Kuka uusavton idiootti käyttää noita "tuoreksia"?!
Siinä on taas laiskuuden huippu ja vuoden turhake!!
Kommentit (61)
Näyttää tosi hyvältä tuo, missä on herkkusieniä, punasipulia yms. Mutta maksaa 2,99? En tuohon hintaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin sellainen aihe, jota itsekin olen miettinyt mainoksia katsoessani.
Ja kommentteihin:
Miksi rikkaat käyttäisivät, eikö he arvosta kasvisten ja vihannesten makua ja tuoreutta niinkuin muut?Leivän osalta olen kauan ihmetellyt, minkä takia samana päivänä tuotuja ei merkitä erikseen, huomattava ero esim. ruispaloissa. Valmiiksi siivutettua leipää en ymmärrä sitä vähääkään, nehän on valmiiksi kuivattujakin, joten miksi niitä ei myydä valmiiksi poistoissa?
Eivätkö ruispalat mielestäsi ole valmiita paloja? Ja miksi ihmeessä kaupassa pitäisi erikseen merkitä samana päivänä tuodut? Kai se asiakas itse osaa lukea päiväyksen ja tunnustella, jos sillä on suurikin merkitys. Tuo jos jokin on uusavuttomuutta, jos ei asiakas itse löydä hyllystä tuoretta leipää. :D
Noitten mukana tulee kauheasti pakkausjätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just mietin, että teen ens viikolla kasvis-nuudeliwokkia ja kokeilen noita. Sinä kaikkein kiireisimpänä päivänä, eli keskiviikkona, kun ruoanlaittoon on aikaa max. vartti.
Miten noi eroaa esim. pakastevihannesten käytöstä, noi niinkuin uusavuttomuuden näkökulmasta?
Muuten samaa mieltä pakastevihanneksista, mutta tuoreherneitä tai maissia ei oikein ole muuten saatavilla.
Niin, siis mun mielestä pakastevihannesten käyttö on tosi jees. Vertasin siis vaan näitä tuoreksia ja pakastevihanneksia, ei mun mielestä suurta eroa. Itse ostan esim. pakasteparsakaalia, koska saan siitä sen muutaman "nupun" ateriaani ja loput saa olla pakastimessa odottamassa seuraavaa ateriaa. Enkä maksa kokonaiseesta parsakaalista, joka pahimmillaan sitten pilaantuu jääkaappiin - vaikka toki arvostan tuoreuttakin. Jos teen ruoan, jossa parsakaali on olennaisessa osassa, ostan toki tuoreen ja kokonaisen.
Joku vitun lehmä niitä ostaa, sillä aina kun minä olen ollut ostamassa, niitä ei vielä kertaakaan ole ollut.
Ja minkäkölainen minä olen, joka niitä ostais? No ihan perus wt-ämmä, paitsi että mulla on työpaikka, jossa olen monta tuntia päivässä, ja saan siitä sen verran rahaa että voin ostaa vihannekseni tuoreena ja pilkottuna. Jos ne on hyviä, alan käyttämään niitä. Pakasteet on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kommentteihin:Miksi rikkaat käyttäisivät, eikö he arvosta kasvisten ja vihannesten makua ja tuoreutta niinkuin muut?
Leivän osalta olen kauan ihmetellyt, minkä takia samana päivänä tuotuja ei merkitä erikseen, huomattava ero esim. ruispaloissa. Valmiiksi siivutettua leipää en ymmärrä sitä vähääkään, nehän on valmiiksi kuivattujakin, joten miksi niitä ei myydä valmiiksi poistoissa?Eivätkö ruispalat mielestäsi ole valmiita paloja? Ja miksi ihmeessä kaupassa pitäisi erikseen merkitä samana päivänä tuodut? Kai se asiakas itse osaa lukea päiväyksen ja tunnustella, jos sillä on suurikin merkitys. Tuo jos jokin on uusavuttomuutta, jos ei asiakas itse löydä hyllystä tuoretta leipää. :D
Kun en osta yleensä leipää, jää ruispalat usein ottamatta. Jos samana päivänä tuodut ruispalat tai ruispuikulat olisi merkitty, niitä voisin ostaakin. Usein vaan laittavat vanhojen leipien leipälaatikoiden alle ne tuoreimmat.
Ja on se ruispala vähän eri asia kuin valmiiksi siivutetut vaaleammat leivät. Ruispaloja vastaavat leikkaan itsekin kotona paiston jälkeen, koska niitä ei saisi leikattua kunnolla pakastuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne musta ylihintaisia ole; 1kpl paprikan hinta n.0,70-1,30e, porkkana 0,20e, sipuli 0,20e, ja mitä muuta niissä rasioissa on.. Eli voi tulla kalliimmaksi ostaa kaikki yksitellen ja sit vielä pestä, kuoria ja pilkkoa..
terveellistä ja hyvää. Miten moni ostaakaan jonku mättöpizzan?
Tämä olisikin hyvä jos tuoreksia saisi pizza-kombinaationa, eli siinä voisi olla tomaatti, ananas, sipuli, paprika, herkkusieni, oliivi? Tee pohja, heitä tomaattisoseet, levitä liha tms, heitä joukkoon tuorekset ja juusto. Uuniin.
Mä en ainakaan tykkää pilkkomisesta.
Tuorekset on paremmat kuin pakastetut; olen laittanut suoraan sellaisenaan salaattiin, suolaisiin piirakoihin ja tietenkin uunissa tai pannulla lisukkeeksi.
Hyvä että edes niitä syö jos ei jaksa/viitsi pilkkoa itse. Ehkä ei kuitenkaan maailman pahimpia syntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, kun väki ostaa viiliä. Siis ostaa kaupasta hapanmaitotuotetta, jonka valmistaminen ei vaadi yhtään mitään muuta kui maidon kaatamista purkkiin. Käsittämätöntä avuttomuutta.
Lidlissä 2 vanhaa homomiestä (oletin pariskunnaksi) osti ison laatikollisen viilejä.
Mun mies on ihan jipoissa viilistä, hänelle uusi tuote, ei ole muissa maissa nähnyt.
Maksaa joku 40 cent per tötsä, ei kävisi mielessäkään itse tehdä. Kätevyys kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama porukka, joka ei itse leivo leipiään vaan ostaa ylihintaan valmiina kaupasta.
Sama porukka joka käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tuorekset??
Ap on vetänyt tuorekset nenäänsä 😂 aika syvälle vielä 🐽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kommentteihin:Miksi rikkaat käyttäisivät, eikö he arvosta kasvisten ja vihannesten makua ja tuoreutta niinkuin muut?
Leivän osalta olen kauan ihmetellyt, minkä takia samana päivänä tuotuja ei merkitä erikseen, huomattava ero esim. ruispaloissa. Valmiiksi siivutettua leipää en ymmärrä sitä vähääkään, nehän on valmiiksi kuivattujakin, joten miksi niitä ei myydä valmiiksi poistoissa?Eivätkö ruispalat mielestäsi ole valmiita paloja? Ja miksi ihmeessä kaupassa pitäisi erikseen merkitä samana päivänä tuodut? Kai se asiakas itse osaa lukea päiväyksen ja tunnustella, jos sillä on suurikin merkitys. Tuo jos jokin on uusavuttomuutta, jos ei asiakas itse löydä hyllystä tuoretta leipää. :D
Kun en osta yleensä leipää, jää ruispalat usein ottamatta. Jos samana päivänä tuodut ruispalat tai ruispuikulat olisi merkitty, niitä voisin ostaakin. Usein vaan laittavat vanhojen leipien leipälaatikoiden alle ne tuoreimmat.
Ja on se ruispala vähän eri asia kuin valmiiksi siivutetut vaaleammat leivät. Ruispaloja vastaavat leikkaan itsekin kotona paiston jälkeen, koska niitä ei saisi leikattua kunnolla pakastuksen jälkeen.
