Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
puimuri
Mäkin muistan ton. Ei vaan hajuakaan mitä se tarkottaa. Jotain sähköjuttuja?
Käytän salasanana sovelluksia sanaa idiootti. Jos en muista salasanaa, niin tuo sana tulee mieleen yleensä ensimmäisenä.
Harakka ei harmaa, varis ei valkoinen.
Mazda 323 eli Pähkinäsaaren rauha 1323
Mitä missä milloin kannattaa ainakin muistaa jos SPOTPA ei muistu enkun sanajärjestyksestä. Sujuvoittaa tosi paljon lauseita.
SVP ( s il vous plais) Ranskan lipun värit oikeassa järjestyjsessä sininen - valkoinen -punainen
Pötsi, verkkomaha, satakerta = Pirjo Vappu Seppälä. Tämän opetti 3-4 luokan opettaja aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
Mulla on: koira kaatu loukkas luun.
kori kaljaa loiskahti lumeen
kova kalu loksahti luukkuun
KADE = rasvaliukoiset vitamiinit
Kaurapuuro mikrossa: 1-2-1-2
1 dl hiutaleita, 2 dl vettä, 1 minuutti mikrossa, sekoita, vielä 2 minuuttia mikrossa
Oulun siika pyhä kala. Pohjanmaan jokia pohjoisesta etelään. Luonnollisesti mitään en tällä tiedolla ole tehnyt.
Ruuvatessa: "righty tighty lefty loosey" = oikealle kiristyy, vasemmalle löystyy.
Paapuuri ja tyyrpuuri oli joskus vaikea muistaa. Siihen kehitin muistisäännön PV (=paapuuri vasen...) ja TO, jossa PV:n muistan moposta ja kun toisen tietää niin toinenkin on selvä...
En lukenut koko ketjua mut tästä on ollut hyötyäkin
puolikuun viereen vasemmalle puolelle in piirtää pystyviivan, kuu kertoo on kasvava vai pienenevä. Eli K vai P
tosin se valehtelee
Kellonajan siirtäminen:
Viisarit siirretään aina kuluvan vuoden kesää kohti.
Siis keväällä eteenpäin, syksyllä taaksepäin.
Marsu inisee laatikossa; inessiivi; ssa
Minulle tuotti vaikeuksia muistaa, minkä ikäinen on milläkin luokalla. Opin hiljattain netistä, että sen näkee kellotaulusta, kellotaulun vastakkaisista numeroista, mikä yleensä on ikä ja luokka.
Esim. vastakkaiset kellonajat klo 9 ja klo 3 (klo 15) tulkitaan näin:
3. luokalla ollaan n. 9-vuotiaita.
9. luokalla ollaan n. 15-vuotiaita.
Mun lukion opettajalla Jyväskylän lyseossa oli Pähkinäsaaren rauhaan parempi versio ku ap:llä: 1 Mazda 323 eli 1323.
Puimuri
Eli P= U*I ja U=R*l
M muistin vuoksi välissä
Entäs naakka, mustavaris ja korppi?