Wtf? Mäkö tässä olin kohtuuton?
Sattuipa tuossa semmonen juttu, että oltiin miehen kanssa hänen työpaikallaan käymässä ( mies saikulla) piti taloudellisten asioiden hoitoa varten käydä parit paperit. No, ensin mies joutui hoitamaan pari työjuttua kesto ehkä n. 10min. jona aikana mä juoksen taaperon perässä vahtimassa, ettei ipana riko mitään, kun joka paikkaa oli roplaamassa. Enkä valita siitä. Sitten siihen tuli muutama sen työkaveri ja (tässä vaiheessa ne työjutut oli hoidettu) ja vaihtouvat siinä kuulumisia, eikä siinäkään vielä mitään. Mutta kun juttu kesti ja kesti niin lopulta sanoin ihan nätisti, että hei mennäänkö ( lapsi rovelsi koko ajan paikasta toiseen ja mä perässä vahtimassa ja lisäksi oli vielä muualla asioita hoidettavana) niin ihan siinä työkavereiden edessä sano, että joo mennään ja mentiin kans. MUTTA autossa rupes valittamaan, että on se kumma kun ei saa edes kuulumisia vaihtaa työkavereiden kanssa. Eli siitä veti herneet nenään ja samaan syssyyn syytti mua hänen oikeuksien polkemisesta ja sano, et oon vittumainen akka.( mä oon ite niin tyhmä, etten tajua miksi ne herneet veti) ehkä n. puolen tunnin mykkäkoulun jälkeen kysyin, että oliko hän mielestään kohtuullinen ja jumalauta mikä huuto siitä alko; kuulema erota pitää ja mä oon todella vittumainen, joka haluu vaan polkee toisen oikeudet alleen jne. Pyysi kyllä huutoaan anteeksi, mutta ei sanojaan. Ja oli hiljaa koko loppuajo matkan ja meni mitään sanomatta nukkumaan.
Mulla on itellä tosi paha mieli ja tyhmänä mietin, että poljettiinko tässä mies oikeuksineen vai vaimo oikeuksineen lokaan? Mielipiteitä
Kommentit (57)
Ilmeisesti tuo tilanne juontaa paljon pidemmältä, joten vaikea sanoa siitä kohtuudesta.
Miksi sinun ja kakaranne pitää ylipäätään tunkea miehen työpaikalle? Olisit odottanut autossa tai ulkona.
Miehen käytös oli väärin, ei kenellekään huudeta ja haukuta. Olipa asia pieni tai suuri, pitää pystyä puhumaan. Mun mielestä mies kilahti turhasta, miksei sanonut, että menkää jo autoon, tulen kohta.
Mies huusi sulle autossa samaan aikaan kun teidän taapero oli siinä autossa? Aika paska impulssikontroli miehellä.
Mies loukkaantui kun koki että käskytit häntä työkavereiden edessä, ego sai kolauksen. Siis veikkaan että näin mies asian koki vaikkei se niin mennytkään, etkä siis ollut kohtuuton.
... miksi olisi ollut niin vaikeaa vahtia sitä (omaa!) lasta vielä kymmenen minuuttia???
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun ja kakaranne pitää ylipäätään tunkea miehen työpaikalle? Olisit odottanut autossa tai ulkona.
No mä käsitin että oli idea mennä yhdessä. En tiedä, itse olen tänään saikulla ja mies muuten vaan vapaalla, mun mies heitti mut autolla lääkäriin ja tuli kans odotushuoneeseen mukaan. Olisi tullut lääkärin huoneeseenkin jos olisin halunnut, sanoin että odottaa vain. En pitänyt outona. Varmaan jos mies saikulla ja ap kotona lapsen kanssa ja oli tarkoitus mennä yhdessä tuon jälkeen vaikka jonnekin on ihan luonnollista että tulee mukaan. Mieshän olisi IHAN ITSE voinut sanoa ap:lle jos ei halunnut häntä työpaikalleen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
... miksi olisi ollut niin vaikeaa vahtia sitä (omaa!) lasta vielä kymmenen minuuttia???
Musta tämä ei ole olennainen kysymys. Ap kysyi mieheltä, mennäänkö ja mies sanoi että mennään vaan. Sitten mies veti kilarit, kun toimittiin kuten oli yhdessä sovittu. Mies olisi aivan hyvin voinut vastata vaikka näin: "Ei vielä, odota hetki" tai vaikka "Hei kulta mulla menee vielä hetki, menkää vaan autoon/kahvilaan/lähipuistoon hetkeksi, tulen kohta". Näin aikuinen kommunikoi.
Mies oli tökerö. Jos te (perhe) olette paikalle, te menette, tietenkin, hänen työkavereittensa edelle tärkeysjärjestyksessä.
Siis mies olisi ollut tökerö odotuttaessaan omaa perhettään enää yhtään kauempaa tuossa. Puistoon käskeminen ei ole ok, kun kerran ollaan yhdessä liikkeellä. Minä olisin sanonut miehelle, että nussi noita työkavereitasi ja ottanut eron. Minua ei minnekään puistoon käsketä, enkä myöskään odota nuijikkelin jorinoita toimistolla ikuisesti.
10
Onko miehen käytös muuten ollut saman kaltaista, lyhyt pinna ja raivokohtauksia sinun suhteen? Kuulostaa että hänellä on jotain selvittämätöntä sun kanssa, pystyttekö yleensä kommunikoimaan hyvin ongelmista suhteessanne? Ei tosiaan kuulosta kohtuulliselta tommonen käytös, tulee mieleen että taustalla on jotain. Huonona päivänäkin tommonen reaktio on ihan yli!
