Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi blogien arvostelijat toimii itse niin typerästi?

Vierailija
10.10.2016 |

Tätä palstaa selatessa ei voi kuin miettiä, miten tietyt ihmiset jaksaa loputtomasti käydä vihasävytteistä keskustelua blogeista ja bloggaajista sekä ihan kaikista julkisuudessa esiintyvistä.

Kirkkain silmin puolustetaan, että arvostella (haukkua) saa ja eri mieltä voi olla, perustuen vain ja ainoastaan siihen että Minun mielestäni asia on näin ja Minä olen eri mieltä, jolloin automaattisesti tämä bloggaaja/toinen ihminen on huonompi ihminen, jos uskaltaakin toimia eri tavalla.

Minä en tarvitse kalliita asioita enkä kaunista kotia, turhamaista ja typerää kenenkään siis haluta sellaista.

Minä suojelen luontoa kynsin ja hampain ja Minun tapani tehdä se on ainoa oikea, luonnonvaroja tuhlaavat nuo bloggaajat, jotka toimivat eri tavalla kuin Minä.

Minä en itseäni korista tekotukalla tai ripsenjatkeilla, koska Minä olen Omasta Mielestäni kaunis näin tai Minusta on typerää laittaa rahansa sellaiseen (kun minulla ei sitä ole tai olen valinnut käyttää sen toisin).

Mitä helvetin väliä sillä on, mitä Sinä ajattelet, luuletko tosiaan että olet maailman napa ja voit tuomita muut ihmiset vain sillä, että olet eri mieltä kuin hän? Totta kai bloggaajat tuovat esiin omat mielipiteensä (mitä muutakaan??), mutta ainakaan he eivät jatkuvasti arvostele ja jauha negatiivisesti muista, vaan keskittyvät asioihin, jotka saavat heidät itsensä onnellisiksi.

Ja todella typerää myös väittää, ettei mikään vihapuheista voi johtua kateudesta, sillä enhän Minä tietenkään missään nimessä ainakaan tuollaista elämää kelpuuttaisi tai haluaisi.
Mikä sitten on se maallinen voima, joka liikuttaa niin pirusti, että jaksat loputtomiin arvostella toisen ihmisen valinnat ja elämäntyylin? Mikä?

En edes bloggaa itse. Kyllästyin. Ihmisten minä minä minä asenteisiin ja niin surullisen negatiiviseen jauhantaan, että sorruin siihen nyt itsekin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Eikö sinulla todella ole koskaan tullut noita bloggaajakeskusteluja lukiessasi tunne, ettei tämä ole ihan asiallista tai että näin on ihan ok sanoa toisen ihmisen elämästä?

Blogiketjuissa ihan tasaiseen väliajoin kommentoijat kritisoivat toisia liian kärkkäistä mielipiteistä, pelkästä ulkonäön arvostelusta ja aika monesta muustakin pikkunillityksestä.

Ylilyöntejä tapahtuu, mutta samakin kommentoija voi välillä sekä puolustaa että arvostella bloggaajaa. Eivät ihmiset ole niin mustavalkoisia kuin kuvittelet.

Tässä keskityttiinkin niihin negatiivisiin ja toista ihmistä loukkaaviin kommentoijiin, ei niihin asiallisiin.

Vierailija
22/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa toiselle ihmiselle osoitettu ilkeä kommentti on oikeutettu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää jakaa elämäänsä ventovieraille? Toki siitä seuraa myös arvostelua. Koskee lisäksi helposti muutakin lähipiiriä. En ole onneksi kenenkään bloggaajan kaveri. Voisi pala omaakin elämää päätyä vahingossa nettiin.

Minun korviini juuri tämä kuulostaa kamalan surulliselta. Kerrot mukavia asioita ihmisille -> totta kai sinun täytyy varautua siihen, että ihmiset arvostelevat ja puhuvat pahaa. Koskee myös lähipiiriä? Eli minun täytyy varautua siihen, että kertoessani lähipiirilleni asioista, ihmiset arvostelevat ja tämä on vain hyväksyttävä asia, eikä tästä saa esittää kritiikkiä, vaikka toisesta ihmisestä ja hänen valinnoistaan voi? 

Alun alkaen tässä kai on kyse siitä, miksi tälläinen yleinen ajattelu ylipäätään on olemassa? Miksi ihmisen täytyy saada arvostella toisen elämää ja valintoja niin rankalla kädellä ja ilkeästi. Pahoittaa tahallaan toisen mieli, niinkin mitättömästä asiasta kuin jostain hiuslisäkkeistä tai ripsistä. Eikö se ole aika vastenmielinen ajatus?

Ihanaa, että joku ajattelee samalla tavoin kuin minä! Olen täysin samaa mieltä. Vaikka käyn AV:lla niin en myös täällä ymmärrä ilkeitä, pahantahtoisia, alatyylisiä, törkeitä kommentteja. Eri mieltä toki saa olla; se vain virkistää keskustelua ja tulee eri näkökulmia mukaan, mutta ilkeyttä ja suoranaista vihapuhetta en ymmärrä! Mikä oikeus ja perustelu on puhua ja kirjoittaa erittäin rumasti ja ilkeästi??? Tällaiselle puheelle en löydä perusteluja!!!

Kaikista ei tarvitse tykätä, ei myöskään elämänvalinnoista jne mutta mikään ei oikeuta puhumaan ja kirjoittamaan haukkumalla, mitätöimällä, ilkeästi piikitellen.

Vierailija
24/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä saatan arvostella ihmisten, myös bloggaajien kulutuskäyttäytymystä, mutta pyrin kyllä aina esittämään kritiikin oikeasti asiallisesti (=rauhallisesti ja faktapohjalta, ilman haukkumista tms) enkä kuvittele olevani itse joku pyhimys. Näen valintojen eettisyydestä keskustelemisen ylipäänsä tärkeänä, ilman sitä edistystä tapahtuisi vielä hitaammin kuin nyt. Jos asioita ei nostettaisi esille, moniko viitsisi ottaa itse niistä selvää? Ja luultavasti yrityksistä vielä harvempi lähtisi muuttamaan toimintatapojaan.

Tästä huolimatta olen ap:n kanssa samaa mieltä siitä että moni arvostelee bloggaajia vain ilkeilläkseen ja siitä lähtökohdasta että omat valinnat=parhaat kaikille

Vierailija
25/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintosta kuulla näiden vihakommentoijien kantaa.

Vierailija
26/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintosta kuulla näiden vihakommentoijien kantaa.

Sama. Mutta vihapostaajia ei kiinnosta vastata.

Nettikiusaaminen kun tuntuu hyvältä joistakin! Halveksimisena, haukkuminen, ilkeät piikit tuovat vallan tunteen joillekin; pääsee mukamas niskanpäälle. Jotkut saavat herjaamisena nautintoa. Siksi. Tätä ei vain myönnetä. Paska nauttii paskasta.

Vierailija
27/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain siitä kyse, ettei tahallista ilkeyttä oikein osaa puolustella..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi