Onko se vaarallista, jos kuukautisia ei ole ollenkaan?
Olen parikymppinen tyttö ja tajusin nyt vasta, että mulla on ollut viimeksi kuukautiset viime vuoden marraskuussa. Pitäisikö huolestua? Mua ei haittaa niiden poisjäänti ollenkaan ja liikun paljon, mutta paino ei ole alipainon puolella.... Olenko ainoa, jolla ei ole kuukautisia? :D
Kommentit (14)
No oletko raskaana?
wtf oikeesti...
Jos liikut paljon, niin kuukautisten poisjäänti on luonnollista, jos kehossa ei ole paljoa rasvaa. Jos sinua huolestuttaa, käy lääkärissä. :)
Käytätkö pillereitä tai hormonikierukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt peruskoulun?
Kyllähän minä peruskoulun olen suorittanut. Ja en ole raskaana....
Tottakai on huolestuttavaa että hormonit ei toimi niinkuin pitäisi. Hormonit vaikuttaa ihmisen, varsinkin naisen, kehossa ihan kaikkeen. Sehän voi olla merkki mistä vaan, mitäs sitten kun alkaa hiukset tippua päästä tms. alkaako sitten huolestuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö pillereitä tai hormonikierukkaa?
En käytä ehkäisyä ollenkaan
Tosiaan esim osteoporoosille altistaa. Eli kyllä pitäisi huolestua ja mennä lääkäriin.
Mulla alkoi menkat vähän alle 13 vuotiaana. 17 vuotiaana menkat jäivät vuodeksi pois todennäiköisesti liiallisen urheilun vuoksi. Rasvaprosentti oli 15! Sen jälkeen ovat tulleet erittäin säännöllisesti ja molempien raskauksien jälkeen ovat alkaneet 7 vkoa synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta.
Tule sedän luo. Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä... ;)
M45, lääkäri
Mulla jäi menkat poies ja löydettiin kysta munasarjoista!!! Eli lekuriin, mars!
Lapsettomuus saattaa vaivata vanhempana.... Kaverilla oli häikkää keikkojen kanssa, ja hänellä oli kasvain aivolisäkkeessä.
Pitäisi huolestua. Vähintään osteoporoosin riski kasvaa, ei ole normaalia, että hormonitoiminta on noin sekaisin.