistamista muun muassa rikosrekisterin osalta.

Ymmärsin heti, että kyseessä oli joku mikä lie kiintiöihin liittyvä poliittinen hylkäys eikä suinkaan kattava otanta osaamisestani tai kelpoisuudestani lähihoitajaksi.

Vierailija
8/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vuosia sitten tekemässä noita soveltuvuustestejä. Olen antanut lähihoitajakoulutukseen pyrkivälle lukiosta 9.8 papereilla päässelle, erittäin mielyttävälle henkilölle 0p soveltuvuudesta. Olin varma, että henkilö ei ikinä tulisi lähihoitajan töitä tekemään, lopettaisi koulutuksen varmasti kesken jos pääsisi jonnekin muualle (lääkikseen sanoi myös pyrkivänsä niin kauan kuin pääsee). Voi siis myös olla liian hyvä.

Vierailija
9/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut vuosia sitten tekemässä noita soveltuvuustestejä. Olen antanut lähihoitajakoulutukseen pyrkivälle lukiosta 9.8 papereilla päässelle, erittäin mielyttävälle henkilölle 0p soveltuvuudesta. Olin varma, että henkilö ei ikinä tulisi lähihoitajan töitä tekemään, lopettaisi koulutuksen varmasti kesken jos pääsisi jonnekin muualle (lääkikseen sanoi myös pyrkivänsä niin kauan kuin pääsee). Voi siis myös olla liian hyvä.

Nojoo, ymmärrän mut mun kohdalla tuskin kyse siitä et olisin liian hyvä. Vaikka kerroin että ehdottomasti haluaisin jatkaa opintoja sairaanhoitajaksi.

Tuo oli aikuiskoulutusta ja työttömyysuhan alla olevat varmaan etusijalla. Itselläni on (osa-aikainen) vakituinen työpaikka ollut jo vuosia mutta ei kai sekään voi persoonallisuustestien tuloksia nollaksi tehdä.

Tunnen itseni todella epäonnistuneeksi :(

Vierailija
10/67 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä mitä tässä nyt sit lähtis tekemään tai opiskelemaan.

Nykyinen työpaikka on niin nähty ja osa-aikaisena kun on niin taloudellisesti ois se ja sama jäädä työttömäksi.

Masentavaa.

Ap

Vierailija
11/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt pääse tästä yli. Eivät ole vastanneet sähköpostiin enkä saa puhelimellakaan kiinni.

Yöllä mietin et millainen ihmishirviö mä olen (tai millainen musta on muutamassa vuodessa tullut) että voi saada tuollaisen tuloksen :(

Tai sit tä vaan on joku "poliittinen" hylky mut aika julmaa on...

Ap

Vierailija
12/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hakea suoraan vain sairaanhoitajaksi? Kai sulla on joku toisen asteen tutkinto pohjalla?

Vierailija
13/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita hakea suoraan vain sairaanhoitajaksi? Kai sulla on joku toisen asteen tutkinto pohjalla?

Oon yo (tosin huonoilla papereilla) ja et pääsis aikuiskoulutuspuolelle ja monimuotona sh:ksi niin pitäis olla hoitoalan työkokemusta. Siksi koitin nyt tota kautta.

Nuorisopuolen koulutus ei oikein ole vaihtoehto taloudellisestikaan nyt. Ja oishan se nelikymppisenä mielekkäämpi opiskella aikuiskoulutuksessa.

Mut pitää vielä tutkia asiaa.

Vierailija
14/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos lukee "ajatuksella" tekemäsi aloituksen. Siis ymmärtää, miten on mahdollista. 

Vierailija
15/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, jos lukee "ajatuksella" tekemäsi aloituksen. Siis ymmärtää, miten on mahdollista. 

No niinpä tietysti. Kauan piti muuten ekaa tällaista kommenttia odottaakin.

Ap

Vierailija
16/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt pääse tästä yli. Eivät ole vastanneet sähköpostiin enkä saa puhelimellakaan kiinni.

Yöllä mietin et millainen ihmishirviö mä olen (tai millainen musta on muutamassa vuodessa tullut) että voi saada tuollaisen tuloksen :(

Ap

Ap, lue tätä ketjua ja omia viestejäsi, siinä syyt miksi sait soveltuvuudesta 0.

Ensinnäkin puhut että masentaa ja olet lannistunut kun et pääse haluamallesi alalle - YHDEN TESTIN TULOKSEN TAKIA.

kirjoitat myös tuossa miten et voi antaa asian olla - et jaksa odottaa että he vastaavat sinulle sähköpostiin, vaan soittelet perään ja mietit asiaa läpi yön.

