Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Kaksiosainen sukunimi on varoitus merkki.
Kesy marhu
kesä syys marras huhti
kuukaudet joissa 30 päivää
Kellosta katsottuna millä luokalla olin minkäkin ikäisenä. Esim. Kolmosen kohdalla on luokka kolme ja vastakkainen numero on yhdeksän eli olin kolmosella 9v.
Mummu opetti että sydämeen mahtuu vain yksi ämm ä. Väli sen takia että muuten tää kommentti ei mene läpi. 😂
Yhdessä työpaikassa: ma - ke - pee, ennen seiskaa mee.
Siis työvuoroon. Meillä oli aina yksi, joka tuli aikaisin, päästi sisään myös muita työntekijöitä ja opiskelijoita. Minä asuin lähellä ja ainoa vaikeus oli alussa muistaa, mitkä ne päivät oli, kun piti mennä aiemmin. Lorun muistan edelleen.
Pienet joutuu helman alle, isot pääsee sisään. HKL:n neliakseliratikoissa suunnanvaihtokytkimen manuaalivipu oli vaunuissa 1-15 helmapellin takana ja 15-30 sisällä, lattialuukun alla.
Kesymarhu. Niinku kesykarhu, mutta ämmällä.
Kuukaudet missä on vaan 30 päivää.
CDEFGAHC
Center
miDdlE
F
GAnal HC= Rauman Lukko
Tuliko tämä nyt epäselväksi?
Baltian maat (kartalla). Viro tietysti ylinnä ja toiset aakkosjärjestyksessä. Viro, Latvia ja Liettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puimuri
Eli P= U*I ja U=R*l
M muistin vuoksi välissä
Sähkötekniikan peruskaavoja, 1. Osoitaa tehon, jännitteen ja virran suhteet, toinen on Ohmin laki, joka osoittaa jännitteen, resistanssin ja virran keskinäiset suhteet.
Nämä esitetään usein muistikolmioina, jossa kaavojen 1. kirjain nostetaan päälle, jakoviiva väliin. Lkun sormella peittää puuttuvan suureen, jäljelle jäävä kuvio osoittaa tarvittavan laskutoimitulsen.
p. U
U*I (m) R*I
Tuon kun kirjoitti " ä m m ä on muistin vuoksi, juuttui moderointiin.
Lainaukset toimivat taas niin, etteivät toimi mitenkään...
Se käsi jossa on käsivarressa luomi on vasen käsi.
p. U
U*I (m) R*I