Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tälläisillä hampailla en saa oikomishoitoa Tampereella!

Hirviöhampaat
10.10.2016 |

Pitäisikö teidän mielestä saada ilmainen oikomishoito näille hampaille?
Täältä näet kuvat hampaistani:
http://aijaa.com/4DgzPN
http://aijaa.com/ZxDia2
Tiedän, ne on keltaiset ja noi kuvat ihan järkyttäviä :-D. Pointti on se että miten noin vinoille hampaille ei saa oikomishoitoa/rautoja?
Ylipurentakin on reipas ja kun laitan suun kiinni vasemman puolen hampaiden väliin jää rako/tilaa/ilmaa, niin että ei siis mene yhteen.

Pitäisikö tälläsille hampaille saada oikomishoitoa? Kuitenkin ei ole kyse pelkästä kosmeettisesta haitasta...

Toivon asiallisia vastauksia!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eihän nuo ole edes pahat! Mulla on paljon pahemmat eikä ikinä ole oikomishoitoa edes ehdotettu. Kerran kysyin, kun olin jo 20v, mutta eivät suostuneet. En todellakaan oikoisi jos olisi noin nätit kuin sinulla.

Vierailija
22/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on  avopurenta (ei pure kaikki hampaat yhteen, vaan jää rako) ja vielä epätasapainossa (vasen puoli vain ei mene yhteen), niin pitäisi saada ainakin selvitys minkä ikäisenä ja mitä. Ota selvää, vaadi ylilääkärin mielipidettä. Oikomishoito? Leuansiirtoleikkaus? Ikä? Sattuuko pureskelu? Kuvasta on vaikea nähdä ja jos kasvusi on vielä kesken, niin ei ehkä voi vielä tietää hoidontarvettakaan.

Juu en saa mitenkään kaikkia yhteen samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöhampaat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo mitkään hirviöhampaat ole. Itselläni on aina ollut samantapaiset enkä ole ikinä ajatelllut että mitään oikomista tarvisi... Monellahan tuon verran vinoja hampaita on eikä niillä mitään väliä ole.

Häiritsee vaan kun ne näyttää nauraessa ja suu hammashymyssä hirveältä... Aina peitän kädellä tai katson muualle enkä valokuvissakaan haluaisi hymyillä...

Suu kiinnikki hymyillessä noi torahampaat työntää huulta ja tulee läpi

Itsetehtyjä ongelmia, jotka menee ohi iän myötä kun lopettaa pakkomielteisen oman ulkonäön miettimisen. Näin ainakin useimmilla. Itsekin teininä koin että mulla on ihan kauheat hirviöhampaat ja yritin aina olla hymyilemättä, mutta nykyisin nelikymppisenä pidän hymyäni jopa kauniina enkä tosiaan häpeä. Yllättävän monella jopa mallilla tai elokuvatähdellä on yksittäisiä vinoja hampaita, hieman ulkonevat etuhampaat tms, ja ne on vaan persoonallinen piirre kun niitä ei häpeillä ja hampaat pidetään puhtaina ja valkoisina.

Vierailija
24/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkistä kosmeettisista syistä ei saa. Jos olisi purentavika, niin saisi.

En saa kaikkia hampaita yhteen samaanaikaan. Ja iso ylipurenta, tosin se ei varmaan oo syy oikoa

Vierailija
25/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöhampaat kirjoitti:

No tietenkin yksityiseltä sais mutta juu ei todella ole ilmaista.

Tarkoitin että kaupunki maksais...

No aiheutuuko noista hampaista kipua? Ja pystytkö syömään normaalisti? Jos kaikki toimii ok, niin miksi ihmeessä sinun hampaat pitäisi oikoa verorahoilla? Ja eikö olisi kannattanut aloittaa jo muutama vuosi sitten?

Vierailija
26/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöt hampaat, mitäs noita turhaan oikomaan.

T: jäbä

Vierailija
27/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän aikaisin aloitetulla hoidolla voidaan parhaimmillaan välttää hampaiden poiston tarve. Hammaskaaria voidaan laajentaa raudoilla! Nykyaikaa! (viesti 19:sta)

Vierailija
28/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin ei ole pelkästä kosmeettisesta haitasta? Onko sinulla jotain kroonisia kipuja? Aika tavallisen näköiset hampaat.

