Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä fitness-kisoista?

Vierailija
09.10.2016 |

Nyt kun Lahdessa on nuo pohjosmaiden suurimmat fitness-messut niin tulipahan mieleen, mitä mieltä olet kisoista ja kisaajista? Minkälaisen kuvan ne antavat ihmisestä? Tykkäätkö?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://blogit.iltalehti.fi/tomi-takamaa/2016/10/11/fitness-lajien-vaari… siinä yhen kisaajan valmentajan ajatuksia, lukekaa niin saatte ehkä vähän eri perspektiiviä.

Ihan tyypillistä kitinää ja vertausta kamppailulajeihin sekä muihin painoluokka urheiluun jotka ovat lähtökohdiltaan aivan eri asia kuin fitness. Miksi valmentaja ei puhunut mitään yhä lisääntyvästä lääkkeiden käytöstä Body-lajien piirissä?

http://kukkahattu.com/2015/11/22/doping-kehonrakennuksessa-vaiettu-sala…

Siksi, koska esimerkkinä oli bikini fitness ja siinä ei käytetä mitään.

Vierailija
62/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu urheilulaji vaatii ison kauneusleikkauksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni Fitnessistä: astetta yksinkertaisemman väen touhua.

Vierailija
64/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu urheilulaji vaatii ison kauneusleikkauksen?

Jaa mikäs osio tossa lajissa vaatii kauneusleikkauksen? Isot tissit ei ole mikään välttämättömyys.

Vierailija
65/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielipiteeni Fitnessistä: astetta yksinkertaisemman väen touhua.

Eikö siellä mielestäsi voi kilpailla fiksuakin porukkaa?

Vierailija
66/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilusuoritukseen ei koskaan pitäisi kuulua se miltä urheilija näyttää. Ei koskaan.

Eikä urheilusuoritusta edeltävänä iltana juoda viiniiä sen takia, että kroppa kuivuu... 

Kun tossa lajissa ideana on, että kroppa on mahdollisimman kuiva ja sitä edesauttaa viinin juonti, niin mitä pahaa? Jokasessa lajissa omat tapansa. Ja hui apua, ne vetää kirkasta viinaakinennen suoritusta!!1

Repesin. Mikä tossa on se suoritus? Tämä pyllistys? No kyllä mäkin tarttisin kirkasta viinaa kunnon tujauksen, että menisin oranssina pyllistämään barbiekorkokengissä jonnekin yleisön eteen. Ei hitto.

Jännitä itse kaikki kroppasi lihakset (jos on) ja tee se useamman kerran päivässä monen minuutin ajan.

Kaikilla ihmisillä on lihakset. Tämä on ihan anatomian perusjuttuja ja opetetaan alakoulussa muistaakseni viimeistään 5. luokalla.

"Jännitä lihaksesi usemman kerran päivässä monen minuutin ajan" :D No on kyllä suoritus, ihan hiki tulee ajatellessakin. Kyllä toi nyt pesee triathlonit ja telinevoimistelut mennen tullen, on kyllä rankka suoritus. Treenataanko sitä lihasten jännitystä jotenkin peilin edessä? Tämä yksi blondihan avautui lehdessä, että teki "etuasennon" väärin ja siksi jäi kauas kärjestä. Onko se pyllistys siis "taka-asento".

On toi kyllä niin pimeä laji... Hirveät silikonibosat jotka pursuaa paljettibikineistä, laikukkaaksi maalattu iho, viiskymppisen naamavärkki kahden sentin ripisllä ja perse pitkällä lavalle. Missikisat on kyllä tähän  verrattuna kesyä touhua.

Vierailija
67/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua, ei mitään tekemistä urheilun saatikka terveellisten elämäntapojen kanssa. Laji vetää puoleensa jo valmiiksi syömishäiriöisiä, ja loput pilaavat terveytensä muuten. Toivottavasti kyseinen "laji" poistuu muodista.

