Miksi meille joillekin, ehkä jopa useimmille(?) naisille on niin tärkeää olla kaunis etenkin oman miehemme mielestä?
Minua on alkanut ärsyttää oma naiivi prinsessa-syndroomani. Nyt kun olen löytänyt kumppanin jonka kanssa on kivaa ja ihanaa, olen alkanut stressata sitä olenko tarpeeksi tai edes ollenkaan kaunis mieheni mielestä. Minua on myös alkanut ärsyttää tiedostaessani sen että mies pitää muita naisia kauniina. Tunnen itseni todella typeräksi ja lapselliseksi - onko elämänlaatuni oikeasti kiinni vain siitä kuinka kaunis olen, etenkin verrattuna muihin?
Huoh. Tuntuu että pilaan pian tärkeimmän ihmissuhteeni oman naiiviuteni takia.
Auttakaa, miten voisin päästä eroon tällaisesta prinsessa-syndroomasta! Ja olisi myös mielenkiintoista saada tietää mistä tällainen "syndrooma" johtuu.
Kommentit (9)
En osaa oikein sanoa. Minulla ei ole ollut koskaan sellaista ajatusta. Varmaan siksi, etten ole aivan faktanomaisesti koskaan ollut kaunis. Nätti olin nuorena ja ihan katseen sietävä vieläkin. Minulle on ollut tärkeää muut jutut, toivonut miehen pitävän minua hyvänä äitinä lapsilleen, hyvänä työssäni, kivana ihmisenä, luotettavana kumppanina.
Onneksi miehille ei ole yhtään tärkeää, pitääkö nainen hänen elintään tarpeeksi isona.
Itse olen tässä suhteessa aika realisti. Olen mielestäni ihan nätti, mutta en tosiaankaan erityisen kaunis. Miehenikin on samoin ihan kivannäköinen, mutta ei erityisen komea. Minusta luonne ja persoonallisuus kun vaan ovat ne merkitsevät asiat parisuhteessa. Ihmettelen aina naisia, jotka sanovat miestensä sanoneen heille tyyliin "minulle sinä olet maailman kaunein nainen". Omissa korvissani tuo kuulostaa lällyltä.
Varmaan alitajuisesti pelkää ettei riitä tai kelpaa. Että tulee parempi joka vie miehen.
Sitten astuu esiin itsestäänselvänä pitäminen, mikä johtaa siihen ettei välitä enää omasta ulkonäöstä koska puoliso on siinä ja pysyy. Ja sitten voikin tulla ylläri jos mies lähtee.
Järkeä käyttäen...jos on rakkautta niin sietää toista vaikkei hän olisi parhaimmillaan. Mutta järki ei aina auta prinsessasyndroomaan.
Tiedostaminen on jo huippujuttu, koska omat neuroosit on mahdollista peittää.
Rumia miehiä on enenmmän kuin rumia naisia.
Kopioin tähän oman vastaukseni hieman muokattuna samaa aihepiiriä käsitelleestä ketjusta parin viikon takaa.
Kauneuden käsitteen alkuperä on hyvyyden käsitteessä. Naisella hyvyyttä ovat monet sellaiset piirteet ja taipumukset, joita liitetään naiseuteen ihan jo biologisista syistä: hoiva, harmonia, epäitsekkyys, antautuminen toisen käyttöön, sovittelevuus, laupeus.
Monesti sanotaan, että todellinen kauneus on sisäistä. Jotkut pitävät sitä joutavana valkoisena valheena, mutta se on totta! Kauneus on hyväntahtoisuutta, joka näkyy ulospäin ihmisen olemuksessa. Ihminen voi muuttaa itsensä kauniiksi hetkessä: hymyilemällä vilpittömästi.
Meidän langenneessa maailmassamme kauneus on irrotettu tästä alkuperäisestä sijaintipisteestään. Tuppaamme näkemään sen pintana.
Ap. kysyy, miksi nainen pitää tärkeänä, että hänen miehensä näkee hänet kauneimpana tms., niin vastaus siihen on nimenomaan se, että nainen haluaa kumppaninsa näkevän hänen hyväntahtoisuutensa. Monilla naisilla tämä kaipuu on kuitenkin tiedostamatonta. He eivät itse ymmärrä, että se on heidän kaipuunsa ja siksi yrittävät korjata asiaa pumppaamalla huuliaan, ottamalla ripsienpidennyksiä, silikoni-implantteja jne.
__________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii iankaikkisen elämän. **
Naiset ovat vähintään alitajuisesti sisäistäneet sen, että miehiä kiinnostaa naisessa vain ja ainoastaan ulkonäkö.