Niin tosiaan ei mene kaikki hampaat kiinni samaan aikaan, toinen puoli ei mene yhteen ollenkaan. Lisäksi se iso ylipurenta.

Välillä myös sattuu alahampaisiin

Vierailija
29/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöhampaat kirjoitti:

Tiedän, ne on keltaiset ja noi kuvat ihan järkyttäviä :-D. Pointti on se että miten noin vinoille hampaille ei saa oikomishoitoa/rautoja?

Ylipurentakin on reipas ja kun laitan suun kiinni vasemman puolen hampaiden väliin jää rako/tilaa/ilmaa, niin että ei siis mene yhteen.

Pitäisikö tälläsille hampaille saada oikomishoitoa? Kuitenkin ei ole kyse pelkästä kosmeettisesta haitasta...

Ne rahat ja ajat on varattu pakolaisille.

Vierailija
30/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviöhampaat kirjoitti:

No tietenkin yksityiseltä sais mutta juu ei todella ole ilmaista.

Tarkoitin että kaupunki maksais...

No aiheutuuko noista hampaista kipua? Ja pystytkö syömään normaalisti? Jos kaikki toimii ok, niin miksi ihmeessä sinun hampaat pitäisi oikoa verorahoilla? Ja eikö olisi kannattanut aloittaa jo muutama vuosi sitten?

Turha vetää sitä veroraha korttia tähän...

Olen monia tapauksia nähnyt missä on yhden tai kahden hampaan takia tehty oikomishoito, tai hampaat ei ole ollut paljon vinotkaan.

Alahampaisiin sattuu vähän väliä, olisi pitänyt mainita se aloitusviestissä.

Vierailija
31/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla päänsärkyä usein? Mulla on lähes samanlaiset hampaat kuin sulla ap ja kun olin koulussa ala-asteella yli 40 vuotta sitten, en oikomishoitoa saanut. 

Kärsin jo alle kouluikäisestä kovista päänsäryistä. Ja alle 10 vuotta takaperin selvisi, että johtuu purennasta. Selvisi, koska korva- ja leukasärky alkoi. Sain purentakiskon ja lääkkeet ja hups, päänsärytkin hävisivät. Mietin, kuinka monta sataa (tuhatta?) buranapakettia olen syönyt, särkylääkesärkyyn ja allergiaan asti. Ja aivan turhaan.

Mene ihmeessä oikomaan hampaasi. Purenta ainakin täytyy tarkistaa.

Vierailija
32/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviöhampaat kirjoitti:

Ne rahat ja ajat on varattu pakolaisille.

Se on varmaan valitettavasti totta...

Vierailija
33/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla päänsärkyä usein? Mulla on lähes samanlaiset hampaat kuin sulla ap ja kun olin koulussa ala-asteella yli 40 vuotta sitten, en oikomishoitoa saanut. 

Kärsin jo alle kouluikäisestä kovista päänsäryistä. Ja alle 10 vuotta takaperin selvisi, että johtuu purennasta. Selvisi, koska korva- ja leukasärky alkoi. Sain purentakiskon ja lääkkeet ja hups, päänsärytkin hävisivät. Mietin, kuinka monta sataa (tuhatta?) buranapakettia olen syönyt, särkylääkesärkyyn ja allergiaan asti. Ja aivan turhaan.

Mulla esiintyy migreeniä johon mulla on reseptilääkkeetkin.

Vierailija
34/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat helposti nuo oiottua yksityisellä.

Vierailija
35/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviöhampaat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo mitkään hirviöhampaat ole. Itselläni on aina ollut samantapaiset enkä ole ikinä ajatelllut että mitään oikomista tarvisi... Monellahan tuon verran vinoja hampaita on eikä niillä mitään väliä ole.

Häiritsee vaan kun ne näyttää nauraessa ja suu hammashymyssä hirveältä... Aina peitän kädellä tai katson muualle enkä valokuvissakaan haluaisi hymyillä...

