about rv33-34 olevat, onko tämä normaalia?
kaipaisin apuanne kanssasisaret :) Mulla huomenna täynnä rv34 ja vauva pää alaspäin masussa. Yksi raskaus mulla on kyllä jo takanapäin mutta silloin tyttö oli kokoajan (rv28->) sitkeästi perätilassa eikä mulla siis tälläsiä vastaavanlaisia kokemuksia ole. Kysyisinkin nyt onko normaalia että alavatsalla on jatkuva epämielyttävä tunne, niinkun olisi pissahätä kokoajan? tavallaan sellainen paineentunne. Olen ajatellut että onkohan noi tuntemukset vaan normaalia kun vauvan pää painaa alas (tosin neuvolassa ainakin vielä viikko sitten sanottiin ettei ole mitenkään alhaalla vielä, päinvastoin. No eipä ollut näitäkään tuntemuksia tosin vielä sillon) vai pitäiskö miettiä jotakin muuta.. Tosiaan ainakaan ekassa (perätila)raskaudessa ei mitään tälläistä ollut. Kiitos etukäteen!
Kommentit (4)
Kyllä vaan on. Painaa ikävästi tuonne alas. Eilen lorahti pissaa housuihin - olin juuri käynyt pissalla ja sain pistettyä pikkuhousut jalkaan, kun toinen taisi lyödä/puskea virtsarakkoon ja tuli sitten mutama tippa housuihin pissaa. Onneksi olin kotona!
se on sitten tosiaan varmaan niin kun arvelin, pää painaa enemmän tonne alas kun pikkupeppu taannoin ;) kiitos.
Olipa huojentavaa kuulla etta on muitakin joilla sama vaiva - itse olen rv 32+5 ja viime viikolla katilo totesi vauvan olevan raivotarjonnassa ja ilmeisesti jo kiinnittyneena, tai ainakin jo tosi alhaalla, ja alavatsassa tuntuu lahes jatkuvasti tosi ikavaa painetta. Useasti joudun juoksemaan vessaan heti pissallakaynnin jalkeen uudestaan, ja vahan valia tulee kiire vessaan kun tuntuu etta rakkoa vasten on kova paine, ilmeisesti vauvan paan aiheuttama. Huolestuin jo etta on lapsiveden vuotoa, mutta ilmeisesti ' vain' virtsan karkailua, sinansa helpotus. :) Ensimmaista odotan, joten oireet ovat kaikki outoja!
Lumsku
Siis toinen jolla ilkeä tunne ihan tuolla alhaalla mahassa. Painetta! Välillä vauva liikahtaa ja kai heulauttaa virtsarakkoa jolloin tulee tunne et nyt ja äkkiä vessaan :) Välillä tuntuu et tulee alamahasta läpi kun se paineen tunne on niin kova. Kannattaa toisaalta vaatia pissatesti ettei ole mitään tulehdusta. Itselläni ei ollut mut kätilö halusi varmistaa.
Nyt vauva on jo aika alhaalla mut ei kiinnittynyt ja sen kyllä huomaa kun kävelyni on muuttunut vaappumiseksi ;)
Eli sanoisin et ihan normaalia. Vauvan pää painaa ja aiheuttaa painetta...varsinkin kun pääsee vielä liikkumaan (pyörittämään päätään).
Jarniina ja " Lotta" rv 37+2