No sehän ei ole kenenkään muun menetys kuin sinun, jos et löydä tuoretta leipää hyllystä. Myydyiksi ne tulee merkitsemättöminäkin. Jos ne merkittäisiin erikseen, kustannus olisi kaupalle paljon suurempi, kuin sen ostamasi ruispalapussin kate. Sinun ongelmasi ei kovin yleinen ole kuitenkaan.
Esim. tällainen sinkkunainen, joka haluaa silloin tällöin syödä vaikkapa wokia, mutta en saa siihen, tai lähipäivien ruokiin kulumaan kokonaista paksoita tai fenkolia.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä 2 vanhaa homomiestä (oletin pariskunnaksi) osti ison laatikollisen viilejä.
Kaksi naista kaupassa on kaverit tai sisarukset, mutta kaksi miestä kaupassa on homopari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama porukka, joka ei itse leivo leipiään vaan ostaa ylihintaan valmiina kaupasta.
Olen yrittäjä, usein yli työpäivän mitan töissä, neljä kouluikäistä lasta ja silti jää aikaa pilkkoa vihannekset ja jopa tehdä leipää tai sämpylöitä. Pääsääntöisesti leivon lasten kanssa leivät, pullat ja munkit viikonloppuisin, mutta aina joskus työpäivän jälkeen tulee inspis. Ja ehdin tuon lisäksi harrastaakin, käyn mm. kahteen kertaan viikossa valmentamassa lapsia.
En moiti heitä, jotka haluavat valmista. Eiköhän tuoreksillakin työllistä. On kuitenkin aikalailla itsestä kiinni kuinka paljon käyttää aikaa mihinkäkin. Netissä ja tv:n ääressä en ole päivittäin paitsi aamuisin tarkistan Wilman.
Ei todellakaan ole työssäkäynnistä kiinni ehtiikö tehdä ruokaa. Päivittäiseen ruoanlaittoon ei mene paljoa enempää tekee sen valmiista tai raaka-aineista. Olennaista nopealle ruoanlaitolle on, että keittiössä on tilaa ja välineet on kunnossa, veitset terävänä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on taas laiskuuden huippu ja vuoden turhake!!
Olen kans miettinyt samaa. jotkut hölmöt menee halpaan ja ostaa noita. Sama homma noiden lihankorvikkeiden kanssa, en käsitä kuka niitäkään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, usein yli työpäivän mitan töissä, neljä kouluikäistä lasta ja silti jää aikaa pilkkoa vihannekset ja jopa tehdä leipää tai sämpylöitä. Pääsääntöisesti leivon lasten kanssa leivät, pullat ja munkit viikonloppuisin, mutta aina joskus työpäivän jälkeen tulee inspis. Ja ehdin tuon lisäksi harrastaakin, käyn mm. kahteen kertaan viikossa valmentamassa lapsia.
En moiti heitä, jotka haluavat valmista. Eiköhän tuoreksillakin työllistä. On kuitenkin aikalailla itsestä kiinni kuinka paljon käyttää aikaa mihinkäkin. Netissä ja tv:n ääressä en ole päivittäin paitsi aamuisin tarkistan Wilman.
Ei todellakaan ole työssäkäynnistä kiinni ehtiikö tehdä ruokaa. Päivittäiseen ruoanlaittoon ei mene paljoa enempää tekee sen valmiista tai raaka-aineista. Olennaista nopealle ruoanlaitolle on, että keittiössä on tilaa ja välineet on kunnossa, veitset terävänä.
On eri asia kokata 5+ ihmiselle kuin yhdelle ja miettiä missä ja miten säilöö vaikka tuoreen paprikan seuraavaa käyttöä varten.
Muuten samaa mieltä pakastevihanneksista, mutta tuoreherneitä tai maissia ei oikein ole muuten saatavilla.