Suu kiinnikki hymyillessä noi torahampaat työntää huulta ja tulee läpi

Itsetehtyjä ongelmia, jotka menee ohi iän myötä kun lopettaa pakkomielteisen oman ulkonäön miettimisen. Näin ainakin useimmilla. Itsekin teininä koin että mulla on ihan kauheat hirviöhampaat ja yritin aina olla hymyilemättä, mutta nykyisin nelikymppisenä pidän hymyäni jopa kauniina enkä tosiaan häpeä. Yllättävän monella jopa mallilla tai elokuvatähdellä on yksittäisiä vinoja hampaita, hieman ulkonevat etuhampaat tms, ja ne on vaan persoonallinen piirre kun niitä ei häpeillä ja hampaat pidetään puhtaina ja valkoisina.

Ei motivoi pitää hampaita valkoisena kun ne on muutenkin jo kauheat...

Toki siis pesen aamui illoin mutta juomisista/syömisistä kellastuu

Vierailija
36/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä maassa saa hampaiden hoitoa vaikka olisi minkälainen ongelma tahansa. Ainakaan kunnallisella. Kaikessa vedotaan esteettisyyteen (miksi hampaiden esteettisyys on paha asia, sitä en ole ymmärtänyt). Sillä pystytään kieltäytymään kunnallisella puolella hoitamasta hampaita, oli sitten kyseessä oikominen, hampaiden puuttuminen tai eroosio.

Se, että hampaat on limittäin ja päällekkäin ja vinossa, vaikeuttaa merkittävästi hampaiden puhtaana pitämistä, mikä johtaa sitten hammaskiven kertymiseen ja reikiintymiseen, kun ei niitä saa kotioloissa edes putsattua kunnolla. Mutta oikomista ei saa, koska kaikki on vaan esteettistä.

Yksityisellähän hoidetaan kaikki, mutta valitettavasti edes keskituloisella ei ole varaa siellä kovin paljon antaa tehdä. Jo pelkkä yhden hampaan paikkaus maksaa ihan pirusti.

Odotan sitä aikaa, kun Suomessa otetaan terveydenhoidossa hampaat huomioon ja annetaan se hoito, mitä tarvitaan, että voi elää edes jotenkuten ihmismäistä elämää. Tuskin tapahtuu minun elinaikanani, jos koskaan.

Vierailija
37/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa saa hampaiden hoitoa vaikka olisi minkälainen ongelma tahansa. Ainakaan kunnallisella. Kaikessa vedotaan esteettisyyteen (miksi hampaiden esteettisyys on paha asia, sitä en ole ymmärtänyt). Sillä pystytään kieltäytymään kunnallisella puolella hoitamasta hampaita, oli sitten kyseessä oikominen, hampaiden puuttuminen tai eroosio.

Se, että hampaat on limittäin ja päällekkäin ja vinossa, vaikeuttaa merkittävästi hampaiden puhtaana pitämistä, mikä johtaa sitten hammaskiven kertymiseen ja reikiintymiseen, kun ei niitä saa kotioloissa edes putsattua kunnolla. Mutta oikomista ei saa, koska kaikki on vaan esteettistä.

Yksityisellähän hoidetaan kaikki, mutta valitettavasti edes keskituloisella ei ole varaa siellä kovin paljon antaa tehdä. Jo pelkkä yhden hampaan paikkaus maksaa ihan pirusti.

Odotan sitä aikaa, kun Suomessa otetaan terveydenhoidossa hampaat huomioon ja annetaan se hoito, mitä tarvitaan, että voi elää edes jotenkuten ihmismäistä elämää. Tuskin tapahtuu minun elinaikanani, jos koskaan.

Just näi...

Vierailija
38/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Mä ihmettelen ettei ole jo aiemmin puututtu noihin. Aika kurjan näköset. Jos ne oottaa et kasvat vielä ni niiden hoitovastuu loppuu ja joudut menee yksityiselle. Varaa uus aika toiselle lekurille ja valita nyt vielä kun oot alaikäinen!

Vierailija
39/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöhampaat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla esiintyy migreeniä johon mulla on reseptilääkkeetkin.

Sitä suuremmalla syyllä sun pitäisi purenta tarkistuttaa. Jospa migreenikin helpottaisi. Sain itsekin migreenilääkkeet, eivät auttaneet.

Vierailija
40/62 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaiset alahampaat ja niitä ei nuorena oiottu, en tiedä miksi. Ylähampaissa mulla oli raudat ja poistettiin 2 pysyvää hammasta, ja ylähampaat on ihan siistit. Kyllähän nuo alahampaat hiukan häiritsee, mutta yritän valokuvissa yms. pitää suuta kiinni, ettei näy.