Olen ollut 6 vuotta työtön enkä ole hakenut yhtäkään työpaikkaa
Kaikki työkkäristä tulevat kkirjeet heitän suoraa roskiin.kun katkaisevat työnhakuni laitan sen netistä uudestaan voimaan.Olen ollut karenssissa koko 6 vuotta.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tapaisten elämäntapalusmujen vuoksi olisi syytä laittaa sosiaaliturva vastikkeelliseksi ja mahdollisimman nopeasti. Maailmassa kun ei ole ainuttakaan valtiota eikä ainuttakaan kansantaloutta, joka pyörisi siten, että kaikki ihmiset vain laiskottelisivat tekemättä töitä ollenkaan. Se nyt vain on totuus.
Kai samalla ilmottaudut vapaaehtoiseksi ryöstettäväksi?
Kenenkään älykkyysosamäärälle ja aivotoiminnalle ei voi olla liian iso vaatimus vaatia osallistumaan työnhakuun ja hakemaan työpaikkoja. Ei voi myöskään olla liian iso vaatimus vaatia osallistumaan työllistymistä parantaviin toimiin. #10.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tapaisten elämäntapalusmujen vuoksi olisi syytä laittaa sosiaaliturva vastikkeelliseksi ja mahdollisimman nopeasti. Maailmassa kun ei ole ainuttakaan valtiota eikä ainuttakaan kansantaloutta, joka pyörisi siten, että kaikki ihmiset vain laiskottelisivat tekemättä töitä ollenkaan. Se nyt vain on totuus.
Se nyt vain on totuus kanssa, että jos tyyppi on tarpeeksi lusmu, siitä on työssä kuin työssä enemmän vastusta kuin hyötyä.
Ja sekin nyt vain on totuus, että avoimia työpaikkoja on murto-osa siitä mitä työnhakijoita. Ihan hyvä vain, että hakemassa ovat vain ne, jotka paikasta oikeasti ovat kiinnostuneet.
No eipä käy kateeksi. Olet varmaan muillakin tavoin syrjäytynyt. Ei perhettä, ei parisuhdetta, ei ystäviä, ei harrastuksia. Kenties terveyskin reistailee. Et omista mitään etkä voi ikinä tehdä mitään, kun ei ole rahaa. Ei ulkomaanmatkoja, ei ravintolailtoja, ei uusia vaatteita. Piruparka, elämäsi on taatusti kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä? Millä elät?
Toimeentulotuella ja asumistuella tietysti.Miksi mennä töihin jos elintaso ei nouse?
Hei mun 3-kymppinen pikkuveli! En tiennyt, että kirjoittelet täällä. Taisi kuitenkin jäädä 1 vuosiluvun edestä pois... Jatka samaan malliin, kyllä se hyväpalkkainen työpaikka ilman koulutusta tulee vielä ovelle, luultavasti samaan aikaan kun se loton päävoitto. Mutta älä iloitse liikaa, et varmaan ottanut huomioon että se potti menee ulosottomiehelle.
Et sinä ole työtön, kun et etsi työtä etkä saa työttömyyskorvausta. Työtön on työtä vailla oleva työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
No eipä käy kateeksi. Olet varmaan muillakin tavoin syrjäytynyt. Ei perhettä, ei parisuhdetta, ei ystäviä, ei harrastuksia. Kenties terveyskin reistailee. Et omista mitään etkä voi ikinä tehdä mitään, kun ei ole rahaa. Ei ulkomaanmatkoja, ei ravintolailtoja, ei uusia vaatteita. Piruparka, elämäsi on taatusti kurjaa.
Harrastuksia on paljonkin ja ystäviä.En voi omistaa suomessa mitään mutta virossa minulla on asunto ja auto :D
Onko sulla joku diagnoosi? Siis mielenterveyden puolelta?
Yks tuttava piti itseään vuosikaupalla työkkärissä vastustan-kaikkea asenteella. Täys raivo joka kerta kun sieltä jotain kuului.
Selvisi että sillä oli niin vaikea paniikkihäiriö ettei se uskaltanut kämpiltä ulos ollenkaan. Poikaystävä kävi ruokakaupassa.
Että ongelmaa voi olla monenlaista ja tosi vaikeaakin.
Kyllä elämä on aika köyhää pelkillä tuilla eläessä. Kyllähän siinä arki tietysti pyörii jos ei tosiaan omista mitään eikä ole perhettä jota pitäisi elättää.
Mutta olisi se aika ankeaa jos ei voisi hankkia mitään omaisuutta tai käydä ulkona syömässä tai matkustella. Rahat menisivät vain kaikkeen aivan pakolliseen.
Vaikka töissä käyminen on välillä myös ankeaa, niin kyllä palkkapäivänä hymyilyttää. Samoin silloin kun pystyy hankkimaan jotain pientä luksusta elämään.
En ole sinulle kateellinen ap. Päinvastoin, pidän kaltaisiasi todella säälittävinä.
Tuskin sinusta edes olisi työntekoon varsinkin kun olet jo niin monta vuotta laiskotellut kotona. Että ehkä parempi jos myös pysyt kotona, ettei muut työelämässä joudu kärsimään sinun laiskuudesta.
Arvostan kaltaisiasi neettejä. Bonukset siitä että jaksat laittaa työnhaun voimaan, niin joku pyörittelee turhaan papereita :p Itse en moista jaksaisi.
Ihmettelen kyllä etteivät ole laittaneet TTT -20% / -40%, yleensä se käy jo muutamassa kuukaudessa jos on ns. vaikea tapaus.
This is how I roll. A natural twenty every time.
Ainoa mitä ihmettelen on se että miksi laitat työnhaun voimaan? Ja myös ettei toimeentulotukea ole leikattu -20%?
Ite kans työtön ollut jo pari vuotta :D Onnistuin perseilemään niin työkkäri laitto työssäolovelvoitteen 5kk eli en saa työmarkkinatukea, mut asumistuki ja toimeentulotuki tulee tilille. Sosku yhdessä vaiheessa leikkasi tt:stä 20% pariksi kuukaudeksi. Mä en ole ollut yli vuoteen työkkärin kirjoilla.
Nyt mulla on se tilanne että pitäisi työkokeilupaikkaa alkaa etsiä tai muuten mut tyrkätään kunnan johonkin paikkaan askartelemaan tai jotain. Miten olet välttänyt työkokeilut vai onko sulle edes ehdotettu niitä?
Kai samalla ilmottaudut vapaaehtoiseksi ryöstettäväksi?