Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten työssäkäynti on vitsi.

Vierailija
10.10.2016 |

Näin ainakin itsestä tuntuu kun laskeskelee että onko järkeä mennä töihin, paljonko hoito maksaa, paljonko pitäisi tehdä kattaakseen menot, kauhea vääntö voiko mies jäädä kotiin edes kuukaudeksi kotihoidontuelle vai romahtaako tulot.
Voi vittu!!!
Naisen pitäisi revetä töihin, kotiin ja olla pirun iloinen kun valtio "järkkää" niin ettei onnistu kumpikaan. Ja miesten työpaikat ei kyllä jousta paskaakaan!! Näin suomi 2016.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyse onkin siitä kuten joku mainitsi että nettotulot ei paljon kovemmat kuin tuet.

Bensat, lounaat, meikit yms.

Ja koti pitää hoitaa, kotihommat hoitaa.

Naiset ovat paljon osa- aika työssä....

Aina se on se mies jolla on säännölliset tulot, parempi palkka..

Aina naisen työmaa joustaa.

Vierailija
22/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään lapset  tekemättä ja mennään töihin. Mun hlökohtainen ratkaisuni.

Tämä kun ei oikeasti ole vaihtoehto, ensinnäkin lapsi on jo. Menisitkö muualle pätemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskakarvat nousevat aina pystyyn tällaisista aloituksista. Onko ehkä kuitenkin niin että AP:n kohdalla koulut eivät ole paljon kiinnostaneet?

Itsellä neljä lasta ja palkka bruttona melkein 3000e isompi kuin mielellä. Lapsia ollaan hoidettu kotona molemmat vanhempain- ja hoitovapailla ja kaikki lapset ovat myös olleet aikanaan (ja parhaillaan) päiväkodissa. Emme ole päättäneet perhevapaiden pitämistä palkkojen perusteella vaan ihan muulla tavalla.

Vierailija
24/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskakarvat nousevat aina pystyyn tällaisista aloituksista. Onko ehkä kuitenkin niin että AP:n kohdalla koulut eivät ole paljon kiinnostaneet?

Itsellä neljä lasta ja palkka bruttona melkein 3000e isompi kuin mielellä. Lapsia ollaan hoidettu kotona molemmat vanhempain- ja hoitovapailla ja kaikki lapset ovat myös olleet aikanaan (ja parhaillaan) päiväkodissa. Emme ole päättäneet perhevapaiden pitämistä palkkojen perusteella vaan ihan muulla tavalla.

Just. En kuuntelisi neuvoja ihmiseltä, joka tekee noin tyhmiä ratkaisuja. En kyllä edes usko tuota sun stooria. Ei kukaan voi noin tyhmä olla.

Vierailija
25/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen ei ole yksityisasia. Sukupuoli määrää, että kumpaan rooliin joutuu. Nainen on se joka on raskaana, synnyttää ja imettää.

Vierailija
26/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyse onkin siitä kuten joku mainitsi että nettotulot ei paljon kovemmat kuin tuet.

Bensat, lounaat, meikit yms.

Ja koti pitää hoitaa, kotihommat hoitaa.

Naiset ovat paljon osa- aika työssä....

Aina se on se mies jolla on säännölliset tulot, parempi palkka..

Aina naisen työmaa joustaa.

Miten niin aina? Vaikka meillä minä olen pitänyt perhevapaat, sitten kun olen mennyt töihin, kyllä se on ollut miehen työ joka on joustanut ylivoimaisesti enemmän. Joskus olen tienannut enemmän, välillä vähemmän, mutta näin päin meillä on hoidettu.

Ei ne miehet ja niiden työt jousta niin kauan kun joku muu joustaa. Kyllä ne joustaa siinä kuin naistenkin (keskimäärin, yksittäistapauksessa on toki molempiin suuntiin), sitten kun on pakko.

