Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten työssäkäynti on vitsi.

Vierailija
10.10.2016 |

Näin ainakin itsestä tuntuu kun laskeskelee että onko järkeä mennä töihin, paljonko hoito maksaa, paljonko pitäisi tehdä kattaakseen menot, kauhea vääntö voiko mies jäädä kotiin edes kuukaudeksi kotihoidontuelle vai romahtaako tulot.
Voi vittu!!!
Naisen pitäisi revetä töihin, kotiin ja olla pirun iloinen kun valtio "järkkää" niin ettei onnistu kumpikaan. Ja miesten työpaikat ei kyllä jousta paskaakaan!! Näin suomi 2016.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä ongelmaa. Et siis tienaa enemmän, kuin sinun osuutesi on päivähoitomaksusta? Jaatteko sen puoliksi vai tulojen suhteessa?

Ja miksi mies ei jää kotiin? eikö nämä kotonaolojaksot sovita aina ennen lasten tekoa?

Voi kuule kun tälläisessä tavallisessa perheessä on yhteiset rahat ja kaikki menee mitä tulee.

Ja on sovittu tai ei, ei aina tilanne elää.

Kuullostaa silti ihan pimeeltä touhulta. Ei ole mahdollista, että päivähoitomaksu on enemmän kuin kuukausitulot töistä. Oli yhteiset rahat tai ei niin kyllä siitä silti nettona jää jotain käteen eli työnteko on kannattavaa. 

Ja meillä olisi kyllä suhde mennyt aikalailla kriisiin, jos mies ei olisikaan jäänyt vuorollaan kotiin. Ei olisi tullut kuuloonkaan lykätä lastenhoitoa kokonaan mun vastuulleni. Eipä paljoa taita isyys tollasta miestä kiinnostaa. Ja ei olisi kyllä silti vaikuttanut siihen, menenkä töihin vai en, kun se päiväkoti on kerran olemassa sitä varten. 

Mun todellisuus: Palkka nettona 1300e. Miehen suurten tulojen takia päivähoitomaksu 500e kuukaudessa. Palkasta jää käteen päivähoitomaksun jälkeen 800e. Siitä lasten hoidon takia lisääntyneet vaatekulut (kotona selvitään huonoimmilla), työmatkakulut + auton kulut, omat työssäkäyntikustannukset jne. Totesimme että sen parin sadan euron takia mitä tulot nousevat töihin menon takia verrattuna kotihoidontukeen. Elämänlaatu heikkenisi huomattavasti. Jäin kotiin ja menin töihin vasta kun oli pakko. Miehen tulot niin isot että ei olisi tullut mieleenkään ehdottaa hänen kotiin jäämistään. Mun palkalla emme elä.

Öö, miksi miehesi isoista tuloistaan ei maksa hoitomaksuja?

Vierailija
42/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaiden kustannusten jakaminen miesten ja naisten alojen kesken olisi onnistunut jo vuosikaudet, jos se vain olisi haluttu tehdä. Ilmeisesti ei ole haluttu. 

Eli mielestäsi naiset tarvitsevat entisestään lisää tulonsiirtoja miehiltä?

Mitä tulonsiirtoja? Jos tarkoitat jotain kodinhoidontukea tai lapsilisiä niin nehän menee lapsille eikä äidille? Olen itse lapseton, joten en tiedä, mutta luulen niin. Ja koska Suomessa lapsia ei synny liikaa niin nuo tuet ovat hyvä olla olemassa. Minkä ikäinen olet, onko eläkkeellesi maksajia?

Perhe voi päättää, kumpi vanhemmista saa lapsilisät tai ne voi panna menemään lapsen/lasten tileille. 

Kodinhoidontukea ei ole olemassakaan. 

Perhevapaat tarkoittavat äitiys-, isyys- ja vanhempainrahaa, jotka maksetaan sille, joka vapaata pitää. Monessa tapauksessa työnantaja maksaa äidille ensimmäiset kuukaudet palkkaa ja saa vastaavasti Kelan maksaman äitiysrahan itselleen, ja kärsii erotuksen itse. Lisäksi työnantaja joutuu usein palkkaamaan sijaiseksi toisen työntekijän. Kysymys on näiden kustannusten jakamisesta tasan siten, etteivät naisia työllistävät työnantajat kärsi kaikkea yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaiden kustannusten jakaminen miesten ja naisten alojen kesken olisi onnistunut jo vuosikaudet, jos se vain olisi haluttu tehdä. Ilmeisesti ei ole haluttu. 

Eli mielestäsi naiset tarvitsevat entisestään lisää tulonsiirtoja miehiltä?

Ei, vaan perhevapaiden kustannukset on jaettava tasaisemmin miesten ja naisten työnantajien kesken, kun nyt kuorma on naisten työnantajilla.

Vierailija
44/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä ongelmaa. Et siis tienaa enemmän, kuin sinun osuutesi on päivähoitomaksusta? Jaatteko sen puoliksi vai tulojen suhteessa?

Ja miksi mies ei jää kotiin? eikö nämä kotonaolojaksot sovita aina ennen lasten tekoa?

Voi kuule kun tälläisessä tavallisessa perheessä on yhteiset rahat ja kaikki menee mitä tulee.

Ja on sovittu tai ei, ei aina tilanne elää.

Kuullostaa silti ihan pimeeltä touhulta. Ei ole mahdollista, että päivähoitomaksu on enemmän kuin kuukausitulot töistä. Oli yhteiset rahat tai ei niin kyllä siitä silti nettona jää jotain käteen eli työnteko on kannattavaa. 

Ja meillä olisi kyllä suhde mennyt aikalailla kriisiin, jos mies ei olisikaan jäänyt vuorollaan kotiin. Ei olisi tullut kuuloonkaan lykätä lastenhoitoa kokonaan mun vastuulleni. Eipä paljoa taita isyys tollasta miestä kiinnostaa. Ja ei olisi kyllä silti vaikuttanut siihen, menenkä töihin vai en, kun se päiväkoti on kerran olemassa sitä varten. 

Mun todellisuus: Palkka nettona 1300e. Miehen suurten tulojen takia päivähoitomaksu 500e kuukaudessa. Palkasta jää käteen päivähoitomaksun jälkeen 800e. Siitä lasten hoidon takia lisääntyneet vaatekulut (kotona selvitään huonoimmilla), työmatkakulut + auton kulut, omat työssäkäyntikustannukset jne. Totesimme että sen parin sadan euron takia mitä tulot nousevat töihin menon takia verrattuna kotihoidontukeen. Elämänlaatu heikkenisi huomattavasti. Jäin kotiin ja menin töihin vasta kun oli pakko. Miehen tulot niin isot että ei olisi tullut mieleenkään ehdottaa hänen kotiin jäämistään. Mun palkalla emme elä.

Öö, miksi miehesi isoista tuloistaan ei maksa hoitomaksuja?

Öö, miten se että mies maksaa päivähoitomaksun lisää perheemme tuloja? Meillä on yhteiset rahat.