Siitä kuinka reagoit pistetulokseen, voi päätellä paljon. Luuletko ettet ikinä tee virheitä? Entä kun töissä lähärinä tekisit vahingossa virheen, jonkin asian oppimisen kanssa olisi hankalaa ja et pystyisi ottamaan vastaan negatiivista palautetta ahdistumatta täysin?

Joku joka uskoo itseensä, olisi suhtautunut tuohon asiaan niin, että fine, se on heidän näkemyksensä mutta sä tiedät mitä sä haluat. Sen sijaan olet hysteerinen ja valvot yöt läpeensä asian takia. Et vaikuta kovin rautaisilla hermoilla varustetulta ihmiseltä. Siitä 0 p.

Vierailija
17/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut todettiin vuonna 2012 sopimattomaksi lähihoitajaksi ja muistan lausunnon "hylätty pääsykokeessa".

Olin siinä vaiheessa jo alaa vaihtava luonnontieteiden maisteri, joka oli palvellut armeijan kansainvälisissä hommissa vuoden, ja sen jälkeen ollut päiväkodissa harjoittelijana hyvin tuloksin. Ja päiväkotiinhan ei suomalainen pääse ilman haastattelua ja taustojen tarkistamista muun muassa rikosrekisterin osalta.

Ymmärsin heti, että kyseessä oli joku mikä lie kiintiöihin liittyvä poliittinen hylkäys eikä suinkaan kattava otanta osaamisestani tai kelpoisuudestani lähihoitajaksi.

Ei se, että on maisteri tai palvellut armeijassa ja sen jälkeen harjoitellut pk:ssa tarkoita että olisi sopiva alalle. 

Eikä rikosrekisteri kerro alalle soveltuvuudesta, mä en 100 % varmuudella olisi hyvä hoitaja kenellekään vieraalle ja mulla ei ole edes ylinopeussakkoa.

Vierailija
18/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, lue tätä ketjua ja omia viestejäsi, siinä syyt miksi sait soveltuvuudesta 0.

Ensinnäkin puhut että masentaa ja olet lannistunut kun et pääse haluamallesi alalle - YHDEN TESTIN TULOKSEN TAKIA.

kirjoitat myös tuossa miten et voi antaa asian olla - et jaksa odottaa että he vastaavat sinulle sähköpostiin, vaan soittelet perään ja mietit asiaa läpi yön.

Siitä kuinka reagoit pistetulokseen, voi päätellä paljon. Luuletko ettet ikinä tee virheitä? Entä kun töissä lähärinä tekisit vahingossa virheen, jonkin asian oppimisen kanssa olisi hankalaa ja et pystyisi ottamaan vastaan negatiivista palautetta ahdistumatta täysin?

Joku joka uskoo itseensä, olisi suhtautunut tuohon asiaan niin, että fine, se on heidän näkemyksensä mutta sä tiedät mitä sä haluat. Sen sijaan olet hysteerinen ja valvot yöt läpeensä asian takia. Et vaikuta kovin rautaisilla hermoilla varustetulta ihmiseltä. Siitä 0 p.

Joo masentavaa oli nyt ehkä turhan raju sanavalinta. Lähinnä oon vaan kovin ihmeissäni että miten muutamassa vuodessa voi tulos heittää kasista nollaan! Siinä mielessä en pääse yli asiasta.

Ja yöllä en valvonut tän asian takia.

Yhden sähköpostin laitoin ja kerran oon koittanut heidän palautepuhelimeensa soittaa, eivät vastanneet.

Ap, joka oikeasti on aika lehmänhermoinen tapaus mut ehkä tää kirjallinen ulosanti on sit vaan huonoa (mut sekään ei selitä rasti ruutuun-testien nollaa).

Vierailija
19/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kyllä mun mielestä on kohtuullista joku selitys saada: edes se vastaus sähköpostiin.

Maksamalla saisin "laajemman palautteen" tuloksista mutta tuntuu aika rahastukselta, maksoin jo monta kymppiä kokeeseen osallistumisesta.

Ap

Vierailija
20/67 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli helvetin sopivat karsitaan pois kun ne ei kuitenkaan pysy alalla kuin muutaman vuoden tai mikä pahempaa kouluttautuvat lisää jopa lääkäriksi asti, jäljelle jää tatuoidut ja tyhmät joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin päästä koulutuksesta läpi.

Nämä sitten valmistuttuaan vittuilevat päivystysvastaanotolle tuleville potilaille että mitäs siinä valitatte, ottakaa burana ja menkää aamulla terveyskeskukseen ja lissu ei nyt kerkiä auttamaan vessakäynnin tai halvaantumisen tai sydänkohtauksen kanssa kun sattui tupakkatauko.

Sitten vielä ihmetellään miksi potilaat alkaa olla täysin vittuuntuneita siihen epäpalveluun jota suomen terveydenhoito tarjoaa niissä paikoissa joihin näitä wt-hoitajia on kertynyt enemmän.