Mistä naapuri on saanut tietää nimeni?
Naapuriin muutti yksi mies, johon kerran törmäsin hississä ja juttelin jotain epämääräistä muutosta. Tämä samainen herra on laittanut Facebookissa kaveripyynnön. Mistä se on saanut selville nimeni? Todennäköisesti on nähnyt mihin asuntoon menen sisälle ja saanut sukunimen siitä selville, mutta entäs etunimi? Asun vuokralla, näkeekö vuokralaisen tietoja taloyhtiön papereista?
Kommentit (38)
Pelkällä sukunimellä onnistuu usein löytämään facebookista hakemansa henkilön.
Ennen naapuria epäilisin Facebookkia.
Minkä seksikirjeenvaihdon? En edes tiennyt äijän nimeä ennen kaveripyyntöä, saati missä asunnossa se asuu.
Ap
Mulla on tietääkseni asetukset niin, ettei mua edes pitäisi löytää, jos hakee nimen perusteella. Muutenkaan en jaa julkisesti mitään tietoja edes asuinpaikasta tai muusta.
Ap
Kirjoittanut sukunimesi faceen ja se ehdottaa. Huomaa tutun naaman ja klikkaa profiiliin. Toteaa sen olevan sinä ja painaa "pyydä kaveriksi"nappian
No oletko Virtanen vai Ölböryij? Tosin facebook ehdottaa kavereita joskus paikkatietojen perusteella ja on voinut ehdottaa sinua.
Jos ei oo mikään huippuyleinen sukunimi, niin helpostihan sillä ihminen FBstä löytyy. Viä kun tietää miltä näyttää ja asuinpaikan, niin helpottaa, jos kasvot ja kotipaikka nähtävillä profiilissa.
Tai sit kuullut, kun joku sua (etu)nimellä puhutellut rapussa/pihassa. Tai vaikka joltain naapurilta voinu kysyä.
Onko sinulla osoitetiedot löydettävissä Fonectasta?
Mua ei voi profiilikuvan perusteella tunnistaa, koska se on otettu kauempaa yhdellä nähtävyydellä ulkomailla. Musta vaan tuntuu, että naapuri on saanut mun nimen selville jostain muualta ennen Facebookia. Näkyykö vuokralaisen tiedot noissa taloyhtiön papereissa, kun se kuitenkin osti tuon asuntonsa?
Ap
Mä ainakin stalkkaan kaikkien naapureiden nimet ensin Fonectasta sukunimi ja osoite -yhdistelmällä ja sitten jatkan Facebookkiin.
Mulla on sen verran yleinen nimi, että näyttää löytyvän muitakin samalla nimellä. Osoitetiedot on tavallaan Fonectassa, eli mun puhelinnumerolla löytää, mutta ne on mun isän nimissä ja sen osoitteessa. Voiko pelkän osoitteen perusteella hakea, että ketä siellä asuu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tietääkseni asetukset niin, ettei mua edes pitäisi löytää, jos hakee nimen perusteella. Muutenkaan en jaa julkisesti mitään tietoja edes asuinpaikasta tai muusta.
Ap
Sä ihmettelet et mistä se tietää sun nimen ja sen jälkeen kerrot ettei sua edes pitäis löytää pelkän nimen perusteella. No miten se sit on voinu sulle kaveripyynnön lähettää jos sua ei voi edes fasesta etsiä???
Kun kirjoittaa sukunimen hakukenttään, ensin tulee omat kaverit, sitten kaverin kaverit, sitten lähistöllä asuvat/ samoissa ryhmissä olevat. Ja vaikka ei olisi paikkakunta julkisena, niin face kuitenkin tietää missä sä meet ja osaa ehdottaa sua siinä listalla ensimmäisten joukossa.
On voinut jutella jonkun naapurinne kanssa :)
Siis mua ei löydy, kun hakuun kirjoittaa mun nimen, mutta esim. mun isän kaverilista on julkinen ja sitä kautta löytää mut ja voi pyytää kaveriksi.
Ap
Facebook ei ehdota pelkän sijainnin perusteella ikinä. Etenkään jos sijainti ei edes ole käytössä, kuten useimmilla.
Oletteko seinänaapureita? Minä olen tiennyt monessa asuinpaikassa seinänaapurieni nimet, vaikka ei olla koskaan juteltu, kiitos paperisten seinien.
Vierailija kirjoitti:
Sun ovessa lukee sun nimi
Hyvä kun jaksoit aloituksenkin lukea. :D
Se on joku stalkkeri ja luultavasti ihastunut sinuun. Mieti tarkkaan mitä teet. Älä hyväksy kaveripyyntöä, ellet ole kiinnostunut. Kuulostaa vähän ahdistavalta...
Posti kantanut sille sun seksikirjeenvaihdon?