Vierailija
27/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä ongelmaa. Et siis tienaa enemmän, kuin sinun osuutesi on päivähoitomaksusta? Jaatteko sen puoliksi vai tulojen suhteessa?

Ja miksi mies ei jää kotiin? eikö nämä kotonaolojaksot sovita aina ennen lasten tekoa?

Voi kuule kun tälläisessä tavallisessa perheessä on yhteiset rahat ja kaikki menee mitä tulee.

Ja on sovittu tai ei, ei aina tilanne elää.

Kuullostaa silti ihan pimeeltä touhulta. Ei ole mahdollista, että päivähoitomaksu on enemmän kuin kuukausitulot töistä. Oli yhteiset rahat tai ei niin kyllä siitä silti nettona jää jotain käteen eli työnteko on kannattavaa. 

Ja meillä olisi kyllä suhde mennyt aikalailla kriisiin, jos mies ei olisikaan jäänyt vuorollaan kotiin. Ei olisi tullut kuuloonkaan lykätä lastenhoitoa kokonaan mun vastuulleni. Eipä paljoa taita isyys tollasta miestä kiinnostaa. Ja ei olisi kyllä silti vaikuttanut siihen, menenkä töihin vai en, kun se päiväkoti on kerran olemassa sitä varten. 

Ei tuossa ole kyse siitä, että päivähoitomaksu olisi suurempi kuin palkka, vaan siitä että käytettävissä olevat nettotulot eivät juurikaan muutu vaikka menisi töihin.

Päivähoitomaksut ovat yksi tekijä, toinen on tuet.

Itse ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi kun nuorin lapsistani oli vuoden ikäinen ja aloin saamaan ansiosidonnaista päivärahaa. Se laskettiin viimeisimmän ennen perhevapaita olleen työni perusteella.

Huomasin kyllä nopeasti ettei mihin tahansa työhön kannata lähteä.

Käytettävissä olevat tulot tippuisivat matalapalkkahommissa ja sen lisäksi pitää vielä maksaa päivähoitomaksut. Eikä se lasten kuskaaminen päiväkodin ja kodin väliä mitään ihanaa touhua ole.

Eikä se töissä käyminenkään ilmaista ole. Pitää olla siistit vaatteet, pitää ostaa lounas päivittäin (kotiruokailu on selvästi edullisempaa), työmatkatkin maksavat.

Noita kun ynnäilee jonkin aikaa niin ei siihen päiväkotirumbaan tautikierteineen halua lähteä. Työssä käymisestä pitää oikeasti olla jotakin hyötyä.

Vasta siinä vaiheessa kun eteen tuli sellainen työtarjous jota en halunnut jättää väliin, palasin takaisin työelämään. Pari vuotta sitten tuli sitä päiväkoti-lapsi-sairaana-touhua koettua.

No eipä tullut mieleenkään, että kukaan ikinä eläisi tuilla jos vaan saa töitä ja niitä pystyy tekemään vaikkei sillä nettotulot kasvaisikaan. Ilmeisesti ihmisillä on vähän sairaat moraalikäsitteet.

Vierailija
28/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat vitsi. Ilman pimppaa heillä ei tekisi mitään maailmassa. Olkaa siis onnellisia tuosta rämemajavasta.

T: ikuinen poikamies

Ps. Poikuuskin yhä tallessa

Entä sitten?! Mitä te naiset oikein itsestänne kuvittelette?

Mitä sinä itsestäsi kuvittelet?

Vierailija
29/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevapaiden kustannusten jakaminen miesten ja naisten alojen kesken olisi onnistunut jo vuosikaudet, jos se vain olisi haluttu tehdä. Ilmeisesti ei ole haluttu. 

Vierailija
30/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kuka pakottaa oikein töissä ostamaan lounaan, hei haloo? Itsekin olen eväillä elänyt ja kotona tehtyä samaa ruokaa syönyt useamman vuoden. Ei ole senttiäkään kalliimpaa. Ja ihan normaalit vaatteet siellä töissä on, ihan tismalleen saman verran käytän vaatteita vapaa-ajalla kuin työajalla. en kotona ole alasti enkä muutenkaan koskaan ostaisi epäsiistejä vaatteita. Ihan laiskan ihmisen tekosyitä nuo kaikki. 