Vierailija
68/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua, ei mitään tekemistä urheilun saatikka terveellisten elämäntapojen kanssa. Laji vetää puoleensa jo valmiiksi syömishäiriöisiä, ja loput pilaavat terveytensä muuten. Toivottavasti kyseinen "laji" poistuu muodista.

Millä perusteella tuon voi liittää syömishäiriöön? Ja on tuo nyt paljon terveellisempi tapa elää kuin monien muiden. Kisadieetti ei kuitenkaan koko vuotta kestä ja muutenhan nuo näyttävät ihan tavallisilta ihmisiltä. Mutta jotkut vetävät sitä paskaruokaa koko vuoden liikkumatta yhtään..

Vierailija
69/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella tuon voi liittää syömishäiriöön? Ja on tuo nyt paljon terveellisempi tapa elää kuin monien muiden. Kisadieetti ei kuitenkaan koko vuotta kestä ja muutenhan nuo näyttävät ihan tavallisilta ihmisiltä. Mutta jotkut vetävät sitä paskaruokaa koko vuoden liikkumatta yhtään..

Vahvistaa vaan käsitystäni siitä, ettei fitness harrastajat ole sitä terävintä porukkaa. Kritiikkiin vastataan vetämällä sohvaperuna- kortti esiin.

Vierailija
70/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvistaa vaan käsitystäni siitä, ettei fitness harrastajat ole sitä terävintä porukkaa. Kritiikkiin vastataan vetämällä sohvaperuna- kortti esiin.

*vain

*etteivät

*fitness-harrastajat

*sohvaperunakortti (tai sohvaperuna-kortti ilman tuota todella teräväksi itsensä ylentäneen kirjoittajan tekemää ylimääräistä välilyöntiä)

Vierailija
71/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmissäni fitness on lähinnä yhteiskunnan silmissä jostain syystä sallittu versio ortoreksiasta. Pakkomielteisen liikunnan ja ruokavalion, sekä ennen kisoja kuivuttamisen riudattamaa kroppaa esitellään ylpeänä (ja orannsina) ja kannustajia riittää vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.

Vierailija
72/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun silmissäni fitness on lähinnä yhteiskunnan silmissä jostain syystä sallittu versio ortoreksiasta. Pakkomielteisen liikunnan ja ruokavalion, sekä ennen kisoja kuivuttamisen riudattamaa kroppaa esitellään ylpeänä (ja orannsina) ja kannustajia riittää vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.

Minä en ymmärrä krikettiä. En kuitenkaan julista ympäriinsä sitä paskaksi lajiksi, vaan annan kritettifanien fanittaa krikettiä. :)

Vierailija
73/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen epäterveellinen harrastus kaikin tavoin. Liikunta ja terveellinen ruokavalio kannattaa aina, mutta fitness on kaikkea muuta kuin terveellistä. Hajottaa kehon ja mielen. Lisäksi olen sitä mieltä, että pohjimmiltaan tuossa lajissa ei ole edes kyse urheilusta vaan turhanpäiväisestä ulkokuoren palvonnasta. 

Vierailija
74/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt aikuiset ihmiset mitä lystää, mutta tekee pahaa ajatella että nuorille annetaan vääristynyt kuva siitä että fitness olisi jotenkin terveellistä. Lisäksi en usko että kaikkea saavutetaan pelkästään ruokavalion muutoksella, treenamisella ja itsensä kuihduttamisella vaan osalla on kyllä muitakin aineita.

Vierailija
75/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Kisaajat elävät paljon terveellisempää elämää kuin monet muut (sohvaperunat, jatkuvasti alkoholia käyttävät, roskaruokaa syövät, ylipainoiset, anorektikot jne jne.)

Vierailija
76/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkööt aikuiset ihmiset mitä lystää, mutta tekee pahaa ajatella että nuorille annetaan vääristynyt kuva siitä että fitness olisi jotenkin terveellistä. Lisäksi en usko että kaikkea saavutetaan pelkästään ruokavalion muutoksella, treenamisella ja itsensä kuihduttamisella vaan osalla on kyllä muitakin aineita.