Puhukaa koko juttu selväksi. Jos ego on niin suuri ettei kestä jos vaimo kysyy taaperon kanssa että lähdetäänkö niin huhhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä käsitin että oli idea mennä yhdessä. En tiedä, itse olen tänään saikulla ja mies muuten vaan vapaalla, mun mies heitti mut autolla lääkäriin ja tuli kans odotushuoneeseen mukaan. Olisi tullut lääkärin huoneeseenkin jos olisin halunnut, sanoin että odottaa vain. En pitänyt outona. Varmaan jos mies saikulla ja ap kotona lapsen kanssa ja oli tarkoitus mennä yhdessä tuon jälkeen vaikka jonnekin on ihan luonnollista että tulee mukaan. Mieshän olisi IHAN ITSE voinut sanoa ap:lle jos ei halunnut häntä työpaikalleen mukaan.
Kuka edes menee puolisonsa työpaikalle? Puhumattakaan siitä, että ottaa kakaran mukaan, jota pitää vahtia koko ajan ettei tuhoa työpaikan omaisuutta? Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes menee puolisonsa työpaikalle? Puhumattakaan siitä, että ottaa kakaran mukaan, jota pitää vahtia koko ajan ettei tuhoa työpaikan omaisuutta? Järki käteen.
No kuka nyt menee? Ei ole sinun tehtäväsi arvioida sitä. Vaan nyt vastaat kysymykseen. Ja se vastaus on se, että mies oli tökerö. Kontrollinhaluinen idiootti vailla käytöstapoja.
10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljon työpaikasta ja ihmisistä. Itse en ole lapsia koskaan työpaikalle vienyt, mutta moni työkaveri on tuonut. Jopa ihan pidemmäksi aikaa, jos on ollut vaikeuksia saada hoitajaa yllättävissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi mieshän vaimonsa ja lapsensa sinne työpaikalle mukaan otti, mies vastaa heistä siellä ja siitä, ettei pitkästytä heitä turhilla asioilla, joista vaimo ja lapsi eivät hyödy mitään.
10
Vierailija kirjoitti:
Siis mies olisi ollut tökerö odotuttaessaan omaa perhettään enää yhtään kauempaa tuossa. Puistoon käskeminen ei ole ok, kun kerran ollaan yhdessä liikkeellä. Minä olisin sanonut miehelle, että nussi noita työkavereitasi ja ottanut eron. Minua ei minnekään puistoon käsketä, enkä myöskään odota nuijikkelin jorinoita toimistolla ikuisesti.
10
Ei kukaan käskenyt ketään puistoon ja siis oli vain esimerkkikommentti että mies olisi voinut ehdottaa muutakin kuin vain sanoa "joo" ja sit itkeä jälkikäteen kun vaimo oikeutetusti oletti että asia oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljon työpaikasta ja ihmisistä. Itse en ole lapsia koskaan työpaikalle vienyt, mutta moni työkaveri on tuonut. Jopa ihan pidemmäksi aikaa, jos on ollut vaikeuksia saada hoitajaa yllättävissä tilanteissa.
"Sattuipa tuossa semmonen juttu, että oltiin miehen kanssa hänen työpaikallaan käymässä ( mies saikulla) piti taloudellisten asioiden hoitoa varten käydä parit paperit."
Ei todellakaan ollut kysymys siitä, että mies meni työpaikalle lapsenhoidon takia. Se oli paperien hoidon päätytyä enää pelkkä mukavuuskäynti, eikä sellaista ole mitään syytä venyttää jos vaimo kärsii vieressä lapsen kanssa.
10
En usko, että homman ydin oli tuo tilanne. Kuulostaa tosi tutulta. Meillä mies ei tosin huutanut, mutta tiuski ja mökötti, tein yhdessä vaiheessa kaiken väärin tai olin itsekäs. Kun esim. olimme sopineet, että hän herää vauvan kanssa aamulla ja minä saan nukkua, niin kauhea raivari tuli siitä, kun herätin hänet vauvan herätessä . Olin itsekäs, enkä yhtään ottanut muita huomioon ja pidin häntä tyhmänä ja... Huah. Mies oli tosi väsynyt, ei saanut nukuttua sitäkään vertaa mitä minä. Ei vaan osannut sanoa sitä, "pärjäsi" viimeiseen saakka, vaikka todellisuudessa aiheutti meille enemmän pahaa tulla rymistelyllään.
Mutta se vaan piti sanoa, että annan kerran, pari, mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Sitten viljellä peli poikki, älä katso pitkään niinkuin minä tein.
Ehkä oli tahdittomuutta sultakin. Hän selkeesti otti sen alistamisena, nöyryytyksenä duunikavereiden edessä.
Olisithan sä voinut sanoa, että sä ja muksu menette ulos odottamaan.
Mies otti liikaa kierroksia, jos kyse oli vain tuosta tilanteesta.. Ihan rauhaksiinkin olis voinut tilanteesta kertoa. Jos hönellä on käsitystä, miksi suuttui. Eihän tossa alistamisesta kuitenkaan ollut kyse. Luulen, että hän on lumipalloa kasvattanut jonkin aikaan ja nyt oli vika naula arkussa.
Jos tämä nyt ei ole provo (mitä epäilen) niin todetaan nyt se itsestäänselvyys että noin käyttäytyvä mies on huonokäytöksinen tollo.