Vierailija
31/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. En kuuntelisi neuvoja ihmiseltä, joka tekee noin tyhmiä ratkaisuja. En kyllä edes usko tuota sun stooria. Ei kukaan voi noin tyhmä olla.

Tyhmiä ratkaisuja millä tavalla? Meille esim. lapsen imetys 1-vuotiaaksi oli tärkeää, minkä perusteella olin kotona niin kauan jokaisen lapsen kanssa (eikä se pienempipalkkainen mies). Onko tyhmää, että lapsen terveys menee rahan edelle?

Vierailija
32/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, äläpä yleistä. Ehkä SINUN työssäkäyntisi on vitsi, mutta monella ei ole noin kurjasti. Meillä minä ansaitsen hiukan enemmän kuin mies, ja toisaalta mieskin oli 10 kk hoitovapaalla ja sen jälkeen osittaisella hoitovapaalla.

Tuo on ammatinvalintakysymys. Jos ei kouluttaudu tai kouluttautuu matalapalkka-alalle, niin saa kyllä osittain syyttää ihan itseään. Miehenkin kanssa kannattaa sopia jo ennen lapsen hankkimista, mikä on hänen vastuunsa lapsesta ja yhteisistä menoista. En osaa kuvitellakaan, että olisi perustanut perhettä sovinistisen miehen kanssa, jonka mielestä lapset on "naiseten homma" ja miehen rahat ovat pelkästää miehen omiin menoihin.

Ei siinä mitään, symppaan kyllä pienituloisten tilannetta. On varmasti hankala yhtälö, jos haluaa kotihoitoa lapsilleen, mutta kummankin palkkaa tarvitaan kipeästi. Mutta aika hoopoa yleistää tuo kaikkiin naisiin ja väittää, että juurikin NAISTEN TYÖSSÄKÄYNTI on vitsi.

Vierailija
33/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaiden kustannusten jakaminen miesten ja naisten alojen kesken olisi onnistunut jo vuosikaudet, jos se vain olisi haluttu tehdä. Ilmeisesti ei ole haluttu. 

Eli mielestäsi naiset tarvitsevat entisestään lisää tulonsiirtoja miehiltä?

Vierailija
34/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi naiset tarvitsevat entisestään lisää tulonsiirtoja miehiltä?

Mitä tulonsiirtoja? Jos tarkoitat jotain kodinhoidontukea tai lapsilisiä niin nehän menee lapsille eikä äidille? Olen itse lapseton, joten en tiedä, mutta luulen niin. Ja koska Suomessa lapsia ei synny liikaa niin nuo tuet ovat hyvä olla olemassa. Minkä ikäinen olet, onko eläkkeellesi maksajia?

Vierailija
35/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miesten työnantajat kiittää ja nauraa partaansa:

Työpaikkalounas maksaa ihan tasan saman verran miehelle kuin naiselle. Jos työpaikalla vaaditaan edustavaa pukeutumista, maksaa se miehelläkin. Samoin parturikäynnit ja työmatkat.

Jos isä jää kotiin lapsen kanssa, häneltä jäävät nämä kulut pois. Vastaavasti äidin kulut nousevat saman verran. +-0 siis.

Verotus kompensoi aika kivasti parempituloisen kotiin jäämistä.

Suurin taloudellinen loukku on silti se, että vuosia kotona olleen eläke ei kerry. Ei kerry myöskään työkokemusvuosia eikä ura etene.

Miettikää nuoret naiset oikeasti tätä.

Olen itse korkeasti koulutettu, asiantintijatehtävissä oleva nelikymppinen äiti. Työelämässä olen ollut täysillä takaisin pari vuotta. Ei paljon naurata, kun miehet ovat sen viisi vuotta edellä kokemuksessa ym., ja mä kilpailen duuneista kolmekymppisten isien kanssa, joiden vaimot kotona hoitaa kodin, perheen ja lapset 24/7. Isit voikin sitten jäädä ylitöihin, kun mä kahtena-kolmena päivänä viikossa kiirehdin hakemaan lapsia hoidosta.

Vierailija
36/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat vitsi. Ilman pimppaa heillä ei tekisi mitään maailmassa. Olkaa siis onnellisia tuosta rämemajavasta.

Lähimmäs pimppaa pääsit kun äitisi sinut maailmaan puski, sen jälkeen on ollut hiljaista, mitä en ollenkaan ihmettele.

Vierailija
37/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ratkaisuja millä tavalla? Meille esim. lapsen imetys 1-vuotiaaksi oli tärkeää, minkä perusteella olin kotona niin kauan jokaisen lapsen kanssa (eikä se pienempipalkkainen mies). Onko tyhmää, että lapsen terveys menee rahan edelle?

No sain käsityksen että olit pitkäänkin kotona, mutta kolme kuukautta hoitovapaalla ei vielä hirveä tulojen menetys ollut teidän perheelle.

Vierailija
38/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä olen ainoa töissäoleva. Lapsen kanssa olemme miehen kanssa yhdessä niin kauan kuin mahdollista. Kun menen töihin, niin vastuu jää väkisinkin pääasiassa miehelleni.

Eikö mies muka voi saada samoja tukia kuin äiti? Esim. Sitä kotihoidontukea?

Vierailija
39/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toimitusjohtaja, mieheni lääkäri. Meidän perheessä minä tienaan enemmän. 

Vitsi on kouluttamaton ja kunnianhimoton ihminen. 

Minä olen sellainen,vaan eipä tuo perhe näytä vitsinä pitävän.

Vierailija
40/44 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä ongelmaa. Et siis tienaa enemmän, kuin sinun osuutesi on päivähoitomaksusta? Jaatteko sen puoliksi vai tulojen suhteessa?

Ja miksi mies ei jää kotiin? eikö nämä kotonaolojaksot sovita aina ennen lasten tekoa?

Voi kuule kun tälläisessä tavallisessa perheessä on yhteiset rahat ja kaikki menee mitä tulee.

Ja on sovittu tai ei, ei aina tilanne elää.

Kuullostaa silti ihan pimeeltä touhulta. Ei ole mahdollista, että päivähoitomaksu on enemmän kuin kuukausitulot töistä. Oli yhteiset rahat tai ei niin kyllä siitä silti nettona jää jotain käteen eli työnteko on kannattavaa. 

Ja meillä olisi kyllä suhde mennyt aikalailla kriisiin, jos mies ei olisikaan jäänyt vuorollaan kotiin. Ei olisi tullut kuuloonkaan lykätä lastenhoitoa kokonaan mun vastuulleni. Eipä paljoa taita isyys tollasta miestä kiinnostaa. Ja ei olisi kyllä silti vaikuttanut siihen, menenkä töihin vai en, kun se päiväkoti on kerran olemassa sitä varten. 

Mun todellisuus: Palkka nettona 1300e. Miehen suurten tulojen takia päivähoitomaksu 500e kuukaudessa. Palkasta jää käteen päivähoitomaksun jälkeen 800e. Siitä lasten hoidon takia lisääntyneet vaatekulut (kotona selvitään huonoimmilla), työmatkakulut + auton kulut, omat työssäkäyntikustannukset jne. Totesimme että sen parin sadan euron takia mitä tulot nousevat töihin menon takia verrattuna kotihoidontukeen. Elämänlaatu heikkenisi huomattavasti. Jäin kotiin ja menin töihin vasta kun oli pakko. Miehen tulot niin isot että ei olisi tullut mieleenkään ehdottaa hänen kotiin jäämistään. Mun palkalla emme elä.