Kehonrakentajilla kyllä, bikini fitness -kisaajilla ei.

Vierailija
77/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä krikettiä. En kuitenkaan julista ympäriinsä sitä paskaksi lajiksi, vaan annan kritettifanien fanittaa krikettiä. :)

Kriketti tuskin aiheuttaa esimerkiksi kilpirauhasongelmia saatikka sotkee hormonitoiminnan. Mielestäni on huolestuttavaa että yhä nuoremmat hakeutuvat fitness touhuun ja pilaavat terveytensä.

Vierailija
78/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fitnestä arvostelee niin heti aletaan syyttämään kateelliseksi tai sohvaperunaksi, eikö muka ole olemassa mitään fitneksen ja sohvaperunan väliltä? Miksi naiset eivät ala vaikka 400 metrin juoksua harrastamaan, siinähän on lopputuloksena todella sporttinen kroppa ja huippufysiikka, ai niin mutta siinä lajissa ei pääsekään Suomen huipulle yhdessä vuodessa niin kuin fitneksessä on mahdollista.

Kertokaa nyt fitness koohkaajat onko tämä terveellisen kuulosta?

"– Rupesin pienentämään annoskokojani ja usein jätin syömättä. Ennen söin aina kouluruoan, nyt olin päättänyt kuitenkin käyttää tämän ajan ”paremmin” koulun vessassa tekemässä vatsalihaksia.

– Tämä on vain jäävuoren huippu kaikkien sairaiden tarinoideni joukossa, jolloin olen kieltäytynyt syömästä muiden tekemää ruokaa, koska se on ollut mielestäni epäterveellistä. Koko elämäni pyöri ruoan, vartalon ja treenien ympärillä. Olin todella itsekäs ja epäkunnioittava. Ainoa asia millä oli väliä oli MINUN ruokani, MINUN treenini ja MINUN kisani, Janni kirjoittaa."

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001163592.html

Vierailija
79/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos fitnestä arvostelee niin heti aletaan syyttämään kateelliseksi tai sohvaperunaksi, eikö muka ole olemassa mitään fitneksen ja sohvaperunan väliltä? Miksi naiset eivät ala vaikka 400 metrin juoksua harrastamaan, siinähän on lopputuloksena todella sporttinen kroppa ja huippufysiikka, ai niin mutta siinä lajissa ei pääsekään Suomen huipulle yhdessä vuodessa niin kuin fitneksessä on mahdollista.

"– Rupesin pienentämään annoskokojani ja usein jätin syömättä. Ennen söin aina kouluruoan, nyt olin päättänyt kuitenkin käyttää tämän ajan ”paremmin” koulun vessassa tekemässä vatsalihaksia.

– Tämä on vain jäävuoren huippu kaikkien sairaiden tarinoideni joukossa, jolloin olen kieltäytynyt syömästä muiden tekemää ruokaa, koska se on ollut mielestäni epäterveellistä. Koko elämäni pyöri ruoan, vartalon ja treenien ympärillä. Olin todella itsekäs ja epäkunnioittava. Ainoa asia millä oli väliä oli MINUN ruokani, MINUN treenini ja MINUN kisani, Janni kirjoittaa."

Ensin kysyt, eikö ole olemassa mitään välimuotoa fitneksen ja sohvaperunan väliltä, ja sitten liität perään SYÖMISHÄIRIÖISEN IHMISEN kertoman jutun? Hip hei.

Vierailija
80/98 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kysyt, eikö ole olemassa mitään välimuotoa fitneksen ja sohvaperunan väliltä, ja sitten liität perään SYÖMISHÄIRIÖISEN IHMISEN kertoman jutun? Hip hei.

Joo ei se mene ihan niin kuin Jannilla meni, tuollaista fitneksen harrastaminen ei kuulu olla kuitenkaan.