Nyt tarviin apua verhojen kanssa, rakkaat sisustajasiskot:)
Mulla on ihan kamala ongelma lastenhuoneen ikkunan ja verhojen kanssa. Ikkuna ja tuuletusikkuna ovat yhteensä 170 cm leveät. Eli on siis tavallinen ikkuna ja pieni väli (karmit eivät kiinni toisissaan) ja sitten tuuletusikkuna. Minkä ihmeenlaisen verhon tuonne huoneeseen laitan? Olin ajatellut teettää äitilläni laskosverhon, mutta olisiko yksi laskosverho ihan liian leveä (pitäisi ottaa 180 mekanismi). Ja kun kangaskin on vain 150leveä niin sauma tulisi... Vai pitäisikö laskosverhoja olla kaksi...olisiko sekin sitten vähän hassun näköistä? ja saisikohan tuoin tuuletusikkunan kokoisia mekanismejakaan mistään kun on kuitenkin niin kapea.
Kankaaksi haluan ehdottomasti pikkukengurusta beigeä ruutukangasta
http://www.pikkukenguru.fi/catalog/product_info.php/cPath/73_35_54/prod…
tuossa olisi linkki siihen jos toimii... kankaassa yksi ruutu on aina 30cm korkea, onko se ihan liian isokuvuoista laskosverhoon?
Miten sitten valelaskosverhot. Olen kuullut puhuttavan niistä, mutten koskaan nähnyt. Toimisivatko ne? (sälekaihtimet tulevat ja huone ihan vaan leikkihuone, joten pimennosta ei tarvi) Mistä löytäisin ohjeen niihin?
Pitkät verhot olisivat tietenkin yksi ratkaisu mutta se ei tuntuisi omannäköiseltä.. Ainakaan näin ensialkuun ajatellen.
Eli nyt verhoasiantuntijat, apuanne kaivataan:)
Kommentit (5)
Itsekin olen ihastunut tuohon kankaaseen, mutta mielestäni se ei pääse oikeuksiinsa laskosverhona. Kuitenkin laskosverhoa pääsääntöisesti pidetään auki, niin iso kuvio ei näy. Jos ostan tuota kangasta, niin teen siitä varmaan aika perinteiset sivuverhot tai jotain.
Laskosverho toimii tuuletusikkunan kanssa muutenkin huonosti, ja vielä noin leveänä. Kaksi laskosverhoakaan ei ole oikein nätti.
Suosittelisin tekemään beigestä pienikuvioisesta kankaasta - kuuluu tuohon samaan sarjaan - valelaskosverhon, joka on ikkunen kokoinen ja tekemään yhden pitkän verhon tuuletusikkunan päälle tuosta isoruutuisesta abc-kankaasta.
Minusta isokuvioinen kangas toimisi ehkä parhaiten paneli-verhona. Kun laittaa useamman panelin-kaitaleen (esim. sen 150 leveän kankaan kun jakaisi pystysuunnassa vaikka 3 osaan ja sitten voisi ottaa joko samaa tai jotain yksiväristä verhokangasta toisen pituuden ja jakaa se myös 3ksi soiroksi) ja vaikka 2-3 verhokiskoa, niin ne saisi sopivasti limittäin ja lomittain päivän ajaksi ja kuitenkin ne peittäisivät koko ikkunaseinän sitten kun ne levittäisi. Jos kangas on kovin hentoista, niin siihenhän voisi ommella takapuolelle jotain jämäkämpää yksiväristä kangasta ja kun verhon alareunaan laittaa vielä painon, niin verho pysyy nätisti " levynä" . Eikä paneli-verhojen tarvitse aina olla lattiaan asti pitkiä, voihan nekin tulla vaan ikkunan alareunan tasalle, jos se näyttää nätimmältä kyseiseen huoneeseen.
Olipas mukavasti ideoita ja kaikki varteenotettavia sellaisia. Ehkä päädyn pitkiin verhoihin tuosta abc-kankaasta, vaikka sellaisiin purjerengasmalleihin. Tuo ajatus valelaskosverhosta siitä toisesta sarjan kankaasta ja yhdestä sivuverhostakin oli ihan kiva, mietin vain näyttääkö toispuoleiselta jos toisella puolella vaan sivuverho. Onko kenelläkään tällain tehty ja miltä näyttää?
Heippa,
Minäkin mietin kauan laitanko laskosverhoja vai mitä verhoja esim. työhuoneeseen, mutta sitten päädyin laittamaan ihan tavalliset sivuverhot, siis ei pitkät vaan ikkunan alaosaan asti ulottuvat. Laitoin kuitenkin ripustukseen jotain erilaista, eli ompelin kankaaseen purjerenkaat yläosaan ja sitten laitan sen samanväriseen metalliseen kauniiseen tankoon roikkumaan. Näin itse kangas näyttää kauniilta eikä sen kuviot peity.
Meille tulee myös yksi feikki-laskosverho uuteen kotiin, mutta se tehtiin niin että laitettiin kokonainen sivuverho neljään osaan ja sitten siihen vaan ommeltiin niitä " lenkkejä" ikään kuin verhoa olis vedetty kasaan. Mutta tämä vaatii tosiaankin paksun kankaan, muuten ne vekit näyttää ihan luiruilta ja niitä tuskin erottaa kankaasta kun eivät mekanismin avulla pullistu ulospäin. Olikohan vaikeasti selitetty?
Tässä mun ajatuksia! :-)