Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko verikokeen ottaa jostain muusta kohtaa kuin tuosta taipeesta?

Vierailija
10.10.2016 |

Mut pakotetaan verikokeeseen koska olen sitä niin pitkään vitkutellut ja mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa (?) jatkuvan väsymyksen takia. Aika labraan varattu (itkin kun tein sen). Verikoe jo pelkkänä ajatuksenakin pyörryttää, oksettaa, ahdistaa ja saa mahan sekaisin. Tietääkö kukaan voiko verikokeen ottaa jostain muualta (ihan mistä vaan muualta!) kuin tuosta taipeesta? En pysty antamaan verikoetta käsivarren taipeesta järkyttävän fobiani takia (kyllä, naurettavaa mutta näin on ollut jo vuosia). Kenelläkään kokemusta esim ranteesta/käden päältä otetusta verikokeesta? Onko mahdollista?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ainakin voidaan ihoa puuduttaa jos pelkää pistämistä. Epäily on syytä poistaa mahdollisimman pian.

Vierailija
42/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin joskus jalkapöydän päältä. Ei näkynyt kunnollisia suonia käsissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus välillä ja on kämmenselästä otettu, ei sattunut sen enempää kuin kyynärtaipeesta. Viimeksi kun suoneen laitettiin varjoainetta niin muutaman yrityksen jälkeen kanyyli laitettiin ranteen sivuun, peukalon puolelle. Ei sekään sen enempää sattunut.

Vierailija
44/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranteista tekee todella kipeää ainakin minulle. En ole myöskään varma, saako siitä muuta kuin arteria-näytettä. Minulta on otettu näyte esimerkiksi jalasta. 

Olen ottanut käden päältä ja nilkasta. Sattuvat kyllä enemmin kuin kyynärtaive. T.lab.hoitajq

Vierailija
45/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rennompi olet sen parempi. Joka paikassa on nykyään niin hyvät pistäjät, että sitä ei edes huomaa. Katso muualle. Kerran kun se on tehty, voit onnitella itseäsi elämän helpottumisesta. Fobioita voi hallita.

Vierailija
46/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotettiin verikokeisiin, lienee ikävä asia, mutta välttämätön. Verikokeen voi ottaa myös niin sanotusti taipeen reunalta, eli jos verisuonia löytyy, niin silloin sieltä, yleensä keskellä taivetta on paras paikka, mutta itse kerran asiaa tiedustelin, niin sanottiin, että myös reunoilta voi ottaa tai sivuilta, minun mielestä sivuista tai reunoilta "sattuu" ehkä enempi kuin tuosta juuri taipeen keskeltä. Rohkeasti vaan, ei se kauaa kestä!

Vierailija
47/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta varmaan pystyt olemaan makuultaan silloin jossain, kun otetaan verikoetta. Eli vaikka pahimmassa tapauksessa pyörtyisit, niin ei käy mitään. Hyvä, että menet pelosta huolimatta.

Juuri tänään olin. Istutettiin sellaiseen lepotuoliin, joka taipui melkein makuuasentoon. Jos olisin pyörtynyt, en olisi päässyt putoamaan. Verta lirutettiin juuri siitä kyynärtaipeesta. Pienen alkunipistyksen jälkeen en tuntenut mitään.

Vierailija
48/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on näytteenottajien ollut vaikea löytää suonta koko elämäni ajan. Ei pelota itse näytteenotto vaan se minkälainen toimenpide siitä tulee. Joskus on näytteenottaja kysynyt että pelottaako, mutta ei mua pelota vaan jännittää mitä edessä on. Joskus ei ole mitään ongelmia, joskus on heitetty odotustilaan odottamaan toista näytteenottajaa. Ja aika usein on otettu avomenetelmällä. Kämmenselästä löytyy usein hyvin suoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän